مسعود شجاعی از تیم ملی فوتبال ایران حذف شد

کارلوس کیروش، سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران، اسامی ۲۴ بازیکن مورد نظر خود برای بازی با تیم‌های کره جنوبی و سوریه در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را اعلام کرد که در این فهرست نام احسان حاج‌صفی دیده می‌شود اما اثری از نام مسعود شجاعی، کاپیتان تیم ملی نیست.
 

شجاعی و حاج‌صفی بعد از بازی مقابل تیم مکابی اسراییل در لباس باشگاه یونانی‌شان در چارچوب لیگ اروپا، با خطر محرومیت از تیم ملی فوتبال ایران روبه‌رو شده بودند.

 
با این وجود، حاج‌صفی در روزهای اخیر با ابراز ندامت از بازی با باشگاه اسراییلی، در صفحه اینستگرام خود نوشت که «در راه انقلاب و رهبری حرکت خواهد کرد».
 
این در حالی است که مسعود شجاعی با انتشار متنی متفاوت، اعلام کرد که حاضر نیست «از اسم و تصویر کسانی که از جان‌شان برای دفاع از وطن گذشتند، سوء‌استفاده کند».
 
حال با انتشار فهرست جدید کارلوس کیروش، به نظر می‌رسد که تن ندادن شجاعی به فشارهای واردشده از سوی فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش، در نهایت به حذف او از تیم ملی فوتبال ایران منجر شده است.
 
پیش‌تر نیز محمدرضا داورزنی، معاون وزارت ورزش دولت حسن روحانی در سخنانی صریح اعلام کرده بود که شجاعی و حاج‌صفی هیچ‌کدام به تیم ملی دعوت نخواهند شد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۳
ahura95 - توکیو، ژاپن

درود به شرفت مسعود جان . خاک تمام عالم برسرت حاج صفی
یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
۴۵
مهرداد2538 - تهران، ایران

من جایش بودم می رفتم اسرائیل هم برای اونها بازی می کردم و هم مبارزه سیاسی و اجتماعی برای برقراری صلح بین مردم دو کشور راه می انداختم مخصوصاً که خود اونها هم یک کمپینی از چند سال پیش در همین راستا راه انداخته اند که گهگاهی هم بطور غیر مستقیم تندروهای اسرائیلی چوب لای چرخشون می گذارند.
یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

شرافت و شجاعت مسعود شجاعى زیباتر و دوست داشتنى تر از عضویتش در تیم ملیست ! همیشه پایدار و سرافراز باشى !
یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
۴۶
aliuk60 - لندن، انگلستان

مسعود شجاعی واقعٱ درس شجاعت به حاج نقی دادی درود به شجاعت و شهامتت همیشه تو قلب ما هستی
یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
۱۰۷
Nakamichi - لندن، انگلستان

اصلا اینکه تو جنگ و دعوای بی پایان اعراب فلسطین و اسرائیلیا حق با کیه به کنار. برای چی ما و مخصوصا تیم ورزشی ما باید قاطی دعوای اینها بشه؟. اصلا چه نزدیکی یا شباهتی بین ما و فلسطین وجود داره؟ (حتی از دید یه بسیجی ایرانی اگه نگاه کنیم). مگه همین فلسطینیهای بیشعور و بیفرهنگ نبودن زمان جنگ ایران و عراق برای حمله های صدام هورامیکشیدن و از عراق حمایت میکردن؟. مگه همین لبنانیها نیستن موقع بازی بسکتبال و هنگام اجرای سرود ایران بی احترامی و هو میکنن؟ ای گور پدرشون و دعواشون،حالا اینکه تو دعواهاشون اصلا حق ٩٠ درصد با اسرائیله به کنار،این فلسطینیا از ایران کلا نفرت دارن نمونه اش هم کشور اردن که ٩٠ درصد مردمش مهاجرهای فلسطینین و دشمنی خاصی با ایران دارند. خیلی احمقانست که بازیکن فوتبال باید بخاطر این بوگندوهای عقب مونده که دشمن ایران هم هستن محروم شه. :(
یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴
۴۲
paksan - ایران، ایران

همه مردم ایران مسعود شجاعی رو کاپیتان تیم ملی میدونند و باید کی روش بفهمه وارد مسائل سیاسی نباید بشه و فکر میکنم اینجاست که فیفا باید وارد بشه و از حقوق بازیکنا دفاع کنه.
یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴
۵۶
شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

خاک بر سر حکومتی که ترسش از یک مسابقه هست و ورزشکار هاشو بخاطر مسابقه با اسرائیل اینجوری حذف میکنه ننگ بر این حکومت دزد قاچاقچی و قاتل
یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
۴۸
رو راست - لندن، انگلستان

فرق یک ابادانی با بقیه اینجا مشخص میشه. دنیا و بچه های مظلوم ابادان که همه چیز ( انقلاب و جنک و هزار گرفتاری) بیشتر از همه نصیب شان شود ولی اصالت خودشان را فراموش نکردند.
یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵
۵۴
حسین سلطانزاده - برلین، آلمان
جالب اینجاست که خود فلسطینیها با اسراییل در ورزش هیچ مشگلی ندارن ما شدیم کاسه داغ تر از آش زیرا اگر از دست رژیم ایران مناقشه اسراییل را بگیرید دیگر حرفی برای گفتن ندارن
دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.