مرشد هندی در پرونده تجاوز محکوم شد؛ ۲۰۰ هزار نفر به خیابان آمدند ۲۳ نفر کشته شدند

گورمیت رام رحیم سینگ، یک گورو (مرشد هندو) ۵۰ ساله و در هند مشهور است. روز جمعه دادگاهی در هند یک مرشد یا «گوروی هندو» را در پرونده تجاوز به دو زن از پیروانش گناهکار شناخت و محکوم کرد اما ساعتی بعد دویست هزار پیرو خشمگین او با پلیس درگیر شدند که تا عصر جمعه این درگیری ۲۳ کشته برجای گذاشت.
 

«گورمیت رام رحیم سینگ»، ۵۰ ساله که خود را دکتر می نامد، روز جمعه در پرونده تجاوز به دو زن در ۱۵ سال پیش محکوم شد. قرار است دادگاه مجازات او را روز دوشنبه اعلام کند.

 
محاکمه این مرشد در شهر پنج‌کولا در شمال هند با تدابیر شدید امنیتی برگزار شد. اما صدور این حکم منجر به شورش حامیان «گورمیت رام رحیم سینگ» شد که بی صبرانه منتظر صدور حکم بودند.
گروهی از حامیان مرشد هندی درگیریهای پیروان آقای سینگ و پلیس تاکنون ۲۳ کشته بجای گذاشته است. حدود شش هزار نیروی پلیس کمکی به شهر «پنچکولا» بخاطر جلوگیری از شورش پیروان او اعزام شد.
بخشی از خسارات ناشی از درگیری حامیان مرشد هندی و پلیس ​پلیس برای متفرق کردن پیروان ناراضی مرشد هندی مجبور به استفاده از گاز اشک آور شد اما حملات کاهش نیافت و به نظر می رسد کشته های این درگیری ها عمدتا از پیروان این مرشد باشند.
 
اعتراض ها به نقاط دیگر هند نیز کشیده شد و در دهلی پایتخت هند نیز معترضان دو واگن قطار را آتش زدند.
 
«گورمیت رام رحیم سینگ» و حامیانش به اقدامات جنجالی مشهور هستند. در سال ۲۰۱۵ او از ۴۰۰ پیرو خود خواسته بود برای نزدیکی به خدا، خود را عقیم کنند.
 
مرشد در آئین هایی مانند هندو و سیک مشابه مرشد در صوفی‌گری است. در این باورها، مشابه صوفی‌گری، مرشد به عنوان کانالی برای دریافت فرزانگی تلقی می‌شود.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۸۰
تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک
پیشنهاد من به خانمهای هندی اینه که، بین این همه فلفل که میدین بخورد اینا، چند حبه هم سیر بزارید.
شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
۴۵
تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک

ملاحظه میفرمائید؟ این وضع حال و روان ادمهاست. دنبال کسی رفتن یعنی همین. خدا فروشی از بهترین تجارتهای روی زمین است. این خدافروشهای کلاش، توسط ترسهایتان سوار شما میشوند و انگاه همه زندگیتان را به باد فنا میدهند. هند که دیگر مملکت بخور و بنگ است! اینها اولین مخترعین مذهب و میمونگری در جهان بودند. بروید ترسهایتان را حل کنید. دنبال کسی راه نیافتید.
شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
۴۵
انرژی و بینهایت - فوکوکا، ژاپن

یاروهم مثل بعضی ملا های ما از حقه های بسیار "اسلامی" کار گرفته. (شما بروید عقیم شوید تا به خدا نزدیک شوید، و من بروم که مشکل چند تا خانم جوان را حل کنم، ببینم میشه ایشان به کدام وسیله ایی ضرورت داشته باشند تا آنها هم بخدا نزدیک شوند). همینکه یارو هم دکتر است، هم صوفی ، هم مرشد، هم سیاست مدار، هم حلال مشکلات جنسی خانم ها و آقایان، ثابت میسازد که یارو از حقه های ملا های اسلامی کار گرفته. به گفته مارمولک را ه های رسیدن بخدا زیاده، یکیش هم پیروی از اراجیف همین مرتاض ها ومرشد های هندی است. اینها هم دارند آهسته آهسته گند مذهب و دین و هرچه در آن است را بالا میاورند.
شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
۴۳
mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان
الحق که تو خوبی بابا.این قضاوتهای یکطرفه که همه اعراب فلانن وهمه ترکها بیسان و همه آلمانها نازی وهمه تایلندی ها اونکاره نشانه میزان وسعت دید و روشنفکری افرادی خاص وخوب نظیر ما و شماست.آمریکا همونطور که کوکلوس کلان و برادران آریان رو داره ناسا هم داره.حضرت تو خوبی بابا توجه بفرمائید که بهترین متخصصان آی تکنیک از هند میان.دانشگاههای هند هم جز بهترین ها هستن.
شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
۴۳
mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان
اون جائی که بخور وبنگ بردت توو خلصه وباعث شد لام کشور کافی شاپ رو نبینی و ....در کنی هلنده نه هند.
شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
۴۵
انرژی و بینهایت - فوکوکا، ژاپن

[::تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک::]. واقعا عجیب است، جای تفکر دارد که چرا انسان ها اینطور کورکورانه پیروی از یک شخص یا عقیده موهوم و خرافه مینمایند؟. پیش از اینکه ژاپن و کره را ببینم، فکر میکردم همه اینها بخاطر بیسوادی و کورمغزی است. ولی حالا در ژاپن میبینم که چی انسانهای با سواد و با فرهنگی عقب یک آدم و عقاید خرافاتی اش ایستاده میشوند و حاضرند حتی برایش بمیرند خیلی در فکر فرو میروم. مذهب بودایی به چندین فرقه و پیرو تقسیم شده است که در ژاپن هم چندین نوع آن فعلا پیرو دارد که پیروان هر فرقه بدبینی زیاد و تردید نسبت به فرقه دیگر دارند. پیرو آیینی که خود بودا را میپرستند همانطوریکه از نپال در گذشته های دور به اینجا رسید و دیگری آنکه توسط خود ژاپنی ها ابداع گردیده و به عوض مجسمه بودا بخشی از آیین و دستورات را پرستش مینمایند که به شکل خوشنویس شده در یک محفظه چوبی قرارداره . این فرقه بیشترین پیرو را در ژاپن دارد و هر هفته کنفرانس های بزرگ در شهر های بزرگ برپا میشود و در آنجا همان فرد اول شان سخن رانی میکند.وقتی میشنوم که به چی خرافات و اراجیفی اینها عقیده دارند واقعا خنده ام میگیره.
شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
۷۰
senator x - تهران، ایران
نوشته بودند سرزمین,بخور و بنگ,پس این بدبخت خمینی تقصیری نداشت که 15سال خودش هم نفهمید چی گفت.پس نگو اثرات بخور و بنگ بوده که منگ و مشنگ شده بود.(این نباشد که این چیزها چیز باشد,لاکن درنماز جمعه بچه ها باید درس باشند و اینی که اتوبوس بزرگتراز مینی بوسه است,مرگ برآمریکا
شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
۵۶
wasp763 - استکهلم، سوئد
بخاطر 1 نفر 23 نفر کشته شدند از این مزحکتر داریم ؟؟؟؟ 😞😞
شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴
۴۵
تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
[::mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان:: دوست محترم این امر جدن حیرت اور است که مرتبا باید به ادما گفت: استثنا در همه موارد و همواره وجود دارد. در بین هزار دزد و قاتل همیشه یک مسیح وجود دارد. ما از ان مسیح حرف نمیزنیم. ما از استثنا ها حرف نمیزنیم. روی صحبت ما با ان ۹۹۹ دزد و قاتل است. عجب!!! چطور میشود که باید به شما این بدیهیات را گفت؟!!
شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰
۴۵
تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
[::انرژی و بینهایت - فوکوکا، ژاپن: دوست نازنین و گرانقدر: ایا ریشه همه این پیرویها و مسخ شدگیها ترس نیست؟! چه چیز دیگری بحز ترس و درماندگی می‌تواند علت تقلید و تسلیم و اطاعت کور کورانه باشد؟! ما موجودات وحشتزده و ترسیده ایی هستیم. ترس تمام زندگی ما را سوزانده. هزاران سال است که مذاهب به ضمیر ما تجاوز کرده اند.مغز ما در ترس شکل گرفته و بهیچ وجه نمیخواهیم با ترسهایمان روبرو شویم. به هر وسیله ایی که ممکن باشد از ترسهایمان فرار میکنیم. به سمت باور و پیروی رفتن دقیقا نوع بارزی از فرار ما از ترسهایمان است. تا ترسهایمان حل نشود موجودات فاسد و دست دومی خواهیم ماند.
شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷
۴۵
تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
[::mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان: کامنت دوم شما کامنت ناراحتی است و جواب ندارد. من بعد نیز به اسم خود بنده جواب بدهید تا بتدانم زودتر توجه کنم‌. دوست عزیز محبت و ادب ضعف نیست. بنده با ادمهای سیگاری هم با ۳ متر فاصله حرف میزنم. به . هم نیست که بدشان بیاید یا نه.
شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱
۵۶
wasp763 - استکهلم، سوئد
[::wasp763 - استکهلم، سوئد::]. مضحک
شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.