سازمان خیریه «مازلم اید»، رکورد بزرگترین سمبوسه جهان را شکست + ویدیو

سمبوسه بزرگ ۱۵۳ کیلوگرمی سازمان نیکوکارانه «مازلم اید» لندن در دفتر رکورد جهانی گینس ثبت شد.  یک سازمان خیریه بشردوستانه مسلمان در حاشیه تهیه غذا برای افراد بی خانمان لندن در پایتخت انگلیس، بزرگترین سمبوسه جهان را تهیه کرد.
 

به گزارش «یو پی آی»، ۱۲ داوطلب در سازمان خیریه «مازلم اِید» یا Muslim Aid، حدود ۱۵ ساعت وقت گذاشتند تا این سمبوسه ۱۵۳ کیلوگرمی را که رکورد جهانی دفتر گینس را شکست، بپزند. این سمبوسه در یک مسجد در لندن تهیه شد و بعد برای سرو به مردم بی خانمان محلی به تکه های کوچک بریده شد.

 
«پراوین پاتل» داور دفتر رکورد جهانی گینس که در محل حضور داشت، شرایط لازم را برای شرکت کنندگان توضیح داد. آقای پاتل گفت: «سمبوسه باید مثلثی شکل باشد؛ حاوی آرد، سیب زمینی، پیاز، و نخود فرنگی باشد؛ سرخ شود و شکلش را بعد از پختن حفظ کند. باید درست شبیه سمبوسه باشد. بعلاوه، تمام آن خورده شود. چیزی نباید حیف میل نشود.»
 
محصول نهایی از ۱۰۰ کیلوگرم سیب زمینی، ۲۵ کیلوگرم پیاز، ۱۵ کیلوگرم نخود فرنگی، نزدیک به ۴۵ کیلوگرم آرد و ادویه جات سنتی هندی بود که در آخر در یک ماهی تابه گود که به این منظور ساخته شده بود، در روغن سرخ شد.
 
سمبوسه بزرگ سازمان خیریه «مازلم اید» رکورد پیشین را که یک سمبوسه ۱۱۰ کیلوگرمی توسط کالج بردفورد بریتانیا در سال ۲۰۱۲ بود، شکست.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
مازلم که ایدز داشته باشه، واى به حال بقیه!
شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.