وزیر دادگستری ایران: دولت بخواهد درخواست‌های کروبی را پیگیری می‌کنم

مهدی کروبی بیش از شش سال است که در بازداشت خانگی است علیرضا آوایی، وزیر دادگستری ایران گفته است در صورتی که دولت بخواهد، او آماده پیگیری درخواست‌های مهدی کروبی از رهبران معترض به نتیجه انتخابات سال ۱۳۸۸ است.
 

آقای آوایی به خبرگزاری ایسنا در باره درخواست آقای کروبی برای برگزاری دادگاه علنی و وجود اراده‌ای در دولت برای پذیرش این خواسته گفت: "تا این لحظه نه دولت دراین باره چیزی مطرح نکرده است که من پیگیری کنم و نه قوه قضاییه."

 
آقای آوایی که اخیرا به عنوان وزیر دادگستری دولت دوم حسن روحانی از مجلس رای اعتماد گرفت، گفته است "اگر دولت چنین تقاضایی داشته باشد که موضوع را از قوه قضاییه پیگیری کنم حتما این کار را انجام می‌دهم چون وظیفه من پیگیری همین موضوعات و هماهنگی میان قوه قضاییه و دولت در امور قضایی است."
 
مهدی کروبی پس از بستری شدن در بیمارستان گفت که با تضمین دولت ایران برای خروج ماموران امنیتی از خانه‌ای که او در آن در حصر است، به اعتصاب غذای خود پایان می‌دهد.
 
آقای کروبی که هنوز در بیمارستان بستری است، خروج این نیروها و محاکمه در دادگاهی علنی را شروط خود برای پایان اعتصاب غذا اعلام کرده بود.
 
این در حالی است که غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران، خروج نیروهای امنیتی از منزل آقای کروبی را رد کرده و آن را "دروغ محض" خوانده است. او همچنین به صورت تلویحی درخواست برگزاری دادگاه علنی را هم رد کرده است.
 
مهدی کروبی، به همراه میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، بیش از شش سال است که پس از تجمع ۲۵ بهمن سال ١٣٨٩ در بازداشت خانگی است.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.