سازمان ملل: دو محموله سلاح شیمیایی کره شمالی در راه سوریه متوقف شد

سازمان ملل متحد در گزارشی خبر از توقف محموله های سلاح شیمیایی کره شمالی به مقصد سوریه داد. سازمان ملل متحد در گزارشی محرمانه خبر از متوقف کردن دو کشتی حامل سلاح شیمیایی از کره شمالی به مقصد سوریه در ۶ ماه گذشته داد.
 

به گزارش رویترز، این گزارش که از سوی گروهی از متخصصان مستقل سازمان ملل تولید و به شورای امنیت تحویل داده شد، توضیحی در مورد زمان، مکان و جزئیات توقیف این محموله ها نداده است.

 
در این گزارش ۳۷ صفحه ای اعلام شده: «کمیته ای در حال بررسی گزارشها درباره همکاری شیمیایی و بالستیک سوریه و کره شمالی است. دو کشور عضو سازمان ملل اقدام به توقف دو محموله به سوی سوریه کرده‌اند. یک کشور عضو هم اعتقاد دارد این محموله ها بخشی از قرارداد کِی او ام آی دی بین کره شمالی و سوریه است.»
 
قرارداد کِی او ام آی دی قرارداد همکاری ای بین سوریه و کره شمالی است که از سوی سازمان ملل به عنوان وسیله اصلی کره شمالی برای مبادلات اسلحه و تجهیزات شناخته شده است.
 
نمایندگان سوریه و کره شمالی در سازمان ملل هنوز پاسخی به این گزارش نداده‌اند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۷
بردبار - بندر ماه شهر، ایران
حتی حیوانات بیشتر شَرف دارن به بعضی از دوپایان
‌سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
بشار اسد در یکی از سخنرانیهای این اوخرش که در فیس بوک پخش شده است میگوید اقتدار و توانیهای مادی و نظامی رژیم ایران باعث شده است که رژیمش در سوریه سقوط نکند و پا بر جا بماند . البته منظور بشار اسد این هستش تا به دولتهای دینا و بخصوص سازمان بین الملل بگوید که محتاج هیچ کشوری نیستیم که تجهیزات جنگی برایمان بفرستند چون از طرف رژیم ایران به حکومت سوریه کمک نظامی و غیره میشود ! تا سازمان بین الملل بشار اسد را بخاطر اینکه از طرف کره شمالی برای حکومت سوریه تسلیحات جنگی و شیمیای فرستاده میشود محکوم نکنن !
‌سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۷
۵۷
ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
حتما بعد از سوریه هم سر از ایران در می آورد . چرا علی گدا پوتین و الانم این کوتوله کره ای به این اسد آشغال اینقدر کمک میکنند خدا داند
‌سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲
۴۵
karkas - اصفهان، ایران
متخصصان مستقل غلط کردند
‌سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵
۴۸
آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه
کلا تو این موارد کتک خور ایران ملس بوده و همیشه ایران را به این کارها محکوم می کردند اما الان داستان کره شمالی رو بورسه و این دفعه گناه را به گردن کره شمالی انداختند حالا کره شمالی بیچاره که تمام آبهاش توسط ژاپن و کره جنوبی و آمریکا محاصره شده چطوری محموله فرستاده خدا می داند
‌سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
۴۲
Iranemaa - قم، ایران
تفکر اسلامی ، دوست گل من ، تو که بسیار اهل تفکری ،بیا و صادقانه حقیقت را بگو ببینیم پول این سلاحهای شیمیایی را سوریه از کجا میاره تو این وضعیت بحرانی این کشور؟
‌سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.