افزایش نگرانی از گردهم آیی گروه های رقیب در بوستون آمریکا

ده ها هزار نفر از مخالفان نژادپرستی برای مقابله با تجمع گروه راست‌گرای "تجمع برای آزادی بیان" در بوستون به خیابان آمده اند
 

مسئولان شهر بوستون، مرکز ایالت ماساچوست آمریکا، خود را برای رویارویی احتمالی گروه های مخالف راست و چپ در مرکز این شهر آماده می کنند.

 
به دنبال درگیری های هفته پیش در شارلوتزویل، بسیاری از ناظران نگران بروز خشونت در گردهم آیی امروز بوستن هستند.
 
این در حالی است که سازماندهی کنندگان راست‌گرای گردهم‌آیی بوستون، که از گروه "تجمع برای آزادی بیان" هستند، گفته اند نمی گذارند این گردهم‌آیی، به تریبونی برای نژادپرستی یا تعصب تبدیل شود.
 
از سوی دیگر، ده ها هزار نفر از مخالفان راست‌گرایان، محل برگزاری گردهم آیی آنها را، که با نیروهای پلیس و حصارهای تعبیه شده در دورتادور آن محافظت می شود، به محاصره درآورده اند.
 
یک مسئول امنیتی به روزنامه بوستون گلوپ گفت پلیس در حال بررسی گزارش هایی است که از آمادگی احتمالی برخی از مخالفان افراطی گردهم آیی امروز برای اسیدپاشی به سمت شرکت کنندگان راست‌گرا و نیروهای پلیس حکایت دارند.
 
خبرنگار بی بی سی در محل گردهم آیی می گوید تاکنون، عده بسیار کمی از راست‌گرایان در محل تجمع حاضر شده اند که نیروهای پلیس، در حال محافظت از آنان در مقابل صدها نفر از مخالفان نژادپرستی هستند.
 
ساعاتی پیش، گروهی دیگر از مخالفان نژادپرستی تجمع دیگری را در حدودا سه کیلومتری محل گردهم‌آیی راست‌گرایان برگزار کرده بودند که گزارش می شود شرکت کنندگان آن، در حال حرکت به سمت گردهم‌آیی بوستون هستند.
 
هفته گذشته راست‌گرایان افراطی، در اعتراض به تصمیم مسئولان شارلوتزویل ایالت ویرجینیا برای برچیدن مجسمه ژنرال رابرت لی، در این شهر تجمع کردند و با مخالفان نژادپرستی درگیر شدند.
 
در جریان این درگیری، یکی از راست‌گرایان افراطی با خودروی خود به جمعیت مخالفان کوبید و یک زن را کشت و ۱۹ نفر را زخمی کرد.
 
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پی آن واقعه "همه طرف‌های" درگیر را مسئول دانست که موج گسترده ای از اعتراضات را علیه او در پی داشت.
 
رابرت لی، فرمانده نیروهای جنوب در جنگ داخلی آمریکا بود که از ابقای برده داری در این کشور حمایت می کردند.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.