المیادین: سپاه عملیاتی در سوریه آغاز کرده؛ سپاه: عملیات مستقل نداشته‌ایم

رمضان شریف،سخنگوی سپاه پاسداران  درحالی که شبکه المیادین لبنان از عملیات سپاه پاسداران ایران در سوریه خبر داده، سخنگوی سپاه اعلام کرد که این نهاد «عملیات مستقل زمینی در سوریه نداشته است».
 

شبکه لبنانی «المیادین» روز چهارشنبه ۲۵ مرداد، با انتشار ویدئویی اختصاصی اعلام کرد که نیروهای سپاه پاسداران ایران «به انتقام خون» محسن حججی، عملیاتی را علیه گروه حکومت اسلامی در سوریه آغاز کرده‌اند.

 
در ویدئویی که المیادین منتشر کرده است، نیروهای سپاه پاسداران با لباس‌های فرم این نهاد دیده می‌شوند که به گزارش این شبکه، در منطقه «حمیمه» سوریه در حال عملیات نظامی علیه داعش هستند.
 
المیادین همچنین می‌گوید بیانیه‌ای دریافت کرده است که درآن اعلام شده «سپاه پاسداران عملیات خود را برای نابودی کامل داعش در سوریه» آغاز کرده است. با این حال اشاره نشده است که این بیانیه را چه فرد یا نهادی صادر کرده است.
 
ساعاتی پس از انتشار این گزارس سخنگوی سپاه پاسداران اعلام کرد که این نهاد «عملیات مستقل زمینی در سوریه نداشته است».
 
رمضان شریف در عین حال تاکید کرد که «انتقام سخت» از داعش «در دستور کار سپاه قرار داشته و در زمان مقتضی عملیاتی می‌شود».
 
وی تاکید کرد که سپاه پاسداران ایران «مصمم تر از گذشته »به ارائه «خدمات مستشاری» در سوریه ادامه می دهد.
 
پیش از این نیز مقامات جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند نیروهای نظامی ایران تنها برای ارائه «خدمات مستشاری» در سوریه حضور دارند.
 
محسن حججی از نیروهای لشکر «۸ نجف اشرف» سپاه پاسداران و ساکن نجف‌آباد در استان اصفهان بود که روز دوشنبه، ۱۶ مرداد، در یک درگیری در منطقه مرزی سوریه، عراق و اردن اسیر شد و دو روز بعد، تصاویری از قتل او توسط گروه داعش منتشر شد که بازتاب گسترده رسانه‌های و شبکه‌های اجتماعی ایران را به دنبال داشت.
 
پس از آن تعدادی از مقام‌های جمهوری اسلامی از جمله قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، اعلام کردند که «انتقام» قتل محسن حججی را از گروه حکومت اسلامی (داعش) خواهند گرفت.
 
جمهوری اسلامی برای دفاع از حکومت بشار اسد نیروهای نظامی خود در ارتش و سپاه را به سوریه فرستاده و شماری از شیعیان افغان و پاکستانی را نیز در قالب «تیپ فاطمیون» و «لشکر زینبیون» به این کشور اعزام می‌کند.
 
تاکنون تعداد قابل توجهی از این نیروها کشته شده‌اند و در همین زمینه محمدعلی شهیدی، رئیس بنیاد شهید، اسفندماه سال ۹۵ شمار این کشته‌شدگان تا آن زمان را ۲۱۰۰ نفر اعلام کرده بود.
 
عملیات سپاه پاسداران علیه گروه حکومت اسلامی در حالی آغاز شده که این گروه نیز در یک ویدئوی تازه، تهدید کرده است که در ایران حملات جدیدی انجام خواهد داد.
 
ساختمان مجلس و آرامگاه آیت‌الله خمینی در تهران روز ۱۷ خردادماه هدف دو حمله همزمان قرار گرفتند که ساعاتی بعد گروه حکومت اسلامی، داعش، مسئولیت آنها را بر عهده گرفت. در این حمله ۱۷ تن کشته و بیش از ۵۰ تن نیز زخمی شدند.
 
پس از آن، مقام‌های امنیتی و قضایی ایران اعلام کردند که ده‌ها تن را در استان‌های مختلف ایران به اتهام همکاری با این گروه دستگیر کرده‌اند و برخی از آنان قصد انجام «عملیات انتحاری» در ایران را داشتند.
 
سپاه پاسداران همچنین روز ۲۸ خرداد اعلام کرد که به تلافی حملات تهران یکی از مراکز گروه حکومت اسلامی در دیرالزور سوریه را هدف موشک‌های خود قرار داده است.
 
شمار موشک‌های شلیک‌شده شش فروند اعلام شد و سپاه پاسداران این عملیات را «موفقیت‌آمیز» دانست، اگرچه روزنامه هاآرتص به نقل از مقام‌های نظامی اسرائیل نوشت که از مجموع موشک‌های شلیک شده تنها دو فروند به اهداف مورد نظر اصابت کرده‌اند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۷
KHORSHID 3 - بیرمنگهام، انگلستان
دم خروس بیرونه ولی قسم حضرت عباس میخوره ،من نمیدونم چه اصراریه وقتی کل دنیا میدونن سپاه تو سوریه نیروی زمینی داره ولی اینا منکرش میشن شاید ایرانی کم باشه توشون ولی لشکری مختلف از شیعه های افغانی و پاکستانی و بیشتر از همه حزب الله لبنان دارن برای سپاه میجنگن
‌چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
۲۶
جمهوری سکوت - فرانکفورت، آلمان
اگر داعش تا الان از بین نرفته به خاطر حفظ وزنه تعادل نیروها تا اضمحلال همه انها است وگرنه داعش عددی نیست.
‌چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.