یک مهاجم انتحاری 'ایرانی' در ‌غرب افغانستان بازداشت شد

نیمروز در جنوب‌غرب افغانستان با پاکستان و ایران مرز مشترک دارد مقام‌های محلی ولایت نیمروز در غرب افغانستان از بازداشت یک عامل حمله انتحاری در ولسوالی خاشرود این ولایت خبر داده‌اند.
 

جیلانی ابوبکر، فرمانده پلیس نیمروز می‌گوید که این مهاجم خود را تبعه ایران معرفی کرده است.

 
به گفته او، این فرد پنج روز پیش زمانی که گروهی از مخالفان مسلح به یک پاسگاه مرزی در منطقه خیرآباد ولسوالی خاشرود این ولایت حمله کرده بودند، بازداشت شده است.
 
او افزود به جز دستگیری این فرد، سه مهاجم دیگر در درگیری با پلیس کشته شدند. مهاجم بازداشت شده، یکی از کشته‌شده‌ها را پسر عموی خود خوانده و مدعی شده که او نیز شهروند ایران بوده است.
 
فرمانده پلیس نیمروز می‌گوید پرونده فرد بازداشت شده، به نهادهای عدلی و قضایی افغانستان سپرده شده است.
 
ولسوالی خاشرود در ۱۲۰ کیلومتری شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز واقع است.
 
پیش از این نیز شماری از مقام‌های افغانستان به خصوص در مناطق غربی این کشور که با ایران مرز دارد، از دست داشتن اتباع ایرانی در ناامنی‌های این مناطق خبر داده بودند.
 
دیپلمات‌های ایران در افغانستان همواره ادعای حضور نیروهای ایرانی در بین مخالفان مسلح را رد کرده‌اند.
 
ادعای حمایت ایران از طالبان نیز که بارها از سوی مقام‌های افغان مطرح شده، از سوی دولت این کشور رد شده است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۵
مرغ آمین - تهران، ایران
سنی های ایران اب نمی بینند شناگر ماهر هستند. ایت الله بی بی سی وقتی ج ا این تروریست ها را در ایران اعدام می کند می گوید ایران کرد سنی اعدام کرد الان وقتی این تروریست سنی عملیات انتحاری انجام میدهد میشود ایرانی بگویید تروریست سنی کرد اهل ایران خود را در افغانستان منفجر کرد
یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۹
۲۵
romano - تهران، ایران
[::مرغ آمین ::]. َشما به چه مدرکی میگی سنیهای ایران؟ شما سنیهای ایران رو که بیشترشون آدمهای زحمتکش و با عزتی هستن رو چطور با یک عده بربر بیابانی مقایسه میکنی؟ شما چند تا دوست سنی داشتی تو زندگیت؟ در کدامیک از حوادثی که در ایران اتقاق افتاده پس از چهل سال دست سنیها رو میبینی؟ این حرافی و ترور گفتاری شما براستی از چه نوع تفکریه؟ وقتی اکثریت از چیزی پیروی نمیکنن و اونرو طی نیم قرن اثبات میکنن قطعا متهم کردنشون نهایت بی انصافیه (حتی اگر 500 تا امثال ریگی هم موجود باشن).مردم ایران نیک میدونن که فاشیزم ایران فاشیزم قومی نیست و مذهبی هم از نوع مذهب مردم نیست بخاطر همین همدیگر رو تحمل میکنن. شما اگر در ایران شیعه هم باشی از دست حکومت آرامش نداری شما همه چیز بعنوان شیعه بگو کاریت ندارن ولی در مورد ولایت مطلقه حرف نزن اگر حرف زدی آیت الله شیعه هم که باشی پدرتو در میارن. آخر حرف شما راه حلت چیه؟ سنیها رو نسل کشی کنیم؟ اگر راه حل ندارید پس یاد بگیرید باهم با هر بدبختیه کنار بیاید (خلاصه زبان در کام بگیر). من دوتا از بهترین دوستای خدمتم سنی بودن باهم برادر بودیم امان بلوچ و ستار ترکمن.
یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
۲۵
romano - تهران، ایران
کلا اونهایی که اینجا نسخه ضد شیعه و سنی میدن بیشترشون در دهاتی به اندازه یکی از کوچه های شهرشون زندگی میکنن. شما با سنیها برادری کنید ببینید چه پشتتون وای می ایستن این تجربه شخصیه منه اکثر سنیهای ایران سیستم عشیرگی ایرانی دارن اگر اصولشون رو بپذیرید از برادر بهت بیشتر محبت میکنن.
یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
۴۳
امام جان - سانفراسیکو، ایالات متحده امریکا
إینو باید منفجر کنن تا به خواسته هاش برسه
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.