طرح مجلس برای مفسد فی الارض دانستن قاتل آتنا و ستایش

عضو کمیسیون اجتماعی از ارائه طرحی به هیات رئیسه خبر داد که در صورت تصویب نهایی آن، افرادی که جرایم خشن علیه کودکان و نوجوانان، افراد مسن و معلول مرتکب شوند، مفسد فی الارض شناخته خواهند شد.
 

رضا شیران در گفتگو با خبرنگار مهر از ارائه طرحی به هیات رئیسه در مورد تشدید مجازات جرایم خشن ارتکابی خبر داد.

 
نماینده مشهد گفت: متاسفانه شاهدیم که جرایم خشن علیه کسانی که قدرت دفاع از خود ندارند صورت می گیرد مانند جنایاتی که در پارس آباد نسبت به دختری به نام آتنا و در ورامین نسبت به دختری به نام ستایش صورت گرفت.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: علاوه بر این افرادی که مجنون یا معلولند و یا قدرت دفاعی از خود ندارند نیز شامل این افراد هستند. بر اساس طرحی که به هیات رئیسه تقدیم شده است در صورتی که فردی علیه این اقشار جرایم خشن انجام دهد، به عنوان مفسد فی الارض شناخته می شود.
 
شیران اظهار داشت: طبق این طرح از حقوق کودکان و نوجوانان، زنان، معلولان، افراد مُسن و مجنون دفاع می شود.
 
وی گفت: متاسفانه عده ای از معلولیت و مهجوریت افراد خاص سوء استفاده کرده و جرایم خشن علیه آنها مرتکب می شوند.
 
نماینده مشهد معتقد بود تصویب نهایی این طرح موجب احساس امنیت خانواده ها و گروه های آسیب پذیر خواهد شد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۱۰۷
Nakamichi - لندن، انگلستان
طرح بسیار خوبیه امیدوارم تصویب شه.در انگلیس هم واقعا چنین طرحی لازمه چون جرایم بیرحمانه مثل اسید پاشی به صورت و ضرب و جرح تا حد مرگ خیلی زیاد شده در حدی که اصلا فاصله نجومی با آمار بقیه کشورهای اروپایی داره.حتی عده زیادی از خود مردم انگلیس تو وبسایتهای خبری DailyMail برای مثال مرتب آرزو میکنن حکم اعدام مجدد برگرده.
‌سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
۴۳
گنجور - خرونینگن، هلند
این خیلی خوب است که طبق این طرح از حقوق کودکان و نوجوانان، زنان، معلولان، افراد مُسن و مجنون دفاع می شود. ولی کسی به غیر از خداوند و 14 معصوم نمی تواند کسی را مفسد فی الارض بنامد که آنها هم به این راحتی این کار را نمیکردند و نمی کنند. و شاید هم اصلا تا حالا نکرده اند. به نظر من محتوای طرح خیلی خوبه ولی به بهانه مفسد فی الارض بودن که از حدود اختیارات قاضی و این حکومت ملعون خارج است نباید کسی را اعدام کرد. حالا میخواهند قصاص بکنند، خودشان میدانند و خانواده مقتول. تازه اگر اولیا دم ببخشند به نظر من جنبه عمومی جرم در ایران خیلی پایین است (حداکثر 10 سال). به نظرم باید جنبه عمومی جرم را به حداقل 30 سال بدون تقاضای بخشش افزایش دهند.
‌سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
۲۶
ab shangooli - لندن، انگلستان
شخصی‌ یک اشتباهی‌ کرده و عمل زشت و کثیفی رو مرتکب شده و بازداشت شده و طبق قانون مجازات اسلامی حکمش اعدام است. اما سوال اینجاست این افرادی که خانه و خانواده این شخص رو سنگباران کردند تا الان گناهی مرتکب نشده ‌اند؟ زنا نکرده ‌اند؟ تجاوز نکرده ‌اند؟ دزدی نکرده ‌اند؟ کلاهبرداری نکرده ‌اند؟ بله دختر بچه آ‌‌‌ی بیگناه و بی‌ دفاع بطرز فجیعی بهش تجاوز شده و بعد هم کشته شده ، اما بیاییم منطقی‌ تر نگاه کنیم ، این اولین بار نبوده و آخرین بار هم نیست به مجلس پیشنهاد شده که ، بر چسب مفسد فی‌ الأرض هم بهش بچسبونن. در درگیری‌های ریاست جمهوری ۱۳۸۸ به چند هزار نفر تجاوز شد؟ کی‌ اعتراض کرد؟ این تعارض فکر تجاوز از کجا آماده؟ در زیر زمین ساختمان وزارت کشور حداقل به ۲ هزار نفر مرد ایرانی‌ تجاوز شد. جریان خانه فساد جزایری امام جمعه اهواز و رئیس کمیته کل استان خوزستان رو که یادتون هست ، تا زمانیکه کتاب کینه و نفرت و تجاوز رو به آتش نکشید وضعیت در ایران همینه که هست و بدتر هم خواهد شد.
‌سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
۴۳
aarian - تهران، ایران
زنان هم جز اشند؟ تا حالا که اگر مردی زنی‌ رو کشته بود و باید اعدام میشد نصفِ دیهِ مرد رو خانواده فلک زده زن باید می‌پرداختند!
‌سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
۵۶
شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
اگر اینجوری باشه که از همه مفسد تر خود رژیمه
‌سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹
۵۶
شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
باید اول از مرتضوی و ......و خودشون شروع کنند .امیدوارم قا تل اتنا و ستایش و بنیتا به سزای اعمالشون برسند
‌سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.