'روستای موشک‌ساز' در مازندران + ویدیو

بی بی سی : تلویزیون دولتی ایران، گزارشی از بازدید یک فرمانده سپاه پاسداران از روستایی در مازندران منتشر کرده است که ادعا شده در آن موشک‌های جنگی ساخته می‌شود. تصویرهایی از یک کارگاه ساخت موشک هم نمایش داده می‌شود و چند نفر از کارکنان از توانایی‌های کارگاهشان در تولید موشک‌های "حتی قوی‌تر" سخن می‌گویند. روستای کیاسر در شهرستان بهشهر استان مازندران کمتر از ۴۰۰ نفر جمعیت دارد.
 

امیر علی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران، در جمع گروهی که ظاهرا اهالی روستا هستند سخنرانی می‌کند و می‌گوید که این روستا (به صورت افتخاری) یکی از پایگاه‌های موشکی سپاه شناخته می‌شود.

 
آقای حاجی زاده همچنین در بخشی از سخنانش می‌گوید سپاه پاسدارن "به عنوان بزرگ‌ترین قدرت منطقه" از دولت حمایت می‌کند تا به گفته او جلوی "زیاده خواهی‌های دشمنان ما به خصوص آمریکا" بایستد. فرماندهان سپاه پاسداران و آیت الله علی خامنه‌ای رهبر ایران بارها توان نظامی ایران را به عنوان پشتیبانی برای وجهه بین المللی ایران خوانده‌اند که به مقام‌های سیاسی قدرت "چانه زنی" می‌دهد.
 
در گزارش تلویزیون ایران همچنین تصویرهایی از شلیک یک موشک و اصابتش به هدفی که روی آن پرچم آمریکا کشیده شده نمایش داده می‌شود.
 
این تصویر مشابه نمایش اصابت موشک‌های رهگیر به یک هدف در دوردست است. اما در تصویرهای تلویزیون ایران مشخص است که موشک شلیک شده، به یک کابل متصل است که ظاهرا از محل شلیک تا هدف کشیده شده است. موشک درحالی که به سمت هدف می‌رود از قسمت سر و دم به کابل متصل است. این تصویر نشان می‌دهد که موشک قابلیت رهگیری هدف را ندارد و تنها موتوری برای حرکت و احتمالا چاشنی انفجاری دارد.
تصویرهای تلویزیون ایران نشان می‌دهد که موشک آویخته به یک کابل که ظاهرا تا هدف کشیده شده است حرکت می‌کند و به هدف اصابت می‌کند ایران در سال‌های بعد از جنگ با عراق، تلاش کرده توان موشکی خود را افزایش دهد. دلیل تمرکز ایران روی بخش موشکی ضعف نیروی هوایی این کشور است که به دلیل تحریم‌های بین‌المللی اجازه خرید هواپیماهای جنگی جدید و قطعات هواپیماهای باقی مانده از حکومت پهلوی را ندارد. البته ایران در اوایل دهه ۱۹۹۰ از روسیه جنگنده‌های دست دوم میگ ۲۹ خرید.
 
مقام‌های ایران تاکید دارند که صنایع موشکی ایران، بومی شده و این کشور بدون نیاز به غرب انواع موشک‌های "مدرن" را می‌سازد. گرچه کارشناسان بعضی از موسسات تحقیقات نظامی، مانند گلوبال سکیوریتی معتقدند که ایران موشک‌هایش را با کمک کره شمالی طراحی می‌کند و بعضی از قطعات حساس را از بازار سیاه می‌خرد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۷۶
hassan5 - تهران، ایران

ساخت بمب اتمی در آشپزخانه.موشک در روستا::نظام جهت در صحنه نگهداشتن عوام وساندیس خورها وبسیجی ها نیاز بتغذیه تبلیغاتی دارد.چنانچه همان مبلغ صرف کارآفرینی در همان روستا میشد لااقل یک جوان روستائی از ده بشهر جهت حمالی محاجرت نمیکرد.
‌سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۴
۵۹
farokhzad - کنت، انگلستان

این چى میگه تو هر خونه اى ذکر عباس و على و اینها موشک تولید میشه یعنى مغز این خبرنگاره گزارشگره واقعا پهن اونم از نوع پهن گاوهاى تازى هاست ! مردک ابله با کابل میخواهن سایه دشمن رو دور کنن از ایران ! اینکه نیروى نظامى کشور ما جلوى قادرون امریکا رو بگیره عیب نیست ولى بلوف زدن جلوى انها عیب هست تا جایکه میدونم شما مجهز به سرکوب ملت تون هستید نه سرکوب دشمنان ایران دروغ کمتر بگوید
‌سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۹
۴۴
majiddk - کپنهاک، دانمارک

مشکل اصلی اینه که هیچ کسی سر جای خودش نیست. به خاطر همین همه چیز تو ایران بهم پیچده شده و به بن بست خواهد رسید.
‌سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۹
۵۵
mazany - مازندران، ایران

موشک خامی چکار . این ده گیج وخل بینه.. موشک امسه نون واب نوونه
‌سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۳
۴۴
majiddk - کپنهاک، دانمارک

قبل از شلیک موشک حتما بایست یک کابل از مازندران بکشن تا مثلا اسراییل و بعدش شلیک کنن :o :o :o :o ملت رو اوسکول گیر اوردن اینها
‌سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران

آخرین سیستم ردیابی فوق سری : موشکی که روی طناب رخت حرکت میکند. احتمالا یارو داده ننه جونش طراحی کرده اونم روی همون طنابی که رخت پهن میکنه سیستم رو پیاده کرده داده به خط تولید براش زدن
‌سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

از اختراعات مهندس باور عمیق خودمون!
‌سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
با اسپری خیلى خوب رنگ میکرد، حتما به هدف میخوره!
‌سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
۳۸
rouzbeh_ma - لندن، انگلستان
یعنی چی فکر می کنین شما. تو تصورتون هست که اونی که داره فیلم رو میبینه هم کمتر از شما نمی فهمه؟! گاکول فرض کردید؟ دهه شصت و هفتاد هست هنوز ؟ . با اینکار ها اون یه ذره ترسی هم که ایجاد کرده بودید از موشک هاتون از بین رفت. اون از هوا کردن فضاپیما که نرفت هوا اون از هشت تا موشکی که زدید و 5 تا تو عراق خورد زمین و بقیه هم با اختلاف نجومی فرود اومد. یعنی ته ته ته موشک سازی شما پس از اینهمه ادعا و پول و مدیرت جهادی شده اینجوری. بلوف درست کنین برای شیر کردن جوجه بسیجی ها و ساندیس خورهاتون. روی هر چی ابله پر رو هست رو سفید کردید شما .
‌سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
۴۴
majiddk - کپنهاک، دانمارک
همه موشک ها بر جاذبه غلبه میکنن و به هوا پرتاپ میشن ""اینوع موشک مازندرانی از شیب کوه استفاده کرده و بدون نیاز به سوخت با استفاده از نیروی جاذبه به حرکت در میاد :o :o جل الخالق
‌سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
۳۶
yaknafar - استکهلم، سوئد

کلی‌ خندیدم ، آوردن لوله پلیکا رنگ می‌کنن ، بعد یکیشون داره یه قیفو می‌‌چسپونه سر لوله پلیکا .
‌سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
سیستم رهگیری موشک توی همون کله گی هستش که اینجا نشون میده توش خالی هست. وقتی هیچ سیستمی توی کلگی موشک نداری چه توقعی داری هدف را دنبال کند. بعد هم سه نفری دارند موشک رو با رنگ قرمز لکه گیری میکنند انگار میخواد بره توی راهپیمایی همجنسگرایان جایزه زیبایی بگیره.
‌چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.