مولوی عبدالحمید: مجلس برای حضور در مراسم تحلیف روحانی دعوت‌نامه نفرستاد

مولوی عبدالحمید در انتخابات ریاست جمهوری از حسن روحانی حمایت کرده بود. مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، خبر داد که با وجود «اصرار» معاون اجرایی رئیس جمهوری ایران و «دیگر دولتمردان»، رئیس و هیئت رئیسه مجلس او را برای مراسم تحلیف حسن روحانی دعوت نکردند.
 

این روحانی شاخص اهل سنت روز شنبه ۱۴ مرداد، در مصاحبه با وب سایت روزنامه ایران گفت که محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهور، و «دیگر دولتمردان اصرار داشتند» او در مراسم تحلیف حضور داشته باشد و «حتی گفتند کارت هم صادر می کنند».

 
به گفته مولوی عبدالحمید، با این حال رئیس و هیئت رئیسه مجلس از او برای شرکت در این مراسم دعوت نکردند.
 
وی اضافه کرد:«میزبان تحلیف، مجلس بود و ظاهرا تمایلی برای دعوت نداشتند. لذا ما هم دیدیم ظاهرا جا تنگ است و ترجیح دادیم حضور نداشته باشیم».
 
حضور نداشتن مولوی عبدالحمید در مراسم تحلیف و تنفیذ حسن روحانی بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشته است.
 
درانتخابات ریاست جمهوری، چهره های شاخص اهل سنت از حسن روحانی حمایت کردند و استان‌های کردستان با ۷۵ درصد و سیستان و بلوچستان با حدود ۷۳ درصد، بیشترین رای را به او دادند.
 
درهمین حال، محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس، در توئیتر خود نوشت:«اگر عدم استفاده از اهل سنت در کابینه را با محدودیت‌ها توجیه می‌کنند، دعوت نکردن از مولوی ‌عبدالحمید در مراسم تحلیف را چگونه توجیه می‌کنند؟».
 
وی در توئیت دیگری اعلام کرد که «نمایندگان در اداره مجلس هیچ‌کاره‌اند؛ همه چیز با اراده و خواست رئیس و رییس دفتر نظامی‌امنیتی‌اش مدیریت می‌شود».
 
رئیس دفتر علی لاریجانی، محمد جعفری صحرارودی است که پیش از این از فرماندهان سپاه پاسداران بوده و همسر عبدالرحمان قاسملو، رهبر حزب دموکرات کردستان ایران، او را از افراد دست اندرکار در قتل همسرش معرفی کرده بود.
 
آقای صادقی همچنین درپاسخ به سئوال یکی از کاربران مبنی بر اینکه «نمایندگان مجلس اجازه چه کاری دارند» نوشت که «تقریبا هیچ».
 
حسام الدین آشنا، مشاور حسن روحانی، نیز در توئیتر خود بدون اشاره به جزئیات نوشت که « جای برخی محترمین» در مراسم تحلیف«خالی بود».
 
دعوت نشدن محمد خاتمی و محمود احمدی نژاد، روسای جمهوری سابق ایران، به مراسم تحلیف نیز بازتاب های گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشته است.
 
در این ارتباط،‌ محمد علی ابطحی، رئیس دفتر محمد خاتمی در زمان ریاست جمهوری اش، در توئیتر خود نوشت:«مجلسی ها فکر کرده اند، حالا که نمی شود خاتمی را دعوت کرد، احمدی نژاد را هم دعوت نکنند. این هم راه حل سلبی».
 
عکس گرفتن تعدادی از نمایندگان مجلس با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز از جمله حاشیه های مراسم تحلیف حسن روحانی بود.
 
ساعاتی پس از انتشار گسترده این عکس ها در شبکه های اجتماعی، فرج الله رجبی، نماینده شیراز درمجلس، که عکس او در حال تکیه به مانیتور روی میز یکی از نمایندگان و سلفی گرفتن با فدریکا موگرینی منتشر شده بود، از این اقدام خود عذرخواهی کرد.
 
حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی حسن روحانی، نیز در توئیتر خود نوشت:«مشکل سیاسی نیست، فرهنگی است. ای کاش با تک تک نمایندگان محترم حاضر در آن تصویر سلفی، مصاحبه ای عمیق گرفته شود».
 
در همین حال، سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت که «اگر شکایتی از سوی نمایندگان در این زمینه به هیئت ارجاع شود، آن را بررسی می‌کنیم».
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد جواد جمالی درعین حال گفت که «برخی از افراد و شخصیت‌ها اقدام اخیر چند نماینده را دستاویز قرار داده و مجلس را تخریب کرده‌اند که این به دور از انصاف است».
 
آیین تحلیف دومین دور ریاست جمهوری حسن روحانی، روز شنبه ۱۴ مرداد در مجلس شورای اسلامی برگزاری شد و نمایندگان برخی از کشورها در آن حضور داشتند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

ایشون خودشون هم میدونن که مجلسیهاى ایران حرف و عملشون کاملاً متفاوت هست ! ولى حقش بود ، نمایندگان أهل سنت مجلس در هماهنگى با رئیس و نواب رئیس مجلس طرح دعوت رو میدادند! ولى خوب چه بهتر، مجلسیهاى ما در خریت نوبرن و اون مراسم هم از قرار، آش دهن سوزى نبوده!
یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران

روحانی باید شخصا از ایشون عذرخواهی کند. چطور عباس جدیدی که هیچ سوادی ندارد را دعوت کرده است ولی ایشون از قلم افتاده اند؟
یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
۴۵
Herzl - امستردام، هلند

آقاى مولوى عبدالحمید نظام حاکم شما را ایرانى نمى دانند به قول همین تفکر اسلامى هیچ ایرانى عمرى نیست و هیچ عمرى ایرانى نیست.
یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
۶۴
سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
جناب مولوی ، تا شما باشی و دیگه به این گرگهای رافضی اعتماد نکنی . تو اتمام حجت کردی و وظایف قانونی خودت رو هم انجام دادی اما لطف کن دیکه به اینا اعتماد نکن
یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
۲۵
romano - تهران، ایران
[::Herzl - امستردام، هلند::]. من شیعه ام و میگم تفکر اسلامی غلط کرد با ...هرکی نطفش تو این مملکت بسته بشه بی خدا باخدا با هر مرام و مسلکی حق شهروندی داره اینها هم یک عده سادیستی هستن که پشت اینترنت همشون عمر کشن اما تا سبیل کردها رو میبینن تمبانشونو خیس میکنن.
یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
۳۵
مرغ آمین - تهران، ایران
shame ! از رهبرخران طویلستان بهارستان بیش از این انتظار نیست !هر چه باشد این اقا خود انیرانی و متولد عراق است باید این بزرگمرد را نیز ایرانی نداند و دعوت نکند . همه اینها از حسادت است. مردم سنی ایرانی این اقا را دوست دارند اما مردم شیعه تره هم برای خامنه ای خورد نمی کنند. طرفداران خامنه ای مگسان دور شیرینی ...یکی از ازگل های در تویتر نوشته بود مگر اهل سنت الزهرا شیعیان را در مراسم دعوت می کنند که ما بکنیم. ازگل جان یک اهل سنت الزهرا مصر چه ربطی به اهل سنت ایران دارد ؟ دو همینکه یک ایرانی اهل سنت نمی تواند رئیس جمهور و وزیر و استاندار شود فاشیست است ! حال رهبر مورد علاقه انها در زمان تحلیف رئیس جمهور ملت ایران نمی تواند در مراسم حضور داشته باشد . پس روحانی رئیس جمهور شیعیان ایران است نه سنی ! رهبر روحانیان دینی مذاهب دیگر دعوت کردید فقط سنی ها اضافه بودند . بدبختا شماها فقط برای به هم زدن اتحاد اقوام و ادیان ایران امدید . بعد ان لاریجانی از مشروطه حرف می زند . باید مردمان شیعه ایران به خیابان بیایند و از این ظلم به اهل سنت اعتراض کنند.
یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
۴۴
Compatriot - تورنتو، کانادا
آقای حسام الدین اشنا شما همگی‌ از بیخ داغونید! اون نمایندگان پشت کوهی و آدم ندیده و شمایی که دست جنتی بوزینه و جانی رو بوسیدید! این فرهنگ به یک شخم اساسی‌ نیاز داره! عکس گرفتن با بقول خودتون دژمن شده جز افتخارتون! مطمئنم اگه فردا سفارت آمریکا در ایران باز گشأیی شود شما‌ها جز اولینها هستید که برای گرفتن ویزا اقدام می‌کنید. ملت ایران شما آدمهای دو رو و سودجو را شناخته! طشتتون از روی بام افتاده خودتون خبر ندارید!
یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
خاک بر سر ما ملت که اصل قضیه را فراموش کرده ایم و هنوز به آخوند هاى عمامه به سر، از هر نوعش دل بسته ایم.
یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
۵۰
ابن ملجم - مونیخ، آلمان
[::Herzl - امستردام، هلند::]. البته ارزش جواب نداری چرا که تو و توها .همون ها هستید که سال ۵۷ به خابان ریختند یا مرگ یا سیک خمینی را عربده میکشدید حالا هم از صدقه سر خمنی اومدین فرنگستان،من نه ازعمری نه از علی پرستها خوشم میاد،ولی در ایرانی بودن هیچکدام شکی ندارم ولی در ایرانی نبودن مثل تو کاملا مطمئنم!تو تو بالاخونت همونقدر داری که احمقی نجات داشت،جواب تو ها خاموشی است!
یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
۵۰
ابن ملجم - مونیخ، آلمان
[::romano - تهران، ایران::]. زنده و پاینده باشی هموطن ،وقتی ادم کامنتهایی مثل کامنت شما را میبینه ،به ایران اینده امیدوار میشه!
یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
۵۰
ابن ملجم - مونیخ، آلمان
[::مرغ آمین - تهران، ایران::]. رفیق راستش وقتی ادم کامنت کسانی که خودشومن را ایرانی میگن میخونه باید ازشون پرسید چند ساله ایرانی شدی؟!،چرا ما در گذشته این مسئله شیعی و سنی را در مملکت نداشتیم و حالا این نوچه قاجارها اومدن مملکت را به عهد بوق رسوندن هیچی برا مملکت نگذاشتند الان نوبت تمامیت ارزی به نام مسلک و قومیت مونده!ببینید این مسلک در عراق و سوریه و افغانستان و یمن چه به سر مملکت اورده،اینها باید ضد ایران و احمق باشند که سعی در انداختن اختلافاتی مذهبی در کشورند!
یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
۴۵
Herzl - امستردام، هلند
[::romano - تهران، ایران::]. دوست عزیز من باشما موافقم ولى همین تفکر أمثال همین تفکر در ایران حاکم هست ببین دارن براى شیعهاى عربستان و یمن و بحرین و غیره سینه میزنند که چرا در حکومت نمایند و یا وزیر ندارن ولى در عرض 38 سال دریغ از یک وزیر سنى و باز از أقلیتهاى مذهبى از سنى مذهبها کورد دو سه سال پیش یک سفیر فرستادن کامبوج و یتنام که سفیر براى این دو کشور شد
یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
۶۴
سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
[::romano - تهران، ایران::]. [::مرغ آمین - تهران، ایران::]. [::آذری باهوش - میانه، ایران::]. یقین دارم انسانهای با شعور و فهمیده ای هستید از کامنتهاتون مشخصه حتی در صورت اختلاف دیدگاه با شما برادران هموطنم ، انسانهای منصف و با شخصیت هستین ، ما اهل سنت خائن نیستیم ما برای وطنمون خون دادیم برای وطنمون جنگیدیم، غرب کشور رو غالباً اهل سنت تشکیل میدن برید ببینید در شرق کشور بلوچ های غیور در مقابل استعمار انگلستان ایستادن ما فقط یک چیز رو داریم میگیم ما بیست ملیون از جمعیت کشور رو تشکیل میدیم ما رو ببینید فقط همین اگر منصف باشیم همه میدونیم که نود در صد بار فرهنگی این سرزمین رو همین اهل سنت مطرود از جامعه بر دوش گرفته کافیه به دانش مندان و اندیش مندان و شعرای قرن اول تا نهم هجری نگاه کنید همه اهل سنت بودن مثل فردوسی و سعدی و حافظ و عمر خیام و بیهقی و هزاران نفر دیگه مثل فلیسوفان به امار جرم و جنایت و طلاق در جامعه نگاه کنید حتی به امار اعتیاد ، درصد جرم و جنایت و معضلات فرهنگی به مراتب کمتر از شیعیان هست، ایا به صلاح ملک و مملکت ماست که این همه نیرو از فعالیت باز داشته بشن؟؟ .
یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹
۸۲
تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک
ایرانی عمری نیست، عمری ایرانی نیست.
یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳
۸۲
تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک
[::romano - تهران، ایران::]. سی بیل کردا! دیدی که موشکامون رو آوردیم تو کردستان و از همونجا زدیم تو سر و کله عمریهای سوریه. سی بیلاتون همتون شد یه بیل.
یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰
۸۲
تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک
[::سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی::]. آره، این دفعه رو راست گفتی که عمریا غرب و شرق ولایت رو اشغال کردند. بقول معروف: مگسانند دور شیرینی.
یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.