دونالد ترامپ: روابط آمریکا و روسیه به خطرناک‌ترین سطح خود رسیده است

دونالد ترامپ روز چهارشنبه با وجود امضای طرح تحریم‌ها، شدیدا از آن انتقاد کرد. رییس‌جمهوری ایالات متحده روز پنجشنبه ۱۲ مرداد گفت که مناسبات آمریکا و روسیه به «خطرناکترین سطح خود در همه دوران‌ها» رسیده است و کنگره را در بروز این وضعیت مقصر دانست.
 

اظهارات دونالد ترامپ یک روز پس از امضای طرح تحریم‌های گسترده روسیه، ایران و کره شمالی از سوی وی بیان می‌شود.

 
کنگره آمریکا هفته گذشته به اتفاق آراء این تحریم‌ها را تصویب کرد و چاره‌ای جز امضای آن پیش روی آقای ترامپ نگذاشت. این تحریم‌ها در حالی تصویب شد که رییس‌جمهوری آمریکا بارها خواستار بهبود مناسبات با روسیه شده بود.
 
وی روز چهارشنبه با وجود امضای طرح تحریم‌ها، شدیدا از آن انتقاد کرد. او با شکایت از اینکه کنگره دست او را برای کاهش تحریم‌های مسکو در آینده بسته است، چنین طرحی را مانع اعمال اختیارات ریاست‌جمهوری در امور سیاست خارجی دانست.
 
مسکو این تحریم‌ها را یک «جنگ تجاری تمام عیار» خوانده و اینکه امیدها برای روابط بهتر با دولت ترامپ را بر باد داده است.
رییس‌جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در توئیتی نوشت:‌ «مناسبات ما با روسیه به خطرناک‌ترین سطح در همه دوران‌ها رسیده است».
 
وی افزوده است: «برای این کار باید از کنگره تشکر کرد، همان آدم‌هایی که حتی نمی‌توانند طرح خدمات درمانی را تصویب کنند!» اشاره آقای ترامپ به رد لایحه خدمات درمانی در سنای آمریکا است که ۵۱ به ۴۹ رد شد. اکثریت هر دو مجلس نمایندگان و سنا در اختیار جمهوریخواهان است.
 
خواست رییس‌جمهوری آمریکا برای روابط بهتر با روسیه به دلیل گزارش سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا درباره دخالت مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحده با مانع روبرو شده است. کمیته‌های مختلف کنگره آمریکا و یک بازرس ویژه در حال تحقیق پیرامون این مسئله هستند.
 
مسکو هرگونه دخالت در روند انتخابات آمریکا را رد کرده و دونالد ترامپ نیز هرگونه تماس با روس‌ها در این زمینه را تکذیب کرده است.
 
کنگره آمریکا تحریم‌های روسیه را برای مجازات مسکو به دلیل دخالت در انتخابات و همچنین الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود در سال ۲۰۱۴ وضع کرده است.
 
جمهوریخواهان و دمکرات‌ها که در بسیاری از مسائل با هم اختلاف دارند هر دو به اتفاق آراء از این تحریم‌ها حمایت کردند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۵
samak - پاریس، فرانسه

این یارو دنیا رو خر گیر اورده، یه بار به نعل میزنه یه بار به میخ
‌پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶
۵۴
oghab - هلسینکی، فنلاند
خوشم میاداین تراعنپ داره امریکا را به... میده
‌پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۲
۷۰
senator x - تهران، ایران
از خودش؟دنیای دیوانه دیوانه
‌پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
۴۲
paksan - ایران، ایران
این سیستم دقیق نشون میده که حتی تقلب و دستکاری دیجیتال و تبانی برای مثلا آوردن یک رئیس دولت در آمریکا هم نمیتونه این کشور رو در اختیار کشور دیگه ای قرار بده. پوتین فکر میکرد با تبلغات و ایجاد اخبار جعلی برای رقیب ترامپ و البته غیرتی کردن مردم میتونه آمریکا رو با خودش همراه کنه ولی پوتین حالا فهمیده دمکراسی یعنی چی و اصل توازن قوا یعنی چی. در آمریکا قدرت دست یکنفر نیست و شاید در کوتاه مدت کسی بتونه خواسته خودش رو دیکته کنه ولی سیستم حکومتی طوری هست که از مردم گرفته تا نهادهای مدنی قدرت دارند که نظر مردم و نظر درست رو حاکم کنند. حتی اگر مجالس و قوه قضاییه دست جمهوری خواها یا دمکراتها باشه بازم اصلا گارنتی نیست که هرکاری دلشون خواست بکنندو سیستم حتی برای اقلیت توان چانه زنی و جلوگیری از تصمیمات خطرناک رو گذاشته. ترامپ تازه داره می فهمه دمکراسی چی هستش و سعی میکنند بهش یاد بدهند که روش و راه درست چیه ولی تویت کردنش رو کسی نمیتونه بفهمه چون خودشم سردرگم هستش مابین سیستم و مقام رییس جمهوریش و افکار و عقاید شخصیش
جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.