دستگاه‌های دولتی و عمومی در تهران در روز تحلیف ریاست‌جمهوری تعطیلند

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: سطح حفاظت منطقه مجلس «از حساس به حیاتی» ارتقا داده شده است. دبیر هیئت دولت روز دوشنبه خبر داد: «تمامی دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی» در روز ۱۴ مرداد در شهر تهران به مناسبت مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری «تعطیل» هستند و همزمان،‌معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت که سطح حفاظت منطقه مجلس «از حساس به حیاتی» ارتقا داده شده است.
 

به گزارش خبرگزاری ایسنا، محسن حاجی میرزایی درباره دلیل این تعطیلی گفت: «با توجه به شرکت گسترده هیئت‌های خارجی در مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری و به منظور برگزاری مناسب و شایسته مراسم مذکور و ایجاد تسهیلات لازم در رفت و آمد هیئت‌های خارجی و رفاه حال شهروندان تهرانی، تمامی دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی غیر از اورژانس و نهادهای امدادی در روز ۱۴ مرداد در شهر تهران تعطیل است».

 
مراسم تحلیف حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور دور جدید، قرار است روز شنبه آینده، ۱۴ مرداد، برگزار شود که از جمله قرار است فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام، نیز برای شرکت در این مراسم به تهران بیاید.
 
این نخستین بار است که چنین تصمیمی به مناسبت مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری اتخاذ شده است.
 
در این میان،‌ حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، روز دوشنبه گفت که سطح حفاظت منطقه مجلس در روزهای تحلیف ریاست‌جمهوری «از حساس به حیاتی» ارتقا داده شده است.
 
به نوشته ایسنا، او درباره اقدامات امنیتی برای روز تحلیف رئیس‌جمهور، گفت: «تمام پیش‌بینی‌های امنیتی، انتظامی و ترافیکی انجام شده و در کمیسیون حفاظت در وزارت کشور هم تقسیم کار انجام شده است».
 
آقای ذوالفقاری با ذکر این‌ نکته «جلسات متعددی برای تأمین امنیت مراسم روز تحلیف برگزار شده است»، افزود: «مسئولیت کلی برقراری امنیت بر عهده قرارگاه ثارالله است و وظایف سپاه، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و پدافند هوایی هم مشخص شده است. امروز عصر هم جلسه فوق‌العاده شورای امنیت کشور برای مراسم تحلیف برگزار می‌شود زیرا سطح و تعداد هیئت‌های دیپلمات شرکت‌کننده در این مراسم سطح بالایی است.»
 
این تدابیر امنیتی پس از حمله به ساختمان مجلس و آرامگاه روح‌الله خمینی در هفدهم خرداد صورت گرفت، که گروه حکومت اسلامی (داعش) مسئولیت آن را برعهده گرفت. این حادثه ۱۷ کشته برجای گذاشت.
 
مسئولان جمهوری اسلامی ایران تا زمان این حمله از «اشراف اطلاعاتی» بر وضعیت امنیتی و بر وضعیت حضور داعش در ایران سخن می‌گفتند.
 
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور روز دوشنبه با اشاره به حملات ۱۷ خرداد گفت: «بیش از ۱۰۰ تیم در سال‌های اخیر با اشراف اطلاعاتی و تلاش نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی خنثی شدند اما به هر حال این تیم تروریستی که در تهران عملیات انجام داد از تور اطلاعاتی ما عبور کرده بود».
 
حسین ذوالفقاری با اشاره به فعالیت‌های امنیتی علیه داعش پس از حمله ۱۷ خرداد گفت: «عناصری که با این گروه‌ها در ارتباط بودند مورد هدف قرار گرفتند و افرادی هم که از روی ناآگاهی قصد همکاری با این گروه را داشتند توجیه شدند. افرادی هم که اقدام تشکیلاتی کرده بودند دستگیر شدند و چند تیم هم در غرب کشور مورد هدف قرار گرفتند».
 
وی همچنین با اشاره به بازنگری در طرح حفاظت از اماکن و تأسیسات ایران و تصویب آن در شورای امنیت کشور گفت که این طرح برای شورای عالی امنیت ملی فرستاده شده است.
 
معاون وزیر کشور با ابراز امیدواری در مورد ارسال این طرح به مجلس اضافه کرد:«ما در این طرح طبقه‌بندی اماکن و تأسیسات را و نوع حفاظت از آنها را مشخص کردیم البته غیر از اماکن دولتی، تأسیسات آب و برق هم مورد توجه قرار گرفته است».
 
به گفته آقای ذوالفقاری، نیروهای داعش که هم‌اینک در عراق و سوریه ضربه خورده‌اند «به‌دنبال اقدامات ایذایی در کشورهای منطقه هستند که ما در این طرح خنثی‌سازی اقدامات تروریستی به این اقدامات توجه داریم».
 
گروه حکومت اسلامی توانسته بود در سال ۲۰۱۴ شهر موصل و بخش‌های وسیعی از غرب عراق را تصرف کند. اما این گروه طی دو سال گذشته در عراق متحمل شکست‌های بسیاری شده و هم اکنون کنترل موصل را نیز از دست داده است. این گروه در سوریه نیز، در شهر رقه، پایتخت خودخوانده اش،‌ در تنگنا قرار گرفته است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۷۶
hassan5 - تهران، ایران
در روز تحلیف سپاه وبسیج تعطیل باشند آب از آب تکان نمیخورد.
‌سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.