انتقاد امامان جمعه از حسن روحانی به خاطر تحریم‌های تازه آمریکا

با مصوبه کنگره آمریکا برای وضع تحریم‌های تازه علیه ایران، امام‌های جمعه در شهرهای مختلف ضمن محکومیت این اقدام، از سیاست‌های دولت حسن روحانی انتقاد کرده‌اند.
 

کاظم صدیقی در نماز جمعه تهران گفت آیت‌الله خامنه‌ای "در همان اولین روزهای مذاکرات" به دیپلمات‌های ایرانی توصیه کرد به آمریکا اعتماد نکنند و "اگر امروز آن شرایط رعایت می‌شد این مشکلات را نداشتیم."

 
در نماز جمعه مشهد هم احمد علم‌الهدی از کسانی انتقاد کرده که "در داخل نظام" راه را برای تحریم‌های آمریکا هموار می‌کنند.
 
مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا با اکثریتی قاطع به وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه، ایران و کره شمالی رای داده‌اند. حالا دونالد ترامپ باید مصوبه کنگره را تایید یا وتو کند.
 
کاظم صدیقی در نماز جمعه تهران گفت: "عده‌ای می‌گفتند اگر یک فرد انقلابی در انتخابات رأی بیاورد تحریم‌ها تشدید می‌شود و سایه جنگ بر سر کشور می‌آید ولی دیدید که چنین نشد."
 
هواداران حسن روحانی در کارزار انتخاباتی، نامزدهای اصولگرا را به "تندروی" متهم می‌کردند و هشدار می‌دادند که پیروزی آنها خطر تنش و جنگ را برای ایران بیشتر می‌کند. خود آقای روحانی هم نتیجه انتخابات را پیروزی "صلح و آشتی بر تنش و خشونت" خواند.
'چند دلار از خارج آمده؟'
 احمد علم‌الهدی هم از توافق هسته‌ای انتقاد کرده و پرسیده است: "از ابتدای امضای برجام یک مسئول اقتصادی بگوید چند دلار پول از خارج آمده است؟"
 
او گفته "یا کالای خارجی وارد می‌شود و یا پروژه‌هایی اجرا می‌شود که فناوران داخلی ما برای اجرای این پروژه‌ها به مراتب ارجح هستند."
 
او از کسانی که "در داخل نظام و کشور برای آمریکا و استکبار جهانی در حوزه تحریم‌ها ریل‌گذاری" می‌کنند انتقاد کرده و گفته است "ما از دشمنی دشمن وحشت نداریم بلکه از این ریل گذاری که برای دشمنی دشمن انجام می‌شود وحشت داریم."
 
محمد سعیدی، امام جمعه قم هم خواسته است که مقام‌های ایرانی در مواجهه با تحریم‌های تازه "صرفا به محکوم کردن بسنده نکنند" و با "دو کشور روسیه و کره شمالی متحد شده و پاسخ کوبنده‌ای به آمریکا بدهند".
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۴
نارکو - سوئد، سوئد

چه قیافه های کریهی دارند این عمامه به سرها. امیدوارم روزی برسه که یکی یکی اینها رو بالای دار ببینم. ظلمی که این جماعت به ملت ما کرد کمتر کسی در تاریخ در حق ملتش کرده. لعنت ابدی بر هرچی آخوند و بچه آخونده .
شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۳
۳۸
scandal - برلین، آلمان
تف به شرف و وجدانتان باد. زیرا همیشه باعث خرابکاری این مذاکرات بودید تا آنرا منهدم کنید و بعد از نابودی آن باز ننه غریبم بازی در آورید و باز اعتراض کنید که برجام ....
شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۹
۷۰
senator x - تهران، ایران
یعنی جیب پالون تو هنوز از دلارهای ایران پر نشده؟
شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۷
۴۴
Compatriot - تورنتو، کانادا

یکی‌ این بوزینه‌ها را ساکت کنه! از اول به شما آخوند‌ها هم نبایستی اعتماد می شد. ببین کی‌ دم از اعتماد میزنه! شما‌ آخوند‌های مفتخور با حقه و کلک دارید حکومت می‌کنید, از اعتماد مردم سو استفاده کردید بعد دم از اعتماد میزنید!
شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۱
۵۴
oghab - هلسینکی، فنلاند
واقعا حیف نون امامان جمعه!!!!...
شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۱
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
قیافه رو ، دقیقاً عین گناه کبیره است با چاشنى قِى!
شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.