ترامپ: تراجنسیتی‌ها نمی‌توانند به استخدام ارتش درآیند

بخش مهمی از جمهوری‌خواهان آمریکا به طور کلاسیک با آزادی‌های مدنی برای دگرباشان جنسی مخالفنددونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه لغو کردن احکام باراک اوباما از تصمیم خود برای ممنوعیت دوباره استخدام در ارتش برای کسانی که تغییر جنسیت داده‌اند خبر داده است.
آقای ترامپ روز چهارشنبه (۲۶ ژوئیه - چهارم مرداد) در توییتی تاکید کرده پس از مشورت با خبرگان امور نظامی دریافته که استخدام تراجنسیتی‌ها برای ارتش "مختل‌کننده و با هزینه‌های هنگفت پزشکی" همراه است.
سال گذشته باراک اوباما، در آخرین سال ریاستش بر کاخ‌سفید دستور لغو ممنوعیت استخدام کسانی را داده بود که تغییر جنسیت داده‌اند.
آقای اوباما بدین وسیله به این گروه از دگرخواهان جنسی اجازه داده بود بدون مخفی کردن هویت جنسی خود بتوانند آزادانه به استخدام ارتش این کشور درآیند؛ تصمیمی که با استقبال گسترده حامیان حقوق بشر و فعالان حقوق اقلیت‌های جنسی روبرو شد.
با وجود این، در ماه ژوئن گذشته، ژنرال جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا با صدور دستوری آغاز اجرایی شدن این حکم را شش ماه به تاخیر انداخت و عملا دستور آقای اوباما اجرایی نشد.
اکنون با توییت جدید آقای ترامپ به نظر می‌رسد رئیس جمهوری جدید آمریکا بنا بر ملغی کردن این حکم را دارد؛ تصمیمی که احتمالا با اعتراض گسترده نهادهای مدنی روبرو خواهد شد و ممکن است دست آخر سر از دیوان عالی این کشور هم درآورد.
 
در نخستین واکنش رسمی به اظهارات آقای ترامپ، دیوید سیسیلینی، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که از او به عنوان نخستین نماینده آشکارا دگرباش در تاریخ کنگره آمریکا هم یاد می‌شود با صدور بیانیه‌ای از رئیس جمهوری آمریکا به شدت انتقاد کرده است.
او در بیانیه‌ای که عصر پنجشنبه (چهارم مرداد) منتشر کرد نوشته: "عمل امروز رئیس‌جمهوری مطرود است. مقام‌های کاخ‌سفید خود اذعان دارند که چنین تصمیمی تنها یک انتقام‌جویی سیاسی از دموکرات‌ها است... هم اکنون هزاران دگرباش در ارتش آمریکا خدمت می‌کنند. آنها قهرمانند. آنها لایق ستایش و تمجیدند نه این که از سوی رئیس کل قوا دستمایه سیاست شوند."
در همین حال، گفته‌های آقای ترامپ که این بار هم ابتدا در جریان یک مجموعه توییت ابراز شده، این نگرانی را در میان ناظران به وجود آورده که با توجه به "هزینه هنگفت و اختلالی" که به گفته آقای ترامپ از سوی تراجنسیتی‌ها به ارتش تحمیل می‌شود، سرنوشت صدها دگرباشی که هم اکنون در استخدام نیروهای نظامی این کشورند چه خواهد شد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
SinaGoli - کلن، آلمان
ترامپ یک بیمار مالیخولیایی مست ثروت و قدرت مورد حمایت روس ها ست !! . او یک نژاد پرست و تبعیض گراست پوپولیست است که تحفه عوام های آمریکایی و هکرهای روس است !! . ننگ بر این طرز فکر احمق ترامپ 😡
‌پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
آرزوى خدمت در ارتش آمریکا رو به گور ببر طوسى!
‌پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.