تلاش نمایندگان مجلس برای اجرای وصیت مریم میرزاخانی در اعطای تابعیت ایرانی به تنها دخترش آناهیتا

زیتون : رضا شیران نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی از تلاش شماری از نمایندگان مجلس برای تسریع در اصلاح قانون تابعیت به منظور اجرای وصیت مریم میرزاخانی خبر داد.
 

 

به گزارش ایرنا، تاکنون ۶۰ نماینده نامه‌ای را برای الحاق یک فوریت به این طرح امضا کرده اند. کمیسیون فرهنگی مجلس بیستم تیرماه/۱۱ ژوئیه طرح اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان مادران ایرانی و پدران خارجی را تصویب کرد. به نظر می‌رسد این طرح برای ورود به صحن علنی مجلس، دست‌کم به تایید کمیسیون حقوقی و قضایی نیاز دارد.
 مریم میرزاخانی، ریاضیدان برجسته ایرانی آمریکایی که روز شنبه درگذشت، وصیت کرده بود که تابعیت ایرانی به تنها دخترش اعطا شود.
 این دانشمند ایرانی به دلیل اینکه دخترش در آمریکا زندگی می‌کرد نیز در همان کشور دفن خواهد شد.
 
براساس قوانین ایران و به‌ویژه بخش اشخاص قانون مدنی این کشور (مصوب ۱۳۱۳-۱۳۱۴) تابعیت ایران به فرزندان مادر ایرانی و پدر خارجی تعلق نمی‌گیرد.
 
 
روز یکشنبه همچنین مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران به شورای پیشنهاد نامگذاری یک محل عمومی در پایتخت را به نام مریم میرزاخانی به شورای شهر ارائه داد.
 
 
خبر درگذشت مریم میرزاخانی استاد و پژوهشگر دانشگاه استنفورد کالیفرنیا واکنش‌های گسترده‌ای را در ایران و ایالات متحده آمریکا در پی داشت. شبکه سی‌بی‌اس نیوز آمریکا در گزارشی راجع به اولین زن برنده جایزه فیلدز، اعلام کرد که در ماه‌های اخیر بارها از وی به عنوان مثالی از شرم‌آور بودن فرمان محدودیت مهاجرتی دونالد ترامپ یاد شده بود.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۴
سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی

نوش دارو بعد از مرگ سهراب
یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
۴۳
mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان

[::سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی::]. یکبار وبرای اولین بار یک حرف درست زدی.
یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

یاد و خاطره اش گرامى! ولى چه آرزوى داشته واسه دخترش ! احتمالاً نمیدونسته دو تابعیتیها از دید رژیم همه جاسوس و دشمن هستند! امیدوارم تابعیت بهش ندن ، اگر هم دادن پدرش صرف نظر کُنه از این تابعیت و تا زمانیکه این رژیم ظلم و استبداد هست ،هیچوقت ایران نیاد!
یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۸
۵۴
iran2015 - وین، اتریش
[::سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی::] آقای عمر پرست ! نوشدارو بعد از مرگ سهراب؟؟؟؟؟ چه نوشدارویی؟؟ اینقدر اوضاع عمری ات خراب است که قاط زدی وهابی!! این بانو چون مثل تو نیست که نوکری عرب کند خواسته دخترش که طبق قانون اسلام مرد سالار مسخره ات زن را جزو آدم نمیداند و ملیت از طریق مرد انتقال می یابد از طریق خودش ملیت ایرانی هم بگیرد.کاری به نوشدارو ندارد،قاط زدی عثمون.
دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
۵۴
iran2015 - وین، اتریش
[::شب تاب - یوکوهاما، ژاپن::] نمیدانسته؟ امیدوارم به بچه اش تابعیت ندهند.تو دیگر چه موجودی هستی.حجم مغزت چقدر است؟ بدبخت یاکوزا!!! فرق تو و خامنه ای در این است که او قدرت دارد و تو نه !! ادم ناحسابی چرا با آن چند گرم مغز فکر میکنی از باهوشترین ایرانی تاریخ بیشتر میفهمی ؟؟!ایشان بعنوان یک ایرانی میهن پرست میخواهد بچه اش ملیت ایرانی داشته باشد نه ملیت اخوندی. بی مغز دو میلیون بچه در ایران است که چون فقط مادرشان ایرانی است ملیت ندارد که بنابه در خواست این بانوی بی نظیر و بزرگ قانونی تصویب میشود که اینها ایرانی محسوب میشوند.چقدر اشکول هستند آنها که به این کامنتها مثبت میدهند بعد میگویند چرا آخوند حاکم است،.
دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
حالا چرا جو گیر شدى آویزون!؟ بى شک اگر بیست نفر ، دیگر از کاربران سایت اینجا کامنت میذاشتن ، تو واسه همشون قُدقُد میکردى ! اگر در ایران زندگى میکردى و اینطور نظر میدادى ، میشد تا اندازه اى قبول کرد که عِرق میهن پرستى دارى! ولى اونجا یه عمر نُون پناهندگى و آویزون بودن و سربار بودن رو دارى میخورى ، درش رو بذارى و ساکت باشى سنگین ترى! حالا کِیس پناهندگیت چى بوده؟ .... راستى داروهاى اعصابت رو هم سر وقت بخور که تراوشات مزخرف ، مغز نداریت رو اینجا رو نکنى! مسخره!
دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
۵۴
iran2015 - وین، اتریش
همین جا میشود فهمید چرا آخوند سر کار است چون من و تو اشکول هستیم .کامنت این وهابی مزدور عربستان را بخوان !نوشته نوشداروی بعد از مرگ سهراب* (تا حالا 92 تا مثبت ) برادر اشکول ! به چی مثبت میدهی؟؟؟ اصلا متن را خواندی؟ چه ربطی به نوشدارو دارد ؟ مگر مثلا داروهایی دیر رسیده یا دیر شیمی درمانی شده؟ وای خدای این ملت بافرهنگ ایران است؟ملت باسواد ؟هفت میلیون دانشجو ؟یک نوکر سعودی همه را مسخره کرده.خاک بر سرتان
دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
۵۴
iran2015 - وین، اتریش
[::شب تاب - یوکوهاما، ژاپن::] ای بیچاره ترین موجودات ! .. کامنتت را بخوان و ببین چقدر..بی سوادی !جز جفنگیات هیچ چیز دیگری نداری.این خارج بودن یا عشق خارج کشته تو را !نادان !میهن پرستی و عقیده و اندیشه چکار به محل سکونت دارد.ان که با تغییر جا و مکان و ارباب وظیفه اش تعییر میکند سگ گله است.بدبخت !یعنی من در اتریش نمیتوانم ایراندوست باشم؟چه مغز فندقی و کوچولویی داری و من خدا را شکر میکنم همیشه با آدمهایی بسیار سطح پایین و مسخره درگیر میشوم .
‌سه شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
۶۴
سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
[::iran2015 - وین، اتریش::]. هرجور دلت میخواد در مورد من فکر کن اما شماها کسانی بودید که مملکت رو مفت به اخوند سپردین . من در اوج میهن پرستی از عقیده مشترک خودم و برادران عربم دفاع میکنم و منفی و مثبت دادنهای دیگر کاربران برام هیچ اهمیتی نداره
‌چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.