احمدی نژاد: همچنان باید چوب موضوعی را بخوریم که در مجلس مطرح کردیم؟

آقای احمدی‌نژاد و آقای بقایی هر دو برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند و هر دو رد صلاحیت شدند دو روز بعد از انتشار خبر بازداشت حمیدبقایی، معاون اجرایی رئیس جمهور در دوره محمود احمدی نژاد، آقای احمدی نژاد با انتشار نامه‌ای سرگشاده این بازداشت را "ظلمی بزرگ" دانسته و از رئیس قوه قضاییه خواسته دستور دهد آقای بقایی "به فوریت آزاد شود".
 

آقای احمدی نژاد در نامه ای که امروز سه شنبه ۲۰ تیر منتشر کرده قوه قضاییه را به حق کشی در حق خود و همراهانش متهم کرده و نوشته است: "روزی در مجلس موضوعی را مطرح کردیم و رسیدگی هم نشد، آیا همچنان باید چوب آن را بخوریم؟"

 
حامیان محمود احمدی نژاد، پیشتر مسئولان قضایی ایران را متهم کرده بودند که در صدد تلافی جویی از آقای احمدی نژاد و نزدیکانش به خاطر انتشار فیلم اظهارات فاضل لاریجانی برادر روسای دو قوه قضاییه و مقننه بوده اند.
 
در این نوار، که در بهمن ماه ۱۳۹۱ منتشر شد، صدای فاضل لاریجانی به گوش می رسید که ظاهرا با توقع دریافت پول از بابک زنجانی، از سعید مرتضوی می خواست او را به آقای زنجانی وصل کند و تاکید داشت می تواند برخی مشکلات قضایی را از طریق "اخوی" حل کند. فاضل لاریجانی این اتهام را رد کرده است.
 
آقای احمدی‌نژاد در بخشی دیگر از نامه جدید خود، با اشاره به کاندیداتوری خود و حمید بقایی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، به جریان افتادن پرونده قضایی آقای بقایی بعد از یک سال و نیم را دارای انگیزه سیاسی دانسته و پرسیده است: "در فاصله ۱.۵ سال چه اتفاقی جز ثبت نام آقای بقایی و اینجانب در انتخابات ریاست جمهوری روی داده است؟"
 
رهبر جمهوری اسلامی، پیش از انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم به محمود احمدی نژاد توصیه کرده بود برای جلوگیری از "دوقطبی شدن" فضا نامزد نشود، اما آقای احمدی نژاد و یار نزدیک او حمید بقایی هر دو برای کاندیداتوری ثبت نام کردند که نهایتا، به رد صلاحیت‌شان منجر شد.
 
رئیس جمهور سابق ایران با اشاره به همین موضوع نوشته است: "بدون هیچ استدلالی ما را رد صلاحیت و از حقوق اجتماعی محروم و دایره انتخاب مردم را محدود کردند... سکوت کردیم."
 
وی افزوده است: "نباید عده ای اقلیت محض، خود را صاحب و مالک و اصل انقلاب و اکثریت قاطع مردم را غریبه، ضد و یا مخالف انقلاب بشمارند که این کار خود بدترین عمل ضد انقلابی است."
 
محمود احمدی نژاد با رد کلیه اتهامات مطرح شده علیه حمید بقایی تاکید کرده که به دنبال زندانی شدن آقای بقایی بر سر اتهامات مالی در سال ۱۳۹۴، وی با مداخله رهبر جمهوری اسلامی ایران آزاد شده است.
 
آقای احمدی نژاد نوشته که بعد از نوبت اول زندانی شدن حمید بقایی، "چندین بار" با آیت الله خامنه ای مکاتبه و درخواست آزادی آقای بقایی مطرح شده و رهبر ایران "با ملاحظه انحراف روند رسیدگی از مسیر قانونی" دستور نقض قرار بازداشت را صادر کرده است.
 
رئیس دولت های نهم و دهم در نامه امروز خود، با خبر دادن از نامه نگاری "مجدد" با آیت الله خامنه ای در ارتباط با بازداشت آقای بقایی نوشته است: "برخی می گویند نباید علنی انتقاد کرد که موجب تضعیف است و باید موارد را به طور خصوصی به مقام معظم رهبری منتقل کرد".
 
وی افزوده است: "مگر همه مردم به ایشان دسترسی دارند و آیا می شود مسئولیت نظارت عمومی که وظیفه همگانی است و در اصل هشتم قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته است را به دوش ایشان نهاد و دیگران را از مسئولیت هایشان مبری کرد؟"
 
محمود احمدی نژاد در بخشی دیگر از نامه امروز خود، همچنین خبر منتشر شده در دو روز پیش را تایید کرده که حکایت دارد دلیل بازداشت حمید بقایی، افزایش وثیقه وی به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان و ناتوانی از تأمین آن بوده است.
 
اقای بقایی که پیشتر هم بر مبنای اتهامات مالی بازداشت شده بود، یک سال و نیم پیش، بعد از بیش از هفت ماه بازداشت، بدون اعلام حکم قضایی و با قید کفالت آزاد شد.
 
اواخر فروردین امسال سخنگوی قوه قضاییه ایران گفت که پرونده حمید بقایی همچنان باز است و باید به دادگاه برود تا گناهکار بودن یا بی‌گناهی او روشن شود.
 
علی اکبر جوانفکر، مشاور سابق رسانه ای محمود احمدی نژاد، یکشنبه پیش گفت که بازپرس پرونده آقای بقایی "با ادعای اینکه ممکن است ایشان را احضار کنند ولی در دادسرا حاضر نشوند، قرار کفالت را تغییر داده و برای نامبرده یک وثیقه ۵۰ میلیارد تومانی صادر کرده است".
 
عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران، امروز در اظهاراتی که به نظر می رسد در ارتباط با دستگیری حمید بقایی است، از این اقدام تحت عنوان "بازداشت یکی از متهمان مرتبط با جریان انحرافی" یاد کرده است.
 
"جریان انحرافی" عنوانی است که بسیاری از حامیان آیت الله خامنه ای، از زمان متهم شدن تیم آقای احمدی نژاد به نافرمانی از رهبر جمهوری اسلامی در زمان دولت دهم، برای اشاره به این تیم مورد استفاده قرار داده اند.
 
حمید بقایی در سال‌های ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد ریاست سازمان میراث فرهنگی و در دوره‌ای معاونت اجرایی رئیس جمهور را بر عهده داشت.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۲۶
iRONiC - استکهلم، سوئد

محمود. اینا با خوشگلا بدن. همین
‌سه شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۴
۵۳
rood120 - منچستر، انگلستان

مموتی اینجا را راست می گوید پرونده فساد برادران فاسد را ریخت روی آب با آن نوار و صد البته وقتی رئیس قوه قضاییه و برادر و بیشتر قاضی ها خود دزد و فاسد و رانت خوار هستند به کجا می خواهی شکایت کنی . جالب وقتی در مجلس این نوار را رو کردند رئیس مجلس آقای لاریجانی به مموتی می گفت بفرمایید بروید بیرون با این کارتان آبروی نظام را بردید ، البته کدام آبرو ، رژیم فاسد شیعه اسلامی دیگر جای برای لکه ننگ جا نگذاشته، ننگتان باد .
‌سه شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

چوب نخورید، موز و نارگیل بیشتر میاد بهتون!
‌سه شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۷
۵۰
kawir - فرانکفورت، آلمان
چوب که بلند کنند ،سگ دزد خودشو جمع میکنه،کم کم شتری که زمان کهریزک در خونه خیلی از ملت نشست به درب خونت نزدیک میشه بدبخت،ببینم ظرفیت چه نوع باتونی و چند شیشه نوشابه برا داری!
‌چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۵
۶۳
mina minavand - هانور، آلمان
مموتی وقتی که سر تورو هم زیر آب کردند میفهمی ملت چه ظلمت رو تحمل میکنند.
‌چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • ۷ اکتبر سالگرد حمله حماس به اسرائیل؛ تشدید بمباران‌های هوایی اسرائیل در جنوب لبنان و غزه
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم،بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • جزئیاتی جدید از انفجار پیجر‌ها در لبنان؛ موساد از ۹ سال قبل برنامه‌ریزی برای این عملیات را آغاز کرده بود
  • ایهود المرت: اسرائیل نمی‌تواند بدون کمک آمریکا به برنامه هسته‌ای ایران حمله کند
  • «اسراییل بزن» و «نه به جنگ»؛ نبرد کاربران درباره حمله احتمالی اسراییل
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • یک مقام آمریکایی: اسرائیل تضمین نکرده که به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله نخواهد کرد
  • (تصاویر) خودروهای وارداتی در گمرک غرب تهران
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند
  • دفاع عجیب نماینده سابق تهران از هیتلر در کشتن یهودیان: هیتلر درست تشخیص داد