سپاه پاسداران: گلوله‌باران شمال عراق مرتبط با عملیات ۱۰ روز پیش در کردستان بود

محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، می‌گوید گلوله‌باران شمال عراق، علیه آنچه که «مواضع ضدانقلاب» خوانده، و مرتبط با عملیاتی بود که حدود ۱۰ روز پیش در استان کردستان صورت گرفت.
 

پیش از این، نیروی زمینی سپاه پاسداران روز دوم تیرماه گفته بود که در جریان درگیری با یک گروه مسلح در استان کردستان، سه نفر از اعضای این گروه را کشته است.

 
محمد پاکپور روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه به خبرگزاری فارس گفت گلوله‌باران دو روز پیش، همان منطقه‌ای را هدف قرار داد که اعضای این تیم از آنجا وارد ایران شده بودند و «عناصر تروریستی دیگری نیز برای نا امن کردن مرزهای ما در حال تدارک بودند».
 
وی افزوده است:‌‌‌ «ضد انقلاب، اشرار و تروریست‌هایی که در حال آموزش،‌ برنامه‌‌ریزی و طراحی برای ناامن کردن مناطق مرزی ما باشند را در هر نقطه‌ای مورد هدف قرار می‌دهیم».
 
منابع خبری در اقلیم کردستان عراق روز دوشنبه اعلام کردند که نیروهای نظامی ایران مناطقی از این اقلیم را گلوله‌باران کردند که در جریان آن سه نفر زخمی شدند.
 
دولت خودمختار اقلیم کردستان روز سه‌شنبه اعلام کرد که این گلوله باران باعث تخلیه سه روستای این منطقه از سکنه شد و به همین دلیل، سرکنسول ایران در اربیل احضار شد «تا مراتب اعتراض» خود را به تهران اعلام کنیم.
 
گلوله‌باران سپاه پاسداران منطقه‌ای را هدف قرار داد که به گفته سایت کردی «روداو»، محل استقرار گروه‌های مسلح مخالف ایران است. این گروه‌ها شامل حزب دمکراتیک کردستان، حزب دمکراتیک کردستان ایران و حزب کومله هستند.
 
با این حال، حسن شرفی، سخنگو و جانشین دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران، در گفت‌وگو با رادیو فردا گفته است: «نیروهای ما به هیچ وجه هیچ تحرکات تحریک‌آمیزی در آن منطقه نداشته‌اند که جمهوری اسلامی آن را بهانه‌ای قرار دهد که توپ‌باران بکند. اما دلیل دیگری ممکن است داشته باشد. اقلیم کردستان می‌خواهد رفراندومی برای اعلام استقلال خود برگزار کند که برای جمهوری اسلامی ایران نگران‌کننده است و نسبت به آن حساسیت خیلی زیادی حتی از سوی مقام‌های بالای جمهوری اسلامی نشان داده شده است».
 
اشاره این فعال کرد به طرح مسعود بارزانی، رهبر اقلیم کردستان عراق، است که گفته است می‌خواهد روز ۲۵ سپتامبر طرح استقلال این منطقه از عراق را به همه‌پرسی بگذارد.
 
ایران، عراق و ترکیه به شدت با این همه‌پرسی مخالفت کرده‌اند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۸۱
تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک
تجزیه طلبها؛ عوامل سرسپرده صهیونیسم و امپریالیسم؛ مطمعن باشید که در مقابله با ما همچنان خوار و ذلیل خواهید ماند. تمامی تجزیه طلبان از جماعت منفور عمریه هستند. بهمین خاطر است که: ایرانی عمری نیست؛ عمری ایرانی نیست. ما شما را با اثبات و مدرک دشمن خود دانسته و طبق دستور خداوند نابودتان میکنیم. و داریم هم میکنیم.
‌چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱
۷۰
tabarzinn - اوپسالا، سوئد
در جواب به همه پرسی‌ِ بی‌ اعتبار در کردستان، جمهوری اسلامی و عراق پیشنهادِ همه پرسی‌ بگذارند در سطحِ عراق, نه فقط کردستان ِ اقلیتی. بعد از این همه پرسی‌ تکلیف معین میشود و با رای اکثریت مردم عراق میتوان با عناصر تجزیه طلب که از طرفِ آمریکا اسرائیل برای تجزیه ایران عراق سوریه حمایت و پشتیبانی میشوند برخورد کرد.
‌چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶
۷۰
tabarzinn - اوپسالا، سوئد
همه پرسی‌ در عراق یعنی اولین قدم برای تجزیهِ ایران.
‌چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
۴۹
Robinsson77 - استکهلم، سوئد
خامنه ای دوباره عشق ترقه بازیش گل کرده. اگه مواظب نباشه،یه موقع، یهویی، سر لوله ی اسلحه ی پیشمرگها، عاغا رو نشونه میگیرن :-)))
‌چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶
۵۰
kawir - فرانکفورت، آلمان
[::تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک::]. اخه بیمنطق بیریشه رمانی کردستان عراق چه ربطی به ما ایرانیها دارد در ثانی ملت ایران برعکس امثال تو که پس افتاده عربها و مغولهایی یه همسایه اریایی را به صد همسایه ابوسوسمار یا ابومغل ترجیح میده!
‌چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲
۸۱
تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک
[::kawir - فرانکفورت، آلمان::]. اگر مبنأ منطق رو بنا بر بی‌ادبی و گستاخی میدانی؛ باشه من بی‌منطق!
‌چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵
۳۷
مستر فلاح - اربیل، عراق
به امید استقلال کشور کردستان . به‌ زودی بعد 25 سپتامبر کشور جدیدی در نقشه جهان درست خواهد شد. شما هم تا میتونید مخالفت کنید خخخخخ
‌چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷
۴۲
universe123 - لندن، انگلستان
مخالف رفراندم کشورهای ضد کرد اسلامی شیعه و سنی است. مخالفان باید گورشان را گم کنند. کردستان در هر کدام از آین کشورها متعلق به قوم شجاع کرد است نه‌ فارس شیعه تروریست، نه‌ عرب سنی تروریست. کردستان در ایران، عراق، ترکیه، سوریه و ارمنستان اشغال شده و آزاد خواهد شد.
‌پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.