ظریف: طرح ممنوعیت مسافرتی ترامپ «دشمنی کور» با همه ایرانیان است

محمدجوادظریف وزیر خارجه ایران وزیر امورخارجه ایران اجرایی شدن بخش‌هایی از فرمان ممنوعیت موقت ورود اتباع شش کشور عمدتا مسلمان به ایالات متحده را «شرم‌آور» خواند.
 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، محمدجواد ظریف روز جمعه در حساب توییتری خود نوشت: « ایالات متحده در یک نمایش واقعا شرم‌آور از دشمنی کور با همه ایرانیان، اکنون بر سر راه دیدار مادربزرگ‌های ایرانی با نوه‌های‌شان مانع ایجاد می‌کند».

 
این ممنوعیت موقت که از از نخستین ساعات بامداد جمعه به وقت گرینویچ وارد مرحله اجرایی شد، ورود شهروندان کشورهای ایران، لیبی، سوریه، سومالی، سودان و یمن به ایالات متحده را به مدت ۹۰ روز ممنوع می‌کند، مگر در مواردی که فرد متقاضی از یک نوع «ارتباط معتبر» با آمریکا برخوردار باشد.
 
دولت دونالد ترامپ، روز چهارشنبه، ضوابط تازه‌ای را، جهت صدور روادید آمریکا برای شهروندان این شش کشور و تمام پناهجویان، تعیین کرد. براساس ضوابط تازه، متقاضیان در صورت داشتن خویشاوند «نزدیک» یا روابط بازرگانی با آمریکا، می‌توانند درخواست روادید کنند.
 
به گزارش آسوشیتدپرس، این اقدام پس از آن انجام می‌گیرد که دیوان عالی آمریکا دستور داد بخشی از فرمان دونالد ترامپ که مورد انتقاد گسترده قرار گرفته بود، به مرحله اجرا گذاشته شود.
 
بر اساس این مصوبه تازه، متقاضیانی که از سوریه، سودان، سومالی، لیبی،‌ ایران و یمن هستند چنانچه والدین، همسر، فرزند، دختر یا پسر بزرگسالشان، یا داماد و عروس‌شان در آمریکا ساکن باشند،‌ واجد شرایط خواهند بود.
 
مصوبه جدید دولت آمریکا شامل پدر بزرگ، مادر بزرگ، نوه‌ها، عمه و خاله، خواهر زاده و سایر خویشاوندان درجه دو نخواهد شد.
 
محمدجواد ظریف پیش از این روز سه‌شنبه ششم تیرماه با «دلسرد کننده» خواندن این ممنوعیت، آن را «نابجا و در مسیر غلط» ارزیابی کرده بود.
 
وی همچنین افزود این ممنوعیت «بی‌اساس است و به مبارزه علیه تروریسم کمکی نمی‌کند».
 
وزیر امورخارجه ایران تاکید کرد: «متاسفانه چنین ممنوعیتی باعث افزایش امنیت هیچ کسی نمی‌شود و نکته تاسف‌بار این است که هیچ‌یک از شهروندان کشورهایی که نام‌شان در فهرست این ممنوعیت قید شده، هرگز در هیچ‌گونه عملیات تروریستی علیه آمریکا شرکت نداشته است».
 
دیوان عالی ایالات متحده روز پنجم تیرماه اعلام کرد بخش‌هایی از فرمان ممنوعیت موقت ورود اتباع شش کشور عمدتا مسلمان و پناهندگان به خاک این کشور را اجرایی می‌کند.
 
بیش از یک میلیون نفر در آمریکا از اصلیت ایرانی برخوردارند و مطرح شدن طرح ممنوعیت صدور ویزا توسط دولت آقای ترامپ طی چند ماه گذشته موجب ایجاد نگرانی در میان بسیاری از خانواده‌ها شده است.
 
بسیاری از ایرانی- آمریکایی‌ها با ایجاد یک هشتگ با عنوان GrandparentsNotTerrorists# در توییتر، مخالفت خود را با این طرح نشان داده‌اند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان

تا چشمت کور شود . شماها دلسوز مردم ایران نیستید . عوامل خودتان و مزدورانتان و اقازاده ها تان . مشکل شد
جمعه ۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد

اقای ظریف یکی از اهداف امریکا این است که ایرانیهای مقیم خارج برای دیدار مادر بزرگهایشان به ایران برنگردن چون خیلی از این نوه ها که به ایران برگشته اند از سوی رژیم اخوندیتان به گروگان گرفته شده اند و در قبال ازادیشان مخفیانه یا بصورت علنی کلی سیاست مدار و مسئولان امریکای به دردسر افتادن و در اخر رژیم اخوندی کلی امتیاز از امریکا گرفته است . اینک دولت امریکا تصمیم بران گرفته نگذارد مردمان کشورهای که در چنگال حکومتهای خود سر و تروریست اسیر هستند به امریکا سفر کنن تا مردمان این کشورها هم که مقیم امریکا هستند نتوانن به کشورهایشان سفر کنن و اسباب دردسر و باج دادن امریکایها در قبال ازدیشان شوند.
جمعه ۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
۴۴
Hooloo7 - گوتنبرگ، سوئد

مسبب تمام این بدبختیها شماها هستید! . یکی‌ از دیگری پر رو تر و وقیح تر . که انگشت اتهام به سمت همه می‌گیرید !!!!. غیر از خود!!!
جمعه ۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
۶۳
sepahanofication - اصفهان، ایران
دلاور هسته اى، دودى بگیر خسته اى😂😂😂
جمعه ۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
۵۲
ordak - بن، آلمان
نه بگو از رفتن توله اخوندها و بز چرونها برای سرکشی به حسابهای بانکی دزدیشون و املاک میلیاردی که از جیب ملت دزدیند جلوگیری میکنه،تو غصه مادر بزرگها را میخوری نوه شونو نمی بینند!؟
جمعه ۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
۳۴
یه ایرونی - تهران، ایران
بعضی از این اپوزیسیون مافنگی چشم امیدشون به کشورهای خارجی و سیاستمدارهایی هست که اصلا برای ایرانی ارزشی قایل نیستند.مثلا آمریکا فکر میکنه زور داره قدرت داره میتونه هرکار کنه و هرچی بگه.این زپرتی هام میگن خوب ما آویزون این کشور بشیم! هویت خودمون رو فراموش کنیم! اگه فردا آثار تاریخیمون رو مصادره کردند خفه خون میگیرند و جرات یه انتقاد ندارند.اگر که عرعربستان قبیله ای عصر حجری و صادرکننده تروریست سلفی رو متحد خودشون میدونند اینام مثل این نوکرهای بی وجود دست میزنند براشون! درحالیکه مردم ایران خوب و بدشون رو تشخیص میدن همونطور که با تندروهای طالبانی مخالفت میکنند با این مزدورهای اجنبی هم مخالفت میکنند و هویت ایرانیشون رو فراموش نمیکنند. ایرانی نباید هیچوقت آویزون خارجی های استعمارگر بشه نه از نظر فرهنگی نه از نظر سیاسی و از داخل هم باید فشار بیارند روی حکومت تا صلح و اخلاق و آزادی و پیشرفت رو مطرح کنه.همانطور که از زمان باستان ایرانی اینجور بوده.ایران باید قدرت اول منطقه خودش باشه و نذاره بلایی که سر کشورهای بیعرضه دیگه اطراف آوردند سرش بیارند.چون دنیا دنیای زورگویی و سودجوییه.
جمعه ۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
۳۵
مرغ آمین - تهران، ایران
اگر ظریف حرفی نمی زد همه به او مَی گفتند منافع مردم عادی برای او مهم نیست حالا که او دارد از حق ما دفاع مَی کند یک عده باز غرغر مَی کنند کمی از دماغ خود بالاتر ببینید و منافع جمعی یک ملت را در منافع حزبی و فردی نبینید . ظریف تمام بچه هاش داخل امریکا بدنیا امدند و ستی زن امریکا هستند امثال ظریف نگرانی برای این تصمیم نژادپرستانه ندارند
جمعه ۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +461واکنش ایرانیان به پیام نتانیاهو: نظم نوین با توسعه پیمان کوروش و ابراهیم
  • +427شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +307عکس روز: پست جدید علی کریمی با عنوان «از موشکهاى جدید رونمایى شد»
  • +274رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +231سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +223یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +219‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +179پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +170نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید