طرح مجلس برای مقابله با اقدامات امریکا؛ اختصاص هزار میلیارد تومان به برنامه موشکی ایران

آمریکا می گوید برنامه موشکی ایران را از نزدیک زیر نظر دارد. کاظم جلالی، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس،‌ سه شنبه ششم تیرماه گفته است،طرح مقابله با اقدامات آمریکا هفته آینده به مجلس ارائه می شود. وی تصریح کرده است: در این طرح برای مقابله با اقدامات آمریکا هزار میلیارد تومان به صنایع موشکی ایران اختصاص داده شده است.
 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه این طرح ۱۷ ماده و ۱۰ بخش دارد، اظهار داشت: در بخش هفت این طرح بر حمایت از نیروهای مسلح کشور تاکید شده است. در این بخش دولت مکلف شده است هزار میلیارد تومان برای گسترش فعالیت‌های موشکی و مقابله با تروریسم و هزار میلیارد تومان به نیروی قدس اختصاص دهد.

 
پیشتر رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته بود این طرح در واکنش به اقدامات تازه کنگره آمریکا علیه ایران تهیه شده است. در ۲۵ خردادماه سال جاری مجلس سنای آمریکا طرحی موسوم به طرح «مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران» را با اکثریت قاطع تصویب کرد. در این طرح از برنامه موشکی موشک‌های بالستیک ایران به عنوان یک تهدید یاد شده است.
 
این طرح تحریم‌های الزام آوری را علیه هر فرد و نهاد مرتبط با برنامه موشک‌های بالستیک ایران و همچنین طرف‌های تجاری با این برنامه اعمال می کند.
 
علاوه بر این طرح، آمریکا همچنین طی ماه‌های اخیر در واکنش به آزمایش‌های موشکی ایران، تحریم‌های یکجانبه ای را علیه افراد و شرکت‌های مرتبط بابرنامه موشکی ایران اعمال کرده است.
 
در همین زمینه، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ،هفته گذشته گفته بود:«ما به رصد برنامه موشکی بالستیک ایران ادامه می‌دهیم. ما این برنامه را خیلی دقیق و از نزدیک تحت نظر داریم».
 
به دنبال تصویب طرح تازه تحریم ایران در سنای آمریکا، شماری از نمایندگان مجلس، و هم علی‌اکبر ولایتی مشاور بین‌الملل رهبر جمهوری اسلامی و عضو هیئت نظارت بر برجام، مصوبه سنا را در تقابل با برجام خوانده و وعده داده‌ بودند که به آن پاسخ مناسب داده خواهد شد.
 
علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره طرح «مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا» گفته بود: «در جهت دفاع از منافع ملی، این طرح عرض اندام قدرتمندانه جمهوری اسلامی ایران در برابر اقدام اخیر کنگره آمریکا است.»
 «ایجاد شعبه ویژه در قوه قضاییه»
 رییس مرکز پژوهش‌های مجلس همچنین در توضیح دیگر بخش های این طرح گفته است: «اقدامات لازم ضد گروه های تروریستی و حامیان آنها، ایجاد شعبه ویژه‌ای در قوه قضائیه برای محاکمه با تروریست ها، تهیه فهرست جامع و به روز از گروههای تروریستی، اقدام لازم درباره رفتار نقض حقوق بشری آمریکا و مشخص شدن مجازات‌ها در این زمینه علیه آمریکا جزو بخش‌های بعدی طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکاست.»
 
وی اضافه کرده است: «در بخش ۹ بر حمایت از اتباع ایرانی و تهیه فهرستی از زندانیان ایرانی که به دلایل واهی نقض تحریم‌ها در آمریکا زندانی شده اند برای ارائه به شورای عالی امنیت ملی و اقدامات لازم برای رهایی آنها تاکید شده است.»
 
در سال‌های اخیر، اصرار جمهوری اسلامی به پیگیری برخی سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی‌اش، انتقاد هایی را در عرصه بین المللی در پی داشته است.
 
در طول مذاکرات هسته‌ای، قدرت‌های جهانی بارها ابراز امیدواری کرده بودند که ایران بتواند با حل موضوع هسته‌ای نقشی مسئولانه و سازنده در مناسبات جهانی بر عهده گیرد.
 
با این حال نقض حقوق بشر، پیگیری برنامه موشکی از سوی ایران و آنچه به عنوان نقش «بی‌ثبات کننده» جمهوری اسلامی در منطقه توصیف می‌شود، همچنان انتقاد آمریکا و متحدانش به‌ویژه در منطقه خاورمیانه را در پی داشته است، و بسته تحریمی جدید سنا علیه ایران هم ناظر به چنین رفتارهایی تهیه شده است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۳
alirezagermany - فرانکفورت، آلمان
که چی‌ بشه حالا اصلا کل ایران موشک باشه واقعآ حیف این پولهای مملکت که از شکم مردم و سازندگی کشور میزنن و خرجه توپ و تانک و موشک می‌کنن ، ایشالا تو ساختن رو سر همشون منفجر بشه
‌چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۵
۴۲
Iranemaa - قم، ایران
بودجه نظامی آمریکا از کل اتحادیه اروپا هم بیشتره .و ما اگر قبل از انقلاب یکی از قویترین ارتشهای جهان خصوصا در نیروی هوایی بودیم یکی از مهمترین عواملش جنگ‌افزارهای پیشرفته آمریکایی در آن زمان بود که هنوز هم از آنها استفاده می‌شود حالا اینها توسط عربستان ضعیف از لحاظ نیروی نظامی، دارند تهدید میشن و ۳۹ ساله که میخوان اسراییل را نابود کنند ،هیچ کاری نکردند ولی میخوان با آمریکا با افزایش بودجه نظامی مقابله کنند. کاش ارتش(نه سپاه،هرچند ارتش هم دست سپاهیان است )توانایی مقابله با آمریکا را داشت
‌چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۶
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
بیایید و به باور عمیق در پژوهش فعلی اش یاری برسانیم و سوال کنیم آیا ارنست پرون هم با اطلاع از این برنامه موشکی تصمیم به ازدواج مجدد گرفت؟ !. چرا اوردوز نکرد؟ آ یا آبستن نمیشد؟
‌چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۵
۴۰
navid120 - آنتورپن، بلژیک
اختصاص بیش از این هم برای بالا بردن توان دفاعی نه تنها خوب هستش بلکه لازمه ولی‌ نه به تشکیلاتی که اولین و مهم‌ترین دغدغه ش حفظ قدرت اقتصادی و سیاسیشه و به صراحت اعلام می‌کنه که حفظ نظام اصلی‌ترین اولویتش هست ( و نه دفاع از آزادی و دموکراسی و نه دفاع از ملت و نه دفاع از کشور و نه پیشرفت و آبادانی و و و ) اختصاص این بودجه به ارتش که کارش دفاع از کشور هستش نه نظام کار عاقلانه تری به نظر میاد.
‌چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +462واکنش ایرانیان به پیام نتانیاهو: نظم نوین با توسعه پیمان کوروش و ابراهیم
  • +431شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +308عکس روز: پست جدید علی کریمی با عنوان «از موشکهاى جدید رونمایى شد»
  • +275رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +242یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +231سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +219‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +181پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید