پاسخ فرمانده سپاه به روحانی: دولتی که تفنگ نداشته باشد تحقیر و تسلیم می‌شود

محمدعلی جعفری بدون نام بردن از حسن روحانی، انتقادهای او از سپاه را "بی‌انصافی" توصیف کرد سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به انتقاد اخیر حسن روحانی رئیس جمهور ایران، از فعالیت های اقتصادی سپاه دفاع کرده و در عین حال گفته است "دولتی که تفنگ نداشته باشد توسط دشمنان تحقیر و سرانجام تسلیم می‌شود".
 

آقای روحانی اواخر هفته گذشته در سخنانی درباره موضوع خصوصی‌سازی در اقتصاد گفته بود "بخشی از اقتصاد دست یک دولت بی‌تفنگ بود که آن را به یک دولت باتفنگ تحویل دادیم، این اقتصاد و خصوصی‌سازی نیست."

 
اظهارات آقای روحانی انتقاد از سپاه پاسداران تفسیر شد که در بخش‌های حیاتی و مهم اقتصادی ایران فعالیت انحصاری دارد.
 
کمتر از یک هفته پس از سخنان رئیس جمهور ایران، آقای جعفری در واکنش گفته است "در شرایطی که ملت ایران بیش از هر زمان دیگری به فداکاری سربازان و اقتدار تفنگ‌ها و موشک‌هایش نیاز دارد هجمه غیر منصفانه به سپاه اهداف دیگری را به ذهن متبادر می‌کند که فقط برای حفظ وحدت درباره آن سکوت می‌کنیم".
 
آقای جعفری این اظهارات را پس از جلسه "شورای راهبردی سازندگی سپاه" بیان کرده است.
 
فرمانده سپاه گفته است: "ما احساس می‌کنیم که این قبیل اظهارات با هدف ایجاد دوقطبی‌های کاذب، فرافکنی و فرار از عمل به تعهدات در زمینه معیشت مردم و کشور انجام می‌شود در حالی که این روش‌ها دیگر جواب نخواهد داد".
 
او از عمل نکردن دولت به تعهدات مالی‌اش در برابر این نهاد نظامی انتقاد کرده و گفته "نمی‌شود کارهای سخت را با کمترین منافع به سپاه واگذار کنند و به پروژه‌هایی که سپاه می‌سازد افتخار کنند در حالی ‌که هزاران میلیارد تومان بابت پروژه‌ها بدهکارند".
 
آقای جعفری بدون نام بردن از حسن روحانی، انتقادهای او از سپاه را "بی‌انصافی" توصیف کرده است.
 
فرمانده سپاه گفته "ممکن است ما را صاحبان تفنگ معرفی کنند، بله صاحب تفنگ که سهل است ما صاحب موشک‌های دشمن‌شکن هستیم و آنها را علیه دشمنان و برای حفاظت از نظام، مردم و امنیت ایران اسلامی به کار می‌گیریم".
محمدعلی جعفری فرمانده سپاه و حسن روحانی رئیس جمهور دولت و سپاه به تازگی بر سر چگونگی صدور مجوز حمله موشکی به مواضع داعش در سوریه هم با یکدیگر مجادله کرده بودند. دولت این اقدام را محصول تصمیم‌گیری در شورای عالی امنیت ملی می‌خواند که ریاست آن با رئیس جمهور است و سپاه آن را ابتکاری می‌خواند که به دستور رهبر ایران انجام شد.
 
انتقاد آقای روحانی از سپاه و پاسخ آقای جعفری به آن، تازه‌ترین نشانه‌ها از تندتر شدن فضای سیاسی ایران طی هفته‌های اخیر است.
 
پس از انتقادات پی در پی آیت الله علی خامنه‌ای رهبر ایران از دولت، به دامنه حملات هواداران آیت‌الله خامنه‌ای به آقای روحانی و همکارانش افزوده شده است. از جمله آقای روحانی در جریان راهپیمایی روز قدس هدف شعارهایی قرار گرفت که او را با ابوالحسن بنی‌صدر رئیس جمهور معزول ایران مقایسه می‌کرد.
 
آیت‌‌الله خامنه‌ای پیشتر درباره تکرار سرنوشت آقای بنی‌صدر در یک سخنرانی عمومی هشدار داده بود.
 
رهبر ایران اخیرا "برخی مسئولان دولتی" را به "تشخیص ندادن مسئله اصلی از فرعی" متهم کرده و خطاب به دانشجویان حامی خود گفته بود "وقتی این‌جوری دستگاه‌های مرکزی اختلال دارند، آن‌وقت اینجا شما آتش به اختیارید".
 
آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های نماز عید فطر درباره این اصطلاح توضیح داد و گفت که منظورش از کاربرد آن "فحاشی و بی‌قانونی" نیست.
 
نزدیکان رئیس جمهور ایران از این اظهارات استقبال کرده و با تفسیر اظهارات آیت‌الله خامنه‌ای در تلاش برای کنترل فشارهای فزاینده به دولت برآمده‌اند.
 
آقای روحانی آخرین هفته‌های دور اول ریاست جمهوری خود را سپری می‌کند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد

پاسدار فلان , فلان شده کره شمالی سلاح از شما بیشتر دارد حتی مسلح به بمب اتم است ولی دیدی و میشنوید که چطور تحقیر و در سطح جهان منزوی شده اند. بله بروید و درس عبرت از کره شمالی بگیرید.
‌سه شنبه ۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
۶۳
shirzan e irani - استکهلم، سوئد
ارتش ایران جز پنج ارتش برترِ جهان بود ، اما استعمار شرق و غرب توسطِ نوچه‌هایش ، جنگ هشت صالح را به راه انداخت تا هم جوانان ایران زمین را به کشتن دهد و هم ارتش و تسهیلاتِ آن‌ را تخریب کند. حال بماند که با ظهورِ این نظام , ایرانی‌ و سرمایه و خدمتگزارانِ را تار و مار کرد. دیشب خواب دیدم فردی در حالیکه سرش را با نشانه‌هایِ خاص حرکت میداد عنوان کرد این نظام رفتنی است و همه شان درو و جارو میشوند. از واژه کودتا نام برد وقتی‌ سوال کردم توسطِ این نظام و بر علیه خودی هاشان است!! با خرسندی اعلام کرد خیر همه‌شان پاک سازی خواهند شد، به گونه ایی که طرفدارن ایران و ملت جایگزین خواهند شد. خوابهایم عموماً درست است و در آن‌ اخبار را میرسانند. امیدوارم این هم درست باشد و لشکرِ حق بر علیهِ این نظام کودتا ایی به نفع ملت و کشورِ ایران کند.
‌سه شنبه ۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
۴۶
فیل دانا - برایتون، انگلستان

اخه چرا اینها خوب گوش نمیدن که یک جواب منطقی بدن، ، جناب جعفری این آقای روحانی گفت اقتصاد بی اسلحه و با اسلحه نگفت که کشور بی اسلحه، ، این آقا که قبلا از شماها و ساخت موشک هاتون حمایت کرده بود وقتی داشت راجب به خرید میلیاردی تجهیزات نظامی عرعرستان حرف میزد، ، تازه کلی هم باد به غب غب انداخت که ما خودمون موشک درست میکنیم، ، ولی الان منظورش قاچاق کالا و قرارداهای سپاه هستش که ظاهرا به مزاق شما خوش نیومده داری میزنی تو حاشیه، ، خوب گوش دادن یک تکنیک و هنر است که البته کو گوش شنوا! !!!!!
‌سه شنبه ۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
نهایت وقاحت و بى شرمى و پر رو گیرى! یعنى اینکه رئیس جمهور و انتخابات یه سرگرمى و سر کار گذاشتن خلق الله هست وبس ! حالا واسه رأى دادن سینه بزنین و از هم سبقت بگیرین !
‌سه شنبه ۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
۵۴
oghab - هلسینکی، فنلاند
این روحانی برگ .تفاله نظامه
‌سه شنبه ۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
۶۳
shirzan e irani - استکهلم، سوئد
سپا قدسِ نا مقدس با قاسم سلیمانی جلاد تروریست و سپاه پاسدارانِ نظامِ اجنبی خمینی و خامنه ایی خائن به ملت و کشور ایران و بشریت هستند. آن عده که بالاجبار در این شرایط گیر کرده اند باید حساب خود را روشن کنند. این برنامه گوشه ایی از جنایاتِ این نظام و سپاه و این از خدا بی‌ خبرانِ ناحق و مریدِ دجال را نشان میدهد؛ "افشاگری یک عضو حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در مورد خانه‌های امن سپاه پاسداران "
‌سه شنبه ۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
۴۲
Iranemaa - قم، ایران
جناب سردار با درجات نظامی کیلویی،اگه انقلاب نشده بود و شما عضو ارتش بودی هنوز سرگرد هم نشده بودی چه برسد به سرلشکر . آقای روحانی گفتند اقتصاد دست بخش خصوصی باشد نه نظامیان اسلحه به دست ، فکر نمی‌کنم کسی مخالف داشتن نیروی نظامی قوی باشد ،و متاسفانه الان ما نیروی نظامی قوی ای نداریم بلکه فقط ادعا و تجهیزات نظامی قدیمی روسی و چینی و آنچه از زمان شاه فقید باقی مانده
‌سه شنبه ۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
۷۹
ناصر 12 - گوتنبرگ، سوئد
آقای پاسدار ! همه عالم و دنیا فهمیدن که روحانی راجع به اقتصاد با تفنگ و بی تفنگ حرف زد ولی شما نفهمیدی؟ گفتید دشمن تحقیر میکند ، اینکه شما دشمن دولت هستید و تحقیرش میکنید برکسی پوشیده نیست ، ولی خدا را شکر اهل تسلیم شما شدن نیست . دولت همان تفنگ قانونی در قانون اساسی ، یعنی نیروی انتظامی را هم در اختیار ندارد و فرماندهانش گوش به فرمان شما هستند .شما همان تفنگ قانونی اش را به او بدهید و اجازه بدهید فرماندهانش را دولت منتخب مردم انتخاب کند و فقط از او دستو بگیرند و بسیج را هم بدون درخواست واجازه دولت به خیابانها ودانشگاهها نریزید تا بفهمید یکمن ماست چقدر کره دارد . مردم خوب میدانند که رهبر و شما هم میدانید که مخاطبان شما فقط هواداران مسلح و ثروتمند شمایند. هشدار که شهید بهشتی گفت :آسیاب به نوبت!
‌سه شنبه ۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +435شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +277رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +251یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +232سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +220‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +192پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +181پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +160«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد