آیت الله خامنه ای حملات تهران را 'ترقه بازی' توصیف کرد

آیت الله خامنه ای با اشاره به نامه نگاری دولت بر سر ربنای محمدرضا شجریان به عنوان مصداق "تشخیص ندادن مساله اصلی از فرعی"، به حاضران در سخنرانی خود گفت: "وقتی این‌جوری دستگاه‌های مرکزی اختلال دارند، آن‌وقت اینجا شما آتش به اختیارید" آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران حملات مسلحانه امروز تهران را "ترقه بازی" توصیف کرد و گفت که چنین اقداماتی "کوچک‌تر از آن هستند که بتوانند در اراده‌ ملت ایران و مسئولین کشور اثری بگذارند".
 

رهبر ایران امروز چهارشنبه ۱۷ خرداد در دیدار با جمعی از دانشجویان افزود: "این حوادث نشان داد که اگر چنانچه جمهوری اسلامی در آن نقطه‌ای که مرکز اصلی این فتنه‌هاست ایستادگی نمی‌کرد، ما تا حالا گرفتاری‌های زیادی از این ناحیه در داخل کشور داشتیم."

 
اشاره آقای خامنه ای به "نقطه‌ای که مرکز اصلی این فتنه‌هاست"، ظاهرا به حضور نیروهای ایرانی در سوریه و عراق است.
 
حمله امروز مهاجمان به مجلس ایران و آرامگاه آیت الله خمینی تاکنون به کشته شدن ۱۲ شهروند و زخمی شدن بیش از ۴۰ نفر منجر شده است.
 
آیت الله خامنه ای در بخش هایی دیگر از سخنرانی امروز خود، به انتقاد از دولت حسن روحانی پرداخت.
 
وی با اشاره به موضع دولت در زمینه سند آموزشی ۲۰۳۰ یونسکو گفت: "بعضی می‌آیند می‌گویند ما تحفظ دادیم یا گفتیم فلان چیزش را قبول نداریم؛ نه، بحث سر این‌ها نیست؛ فرض کنیم در این سند هیچ‌چیز واضح بینی هم که مخالف اسلام باشد وجود نداشته باشد؛ که حالا وجود دارد؛ من حرفم این است که نظام آموزشی کشور نباید بیرون کشور نوشته شود."
 
رهبر ایران، که چند روز مانده به انتخابات نیز از این سند انتقاد کرده بود، در ادامه تاکید کرد: "آنها که خیال می‌کنند ما گزارش درست نگرفتیم؛ نه، گزارش‌های ما گزارش‌های درستی است."
سخنان امروز رهبر ایران در انتقاد از دولت حسن روحانی، در دیدار با جمعی از فعالان دانشجویی بیان شد حسن روحانی پیشتر در اظهارنظرهایی جداگانه گفته بود که انتقادات گسترده اصولگرایان از سند ۲۰۳۰ یونسکو، که در آستانه انتخابات شدت گرفت، ناشی از اطلاعات و گزارش های نادرست است و با اهداف انتخاباتی صورت گرفته. ایران این سند را، که شامل توصیه هایی برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش کشورهای جهان تا سال ۲۰۳۰ است، با قید "تحفظ" پذیرفته که به معنی قبول اجرای بخش هایی از آن است که با قوانین داخلی مغایرت نداشته باشد.
 
آیت الله خامنه ای اظهار داشت: "شما می‌گویید این سند مثلاً خلاف اسلام ندارد، داشته باشد یا نداشته باشد، اینجا ایران است، اینجا جمهوری اسلامی است. نظام آموزشی ما را چهار نفر بنشینند در یونسکو بنویسند؟"
 
رهبر ایران در انتقاد غیرمستقیم دیگری به دولت گفت: "گاهی اوقات احساس می‌شود دستگاه‌های مرکزی فکری و فرهنگی و سیاسی دچار اختلالند و تعطیلند؛ اینکه در وضعیتی که ما این‌همه مسائل مهم فرهنگی در کشور داریم، حالا فرض کنیم فلان آهنگ قبل افطار پخش بشود یا نشود، این می‌شود مساله‌ اصلی، نامه‌نگاری می‌کنند؛ این پیداست این دستگاه اختلال پیدا کرده."
 
اشاره آقای خامنه ای، ظاهرا به نامه اخیر وزیر ارشاد به صدا و سیما در مورد پخش نشدن مناجات ربنای محمدرضا شجریان است. حسن روحانی نیز در جریان مبارزات انتخاباتی، در چند نوبت از پخش نشدن این مناجات از صدا و سیما از سال ۱۳۸۸ تاکنون انتقاد کرده بود.
 
رهبر جمهوری اسلامی ایران با توصیف اقداماتی همچون نامه نگاری بر سر ربنا به عنوان مصداق "تشخیص ندادن مساله اصلی از فرعی"، به دانشجویان حاضر گفت: "وقتی این‌جوری دستگاه‌های مرکزی اختلال دارند، آن‌وقت اینجا شما آتش به اختیارید."
 
وی در بخشی دیگر از سخنرانی خود تاکید کرد: "همه‌ هسته‌های فکری و فرهنگی و عملی و جهادی هرکدام کار کنند، مستقل، آتش به اختیار باشند. البته قرارگاه مرکزی دستور می‌دهد اما چنانکه قرارگاه مرکزی اختلال دارد، شما افسران جنگ نرم، آنجا آتش به اختیارید."
 
"افسران جنگ نرم"، اصطلاحی است که در گذشته نیز بارها از سوی رهبر ایران تکرار شده و به فعالان فرهنگی درگیر مقابله تبلیغاتی با دشمنان جمهوری اسلامی اشاره دارد.
 
در ایران، پروژه ها و گروه های مختلفی تحت عنوان "افسران جنگ نرم" فعالیت می کنند که عمدتا اصولگرا هستند و به سازمان بسیج وابسته اند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
از همان ترقه ها که آقا با صداش شلوارش رو کثیف میکنه!
‌چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
۶۳
mina minavand - هانور، آلمان
این یک آدم بدون مغزه که نمیفهمه چی میگه.
‌چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

خود آقا سینما آتش میزد، اینا که چیزى نیست!
‌چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
۴۰
delsokhteh - منچستر، انگلستان

هر یک نفری که کشته شدن برای خودشون خانواده ای داشتن. همسری و فرزندانی. پدر و مادری چشم انتظار. ولی برای این آقای أیت الله حـ... کشته شدن ١٣ نَفَر " ترقه بازی" بوده!!!!!. أنشالله که این ترقه بازی نصیب تو و خانوادت بشه مردک!
‌چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۵
۵۷
shaboruz - پاریس، فرانسه

13 نفر مردن 42 نفر رو تخت بیمارستانن از نظر این بابا ترقه بازی بوده :o
‌چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۵
۶۴
zavareh - رودسر، ایران

ترقه بازی؟ همین؟ پس کو پیام همدردی؟. دیگر این مردک ایران ستیز بایستی چگونه بگوید که مرگ ۱۲ تن و زخمی شدن حدود ۵۰ نفر ایرانی برایش پشیزی ارزش ندارد؟
‌چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸
۳۲
agha_ehsan - تهران، ایران
در کثافتی داعش که همه اعضاشون عربستانی اند و دشمنی هزار ساله عربستان با ما که هم داعش وهم عربستان تشنه خون ایرانی هستند شکی نیست و یه روز انتقام ظلم و غارت و تجاوزشون رو خواهیم گرفت . پس عرب پرستهایی (مثل سلطنت طلب ابوظبی )ببندن. ولی کلا امروز چی شد؟ و چجوری تموم شد؟ بقول رهبر یه ترقه بازی راه افتاد و جون ده پونزده نفر قربانی شد . ولی در نتیجه اش : 1 - حضور ایران در سوریه و عراق و یمن بیش از بیش وجهه منطقی و عقلانی گرفت . 2 - مردم چنان با هم متحد شدن و اهمیت اطلاعات و سپاه رو فهمیدن که از زمان انقلاب بی سابقه بوده 3 - کلی جان بر کف جدید آماده به شلیک به سوی عربستان تولید شد که ممکنه فردا با سلاحهایی که از امریکا قراره بگیره و به ایران حمله کنه . همه اینها وقتی که میبینم لاریجانی یهودی با خیال راحت میره مجلس (مثل همه یهودی ها که همیشه از همه وقایع تروریستی از قبل اطلاع دارن مثل 11 سپتامیر) و یا یه تروریست با یه کلاشنکف !! دقت کن ها . کلاشینکف و نه خودکار بیک وارد مجلس میشه و راهرو رو به باد رگبار میبنده و هم اینکه اون اوسکولی که رفته مرقد امام و خودش رو منفجر کرده اصلا تو صحن مرقد نبوده
‌چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۱
۳۲
agha_ehsan - تهران، ایران
و خودش رو تو یه اتاق گوشه و کنار منفجر کرده (که جان مردم به درک اقلا خسارت مالی به قبر امام وارد نشه) و نهایتا من خودم امروز رفتم بیرون و دیدم که ایستهای بازرسی و امنیتی جلوه دادن تهران انگار نمایشه . خداییش روزهای عادی اگه ایست بازرسی بذارن خیلی خوب کارشون رو انجام میدن . خلاصه همه اینها خود منو به شک انداخته که یه ترقه بازی به راه افتاد و درسته که ده پونزده تا آدمی که بود و نبودشون برای نظام مهم نیست به گاف رفتن ولی در عوض اینهمه نعمت الهی ! در یک روز بر سر رژیم ایران ریخت .
‌چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
۱۰۷
DenaOslo - اسلو ، نروژ

اتفاقا رهبر جان ،جمهوری اسلامی اگر در عراق و سوریه شکر زیادی نمیخورد و در امور کشور مردم دخالت نمیکرد الان دنیا دشمن ما نبودند چرا که دلیلی نداشتند . در ضمن رهبر سیاسیون جهان را ببینید وقتی که مردم کشور شان با ترور و خون درگیر میشوند چه میگویند و چه میکنند وا نوقت رهبر مسلمین جهان آقای سید علی را ببینید !! این پیرمرد را اطلاعات و برنامه ریزان سپاه سر کار میگذارند و همیشه ایشان را در کار انجام شده قرارش میدهند و مجبورش میکنند از این شکر ها بخورد .
‌چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶
۵۶
همه چیز ایران بر باد رفت - برلین، آلمان

آخه خرفت روانی بی شرف بی غیرت لجن ۱۲ نفر فقط کشته شدن! خفه شو !
‌چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
۴۰
استالین - ولادی وستوک، روسیه
جدا از جبه گیری های سیاسی. رمز موفقیت جمهوری اسلامی در چیست؟ چرا اینها همیشه درکارهای شان موفق هستند؟ آیا بخش این موفقیت ها مربوط به زیرکی و فهم علی خامنه ای در رهبری نیست؟
‌چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷
۵۲
ordak - بن، آلمان
[::mina minavand - هانور، آلمان::]. نه این ما وشما و ملتند که نمی فهمند طرف چی میگه!میخواد بگه این هم مثل جریان ترور بنده ترقه بازی بوده و کار بر و بچه های خودی.
‌چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱
۴۲
رقص پرواز - پراگ، چک
بجای تسلیت و همدردی میگه ترقه بازی! درسته امروز چهار شنبه بود ولی چهارشنبه سوری نبود که فکر کردی ترقه بازیه؛ نمونه ای از یک موجود پست و فرومایه!
‌چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰
۵۷
ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
اگه این بلا سر مردم فلسطین اومده بود چی میگفتی ؟به جا اینکه تسلیت بگه یا از مجروحا دیدن کنه حرف مفت میزنه. از تو بیشتر از این انتظار نداشتیم.
‌چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶
۳۲
IRAN+ISRAEL+USA4EVER - مونیخ، آلمان
این خانم توی عکس چرا انگشتش رنگ قهوه ایی گرفته؟آیا با این انگشت توی سوراخ دماغش کنکاش کرده؟
‌چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴
۵۷
ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
این یه بازی ساختگی بود.همه چیز مشکوک به نظر میرسه
‌چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴
۴۵
Herzl - امستردام، هلند
آره درست فرمودى ترقه بازیه تو این نمایشتون ترقه بازیتون 12 نفر کشته به کشتن دادید12 خانواده عزادار کردید حتمأ آمار شهداء باید دویست یا دویست و پنجاهتا با سیصد و یا چهارصد مجروح باشه تا قلبت خنک بشه تا به بهانه تروریست موقعیتت محکمتر و بیشتر تو سر ملت بزنید.
‌چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
پیشوای آسیمیلاسیون زیر چتر اسلام. شما آسوده باشید! "افسران جنگ نرم" شما دیر زمانیست آتش باختیارند. "افسران جنگ نرم"، شما در بی بی سی و دویچه وله و رادیو فردا و صدای امریکا و . دیر زمانیست که در راه استمرار حکومت آسیمیلاسیون شما آنچه در توان دارند را دریغ نداشته اند.
‌چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵
۱۰۷
منوچهری - کرمان، ایران
اینجاست که فرق سیاستمدار و گوسفند چرون مشخص میشه! این بود کرامت انسانی تون؟ حرف زدن بلد نیستی! حرف نزدن هم بلد نیستی؟ بیشعور!! الاغ پیشه اینا پرفسوره!!
‌چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶
۶۸
amir-amir - تورنتو، کانادا
داعشى ها هیزم بیار معرکه شدند و به نظر مى رسد یک جنگ شیعه و سنى در نتیجه نابخردى حاکمان جمهورى اسلامى دارد در منطقه بنا مى گیرد که طرحش در امریکا ریخته شده.
‌چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۲
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
این اراده ملت چیه که نه باید با نون جو سست بشه نه با ترقه بازی؟ . مرتیکه الاغ و اون الإغهایی که از این بابا طرف داری میکنن، این جفنگیات فقط برای خر کردن و تحمیق ملته که بشینن اون بالا بچاپن. این حرف این احمق رو اگر هرکسی زده بود ملت اون رو به باز استهزأ میگرفتن. میخواد چی رو ثابت کنه با این حرف؟ که مثلا شجاعی؟ مثلا قدر قدرتی؟ . بدبخت، باز هم غافلگیر شدی، فرقی نمیکنه سیل باشه، پلاسکو باشه، ریزگرد باشه یا حمله تروریستی. فیلمها رو دیدم. واقعا کاریکاتوری از یک سیستم دفاع شهری و مدیریت بحران بود.
‌پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۸
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
[::IRAN+ISRAEL+USA4EVER - مونیخ، آلمان::]. احتمالا موقع تبرک پروستات رهبری رنگ گرفته و از آن به بعد دیگر نشٌسته است.
‌پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم، بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند
  • (تصاویر) بازدید ارزشی ‌ها از اتاق بستری شدن خمینی
  • حسین سلامی، فرمانده سپاه: ترجیح میدم جای سخنرانی نتانیاهو، کارتون گوریل انگوری ببینم
  • ظریف: «شهرک‌نشینان اسرائیلی از نظامیان بدترند، سرباز اسرائیلی زورکی می‌جنگد»
  • شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • (تصاویر) چرا زنانی که اندام پُرتری دارند برای مردان جذاب ترند؟
  • دفاع عجیب نماینده سابق تهران از هیتلر در کشتن یهودیان: هیتلر درست تشخیص داد
  • +481شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +333پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +301یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +289رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +240سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +228‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +210نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +203کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +189پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +169«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد