سپاه پاسداران: از عاملان حملات تهران انتقام می‌گیریم

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ۱۷ خرداد با انتشار اطلاعیه‌ای، وقوع حمله به مجلس و آرامگاه روح‌الله خمینی «یک هفته پس از جلسه مشترک رئیس جمهوری آمریکا» با سران عربستان سعودی را «بسیار معنادار» دانسته و اعلام کرد که این حمله را «بدون انتقام نمی‌گذارد».
 

بامداد چهارشنبه، چهار مهاجم به مجلس، و دو مهاجم نیز به آرامگاه روح‌الله خمینی حمله کردند و جمعاً ۱۲ نفر را کشته و حدود ۴۲ نفر را مجروح و مصدوم کردند.

 
ویدئوها نشان می‌دهد که این مهاجمان «به زبان عربی» صحبت می‌کردند اما ملیت آنها هنوز مشخص نیست؛ در همین حال گروه حکومت اسلامی، داعش، مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که در واکنش به این رخداد منتشر کرده، نوشته است: «افکار عمومی مردم جهان بویژه ملت ایران این اقدام تروریستی را که یک هفته پس از جلسه مشترک رئیس جمهور آمریکا با سران یکی از دول مرتجع منطقه که پیوسته حامی تروریست‌های تکفیری است را بسیار معنادار و بر عهده گرفتن مسئولیت آن توسط داعش را بیانگر دست داشتن آنها در این اقدام سبعانه می‌داند».
 
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، هفته گذشته با سفر به ریاض، پایتخت عربستان سعودی، از مقامات سعودی در رقابت منطقه‌ای آن کشور با جمهوری اسلامی ایران اعلام حمایت کرد.
 
در ادامه بیانیه سپاه آمده‌است: «سپاه پاسداران ثابت کرده است ریخته شدن هیچ خون پاکی را بدون انتقام نمی‌گذارد و همان‌طور که امروز نیز با کمک نیروی انتظامی تمامی این تروریست‌ها را به هلاکت رساند، به ملت ایران اطمینان می‌دهد برای صیانت از امنیت ملی کشور و حفاظت از جان مردم عزیز لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد».
 
حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، نیز روز چهارشنبه در این رابطه تهدید کرد که «بدون تردید انتقام خون شهدای حادثه تروریستی امروز تهران را از تروریست‌ها، وابستگان و حامیان آنان خواهیم گرفت».
 
در همین روز، محمدحسین نجات، جانشین سازمان اطلاعات سپاه، نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به دو حمله روز چهارشنبه در تهران گفت: «این دو اقدام یک هفته بعد از جلسه مشترک آمریکا با سران یکی از دول مرتجع منطقه صورت گرفت که هم آمریکا و هم این دولت طبق اسناد، به‌وجودآورنده داعش هستند».
 
وی افزود: «اینکه این دو عملیات یک هفته بعد از این جلسه برگزار می‌شود، یعنی هم آمریکا و هم رژیم سعودی به مزدوران خود دستور داده بودند که دست به این کار بزنند و آنها هم آمدند و علی‌رغم اینکه تعدادی از مردم و پاسداران ما را به شهادت رساندند، اما نتوانستند به هدف خود برسند».
 
محمدحسین نجات در پایان اظهار داشت: «سپاه پاسداران ثابت کرده که ریخته شدن هیچ خون پاکی را بدون انتقام نمی‌گذارد و هرچند امروز با کمک برادران نیروی انتظامی توانست تروریست‌ها را به هلاکت برساند اما هم از آنها و هم از دستوردهندگان به آنها انتقام خواهد گرفت».
 
وی «اسنادی» در مورد ادعای خود در مورد «به‌وجودآورندگان داعش» ارائه نداد و جزئیاتی نیز در مورد شناسایی «دستوردهندگان» حملات روز چهارشنبه اعلام نکرد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۵
مرغ آمین - تهران، ایران
تنها مقصر اصلی این قضیه سپاه پاسداران تروریست است که خون ملت ایران را شیشه کرده است و بر تمام ارگان های سیاسی و اقتصادی ایران خیمه زده است . و جز دستگیری چند دختر و پسر نوجوان ایرانی به جرم پارتی رفتن و اب بازی هنر دیگری ندارد . این مافیای اقتصادی که در دوران تحریم ها سودهای بسیار کلانی از قاچاق به دست اورده است و امروزه از احساسات مذهبی شیعه مردم ایران سو استفاده مَی کند . جوانان ایران به اسم دفاع از بت کده هایش در سوریه و عراق به کشتن مَی دهد . سپاه باید گورش از ایران گم کند و کلاه خود را بالاتر بگذارد که چرا به طویلستانی که محافظت بر عهده او بود توسط تروریست های عربستان حمله شده است . این دیگر لب مرز نیست که کشورهای بیگانه را مقصر بدانید در قلب ایران پایتخت این اتفاق افتاده است . امنیت ایران نیاز به تجدید نظر دارد . با عملیات های تروریستی گروه های کرد ، عرب و بلوچ در مرز نشان مَی دهد سپاه در همه زمینه ها بغیر اختلاس پول ملت ایران شکست خورده است . ان رهبر شما هم که کشتار شدن مردم بی گناه ایران که برای گرفتن حق و حقوق خود به مجلس آمده بودند را ترقه بازی مَی داند .
‌چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳
۳۵
مرغ آمین - تهران، ایران
اگر در لبنان و غزه این ١٢ نفر را اسرائیل میکشت و ٤٦ نفر را زخمی مَی کرد حتما در ایران عزاداری میشده است . ج ا یکبار دیگر نشان داد ملت ایران برای او ارزشمند نیست ان همه یگان ویژه را هم برای حافظت از نماینده های طویلستان فرستاد نه ملت .
‌چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵
۵۷
همایون شایان - اسلو، نروژ
قاتلایه خوبی هستین ولی فیلم بازی کردنو خوب بلد نیستین . مگه میشه خودتون از خودتون انتقام بگیرین . ننه بزرگه منم فهمید این کاراتون همش سیاه بازی بود چه برسه به اون سیاستمدارایه دنیا .
‌چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵
۵۷
همایون شایان - اسلو، نروژ
گربه وقتی میترسه به هر چیزی چنگ میندازه . شما هم از ترس اینکه الان آمریکا و عربا متحد شدن میخوایین یه جوری حالیشون کنین که تروریستا به منم حمله کردن ولی کور خوندین . همه میدونن که کار کاره خودتونه مثله حادثه ی پلاسکو و هزاران حادثه ی ساختگیه دیگه .
‌چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶
۴۴
ارش یک دوست - تبریز، ایران
اخه یکی نیست بگه شتر.....جلسه امریکا با عربستان چه ربطی به داعش داره.....این داعشیهای گرگ صفت خونخار برداران دینی شما سپاهیان هستن......از خودتونه که بر خودتونه....بی عرضه بودن خودتونو توجیح نکنید......داعش تو قلب ایران پایتخت تو مجلس و تو بهشت زهرا اومده......تا هر خرابکاری پیش میاد زرتی میرن پشت امریکا و اسرائیل و عربستان....خود سپاه یا همین بسیجیهای اشغال خودمون ، دست کمی از داعش نیستن فقط داعشی ها هیبت اصلیشونو دارن و میکشن تو مملکت ما بعضی ها تو پوست میش و خر وشتر وگوسفند رفتن و میکشن هردو عم به اسم الله و دین........بخدا حضرت محمد اینا رو نگفته این چیزارو نمی خواست...حضرت اومده بود به اسم دین و الله برای وحدت و همبستگی.....هر پیغمبری رسالتش صلح و دوستی هستش ولی بعضی از این پیروان بی عقل و بی منطق و نفهم دین رو خمیر مایه کاراشون کردن و هر غلطی و هر چرت و پرتی رو برای سود خودشون میگن......مثل ملاها و اخوند های اشغال ایران......
‌چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷
۵۵
whatever - کپنهاگ ، دانمارک
تنها چیزی که این سپاهی ها بلدند انجام بدهند گنده گویی است. اگر به جای نیرو گذاشتن برای دستگیری دختران و پسران به خاطر آب بازی در کوه وظیفه اصلی خود را که حفاظت از مملکت است و بابت آن میلیارد ها تومان از خزانه مملکت را میبلعند انجام میدادند این ترور رخ نمیداد و الان مجبور به گفتن این اراجیف نبودند.
‌چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸
۴۸
Free Press - لندن، انگلستان
کاملا واضح بود که سناریوی این نمایش مسخره و کشتن دربان مجلس و چند نفر دیگه توسط خود سپاه بوده، جالبتر اینکه پس از اون حمله لندن داعش تا دو روز هیچ پیامی نداد تا مسوولیت حمله رو بعهده بگیره ولی اینجا ده دقیقه بعدش پیام دادن، عربی صحبت کردنشون با لهجه غیر عربی هم بیشتر این افتضاح رو اشکار کرد، خلاصه جمهوری اسـ... گند زد مثل همیشه ولی همین رو بهانه ای قرار میدن تا مملکت رو به شیوه کاملا نظامی و امنیتی پیش ببرن.
‌چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲
۱۰۷
vikingoslo - اسلو ، نروژ
اگر میخواهید از کسی انتقام بگیرید پس به بمب گذآری در کشور خودتان و خراب کاری در امور سیاسی و اقتصاد خودتان را متوقف کنید و بروید در همان پادگان های خودتان تا ببینیم ملت خبر مرگتان در آخر با شما چه باید بکنند .شما سپاه پاسداران یکی از ننگین ترین نیروهای تاریخ نیروهای نظامی تاریخ ایران تا امروز بوده اید .
‌پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم، بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند
  • (تصاویر) بازدید ارزشی ‌ها از اتاق بستری شدن خمینی
  • حسین سلامی، فرمانده سپاه: ترجیح میدم جای سخنرانی نتانیاهو، کارتون گوریل انگوری ببینم
  • ظریف: «شهرک‌نشینان اسرائیلی از نظامیان بدترند، سرباز اسرائیلی زورکی می‌جنگد»
  • شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • (تصاویر) چرا زنانی که اندام پُرتری دارند برای مردان جذاب ترند؟
  • دفاع عجیب نماینده سابق تهران از هیتلر در کشتن یهودیان: هیتلر درست تشخیص داد
  • +481شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +333پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +301یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +289رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +240سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +228‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +210نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +203کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +189پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +169«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد