آیت‌الله خامنه‌ای درباره دهه شصت: جای شهید و جلاد عوض نشود

رهبر ایران در کنار حسن خمینی، نوه بنیانگذار جمهوری اسلامیرهبر ایران از این‌ که بعضی از مسئولان، وقایع دهه شصت را "مورد تهاجم" قرار داده‌اند، انتقاد کرده و گفته در قضاوت‌ها درباره دهه شصت، "جای شهید و جلاد عوض نشود."
 

آیت‌الله علی خامنه‌ای که در سالروز درگذشت آیت‌الله خمینی در آرامگاه او صحبت می‌کرد، درباره دهه شصت گفت: "این دهه تعیین‌کننده در سرنوشت ایران و ایرانی، فوق‌العاده مهم و حساس، و در عین حال ناشناخته است که اخیرا به وسیله برخی بلندگوها و صاحبان بلندگوها مورد تهاجم قرار می‌گیرد."

 
در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران، در همدان گفت که روز انتخابات یک بار دیگر مردم ایران اعلام می‌کنند "آنهایی را که در طول ۳۸ سال فقط اعدام و زندان بلد بودند، قبول ندارند."
 
او نامی از رقیب اصلی خود نبرد اما اشاره‌اش به ابراهیم رئیسی بود که یکی از مقام‌های اصلی تصمیم‌گیری درباره اعدام جمعی زندانیان سیاسی ایران در دهه شصت بوده است.
 
ماجرای نقش احتمالی آقای رئیسی در اعدام‌های دهه شصت زمانی به طور وسیع مطرح شد که فایل صوتی سخنان آیت‌الله منتظری، جانشین وقت رهبر ایران، منتشر شد.
 
آیت‌الله خامنه‌ای دهه ۶۰ را دهه "آزمون‌های بزرگ و پیروزی‎های بزرگ" و دهه "خشن‌ترین تروریسم" در ایران توصیف کرد و گفت در طول چند سال "تا ۱۷ هزار انسان ارزشمند به شهادت رسیدند."
 
رهبر ایران اضافه کرد: "در قضاوت‌ها درباره دهه شصت، جای شهید و جلاد عوض نشود؛ ملت ایران مظلوم واقع شد، تروریست‌ها و منافقین و پشتیبان‌هایشان که دائما در آنها می‌دمیدند، در حق ملت ایران جفا می‌کردند. اما ملت ایران بر آنها پیروز شد و توطئه های آنها را خنثی کرد."
 
او از "تحریف وقایع انقلاب" ابراز نگرانی کرد و گفت "اگر یک حقیقتی بارها تکرار نشود و با جزئیات و خصوصیات ذکر نشود، گمان تحریف این حقیقت به‌مرور وجود دارد."
سران سه قوه و اعضای خانواده آیت‌الله خمینی هنگام سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای آیت‌الله خامنه‌ای همچنین شرکت بیش از ۴۱ میلیون نفر را در انتخابات ریاست جمهوری از افتخارات نظام عنوان کرد و گفت بر خلاف بعضی از "کج‌فهمی‌ها" وقتی افرادی در چارچوب نظام رای می‌دهند یعنی آن را قبول می‌کنند و به نظام اعتماد دارند.
 
او وقوع تخلف در انتخابات را پذیرفت اما گفت این اتفاقات بر نتایج هیچ اثری نگذاشته و نمی‌گذارد.
 
آیت‌الله خامنه‌ای درباره تبلیغات ریاست جمهوری، سخنان بعضی نامزدها و "زیر سوال بردن برخی دستگاه‌ها" را نامناسب توصیف کرد و گفت "گذشته‌ها گذشته است" و نامزدها باید از خود "جنبه" نشان بدهند و چشم‌پوشی کنند.
 
رهبر ایران اما این‌طور نتیجه گرفت که بازندگان این انتخابات بر خلاف انتخابات سال ۱۳۸۸ از خود "ظرفیت" نشان دادند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۲۶
جمهوری سکوت - فرانکفورت، آلمان

اره درست میگه. جوانان 16 تا 20 ساله که فقط چند روز تا ازادی انها باقی مانده بود جلاد هستند و باید بعد از تجاوز گروهی به انها به چوبه دار اویخته شوند ولی امثال لاجوردی و رییسی و پورمحمدی شهیدان زنده هستند. واقعا معلوم میشود که همه شما در ان جنایت دست داشته اید.
یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
۴۲
Iranemaa - قم، ایران

این بابو و دیگر پیروانش همیشه ملت ملت میکنند و از رو نمی‌روند که همین ملت بخاطر روکمکنی تو و عربپرستای طرفدارت در انتخابات شرکت کردند که روی تو کم شه تا کاندید مورد حمایت تو رای نیاره و خودت اینو خوب میدانی. مورد بعدی اینه که چرا طرفدارای شکست خورده ظرفیت نشان دادند؟ یعنی نمی‌دونی ؟ تو که خودت رهبر مملکتی و خوب می‌دونی رای رییسی ۱۶ میلیون هم نبود و تقلبی هم در کار نبود پس دیگر حرف و حدیثی باقی نیست .فقط بدون خیلی باید احمق باشی اگه فکر می‌کنی مردم این چیزها را نمیفهمند . الان دگه مردم همه چیز را در مورد مملکت میدانند و اینترنت شده مایع دردسر و لو رفتن شما پلیدهای دروغگو و ضد ایرانی
یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
۴۰
آزاد اندیش۳۳۲۲ - یورک، انگلستان

هیچ تحلیلگری در دنیا اونقدر ابله و احمق نیست که شرکت مردم و رایشون به روحانی رو رای به نظام جمهوری اسلامی و اعتماد به اون برداشت کنه. بچه دو ساله هم می دونه که رای به روحانی یک «نه» بزرگ بود به خامنه ای و رییسی که خامنه ای شتر می خواست رییس جمهور بشه.
یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹
۴۴
Dara20 - تهران، ایران

مرتیکه جنایتکار، آخوند بی‌ شرم، ما مردم ایران هرگز جای شهیدان و قربانیان دهه 60 را با شما جلادان خون آشام اشتباه نخواهیم گرفت. خمینی جلاد در راس این کشتار و تو و آن‌ رفسنجانی گور به گور و این رئیسی قاتل و بور محمدی و سایر همپا لگی‌هایتان در کنار او آن‌ جنایت هولناک را رقم زدید.
یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳
۷۹
ایوان مدائن - فرانکفورت، آلمان

آخوند‌ها ۳۸ سال است که ایران را اشغال کرده اند ایران کشور اریایست هیچ ایرانی‌ مسلمان نیست و هیچ مسلمانی هم ایرانی‌ نیست آخوند دشمن ایرانی‌ است
یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد

امیدوارام انهای که رفتند و رای به روحانی داد این سخنان خامنه ای را بشنوند و یا بخوانن و بعد خجالتی بکشند .بله , واقعا" خامنه ای جلاد راست می فرماید انان که رفتند و رای دادن یعنی اصل نظام اخوندی را قبول دارند و رای به ماندن نظام اخوندی داده اند.
یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
[::آزاد اندیش۳۳۲۲ - یورک، انگلستان::]. اقای ازاد اندیش خیلی هم تحلیلگران را عاقل و اینده نگر نپندار . مگر روحانی چیش از اخوند دیگر بیشتر و یا کمتر است که بر خلاف هم قطارش بخواهد اعمالی انجام دهد مگر در 4 سال گذشته چی بهتری از روحانی دیدی که در انهای دیگر ندیده بودید ؟ روحانی خود یکی از پایه گذاران تشکیلات حکومت اخوندی ایران می باشد و هرگز مخالف نظام اخوندی کاری نخواهد کرد چون خود او نگهبان نظام مستبد اخوندیست و بیشتر از 38 سال است برای مستحکمتر شدن نظام اخوندی کوشش و تلاش فراوان کرده است بعید نیست اگر خامنه ای بدرک واصل شود روحانی گزینه ای برای رهبری نظام باشد . هیچکس باور نمیکرد بعداز بدرک واصل شدن خمینی , خامنه ای جانشینش شود. حالا هم میخواهند همه را غافل گیر کنن و زمانی که خامنه ای مرد اعلام کنن روحانی از طرف شخص خامنه ای منتخب شده است و انگاه دوباره مردم فریب خواهند خورد و میگویند خوب شد فلان قاضی قاتل و یا لاریجانی بی خاصیت نشود رهبر نظام. .
یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
قسمت آخر وراجى ، جلاد بزرگ جالبه ! اونجائیکه در خصوص تبلیغات نامزدهاى ان تخابات ریاست جمهورى میگه: سخنان بعضى نامزدها و زیر سئوال بردن بعضى دستگاهها را نامناسب توصیف کرد و گفت: گذشته ها گذشته است و نامزدها باید از خود جنبه نشان بدهند و چشم پوشى کنند! این یعنى هر چه که نامزدها پته همدیگر را ریختند رو آب نامناسب بوده اگر کشتین ، دزدیدین و هر فساد دیگرى کردین رو نباید کش بدین ( گذشته ها گذشته )! روحانى گفته بود در این ٣٨ سال جز اعدام وزندان کار دیگرى بلد نبودند ( گذشته رئیسى جلاد ) و رهبر الدنگ که ( گذشته ها گذشته ) ماستمالى، کشتار ٦٨ و دیگر جنایتها! تُف تو ذات لجن همتون!
یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵
۵۴
arash#eindhoven - آیندهوون، هلند
جلاد مرگت باد.اینک دیگر بر همه ثابت شده که شما در جوب آب خون مریختید ، سینماها را به دستور احمد خمینی آتش می‌زدند سینما رکس را شما آتش زدید حرم امام رضا را شما بمب گذاشتید قتل‌های زنجیری اعدام‌ها کار شماست ، شهید مردم بودند شهید افسران و خلبانان بودند شهید مجاهدین و مردم بودند.
یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲
۴۲
باور عمیق - قم، ایران

سخنان بجا و سنجیده ای بود هر چند که بیان واضحات بود اما از باب تذکر مفید بود . البته کمتر شخصی که صاحب درک و شعور باشد ممکن است در این اصل شک کند که شرکت در انتخابات برگزار شونده توسط یک سیستم به معنای تایید و قبول آن سیستم است . حالا شاید پیدا بشوند افراد محدودی که از سر جهل و یا حتی درد، رای تایید ٤٢ میلیونی واجدان شرایط به نظام جمهوری اسلامی ایران را برنتابند. درود بر رهبر خردمند که ملت را پای صندوقها آورد.
یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴
۶۴
zarduscht - فرانکفورت، آلمان

[::باور عمیق - قم، ایران::]. همینجور با این سخن پامنبری خودت را گول بزن. نترس جیره نعلین بوسی را قطع نمی‌‌کنند. روحانی نلسون ماندلا ایران نشده. غصه جیره را نخور. و هنوز هم می‌‌توانی‌ . گونی برنج فقیران را از مسجد کش روی. چقدر شما پررو هستید. ۶ ما است .که این رهبر . داد می‌‌زند. زوزه می‌‌کشد. که نظر من به نظر رهیسی نزدیک است. ملت گوید ...کاملاً بر خلاف اربابت ری می‌‌ددهند. و پا پر روحی .رهبر فرزانه ملت را به پای صندوق ری آورد. آخر تا چه قدر دروغ. در یوزگی ؟ یک لقمه نا‌ن ارزش این همه خفت را دارد؟ آخر نا مسلمان دست کم از آن امامت یاد بگیر. نگفت اگر دین نداری .آزاده باش. آخر شما چه مسلمانی هستید. که بعد از این همه خفت هنوز رهبر فرزانه گوید؟ ننگ فقط ننگ‌
یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۴
۶۴
fair 50 - رنتون، ایالات متحده امریکا
اتفاقاً عوض شده، بجای شهیدانی که جنوب و غرب ایران رو با خون شون آبیاری کردند و داغ قادسیه دوم رو به دل صدام ملعون گذاشتن، بجای اون شهیدان یک جلاد بیوطن، شیاد، دزد، مردم فریب و گداصفت و بی چشم و رو نشسته! من که اسم نمیبرم ولی امیدارم اون یکی دستشم چلاق شه بزودی!
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۳
۴۲
باور عمیق - قم، ایران
[::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. بسیار خوب . از باب گفتگو کم کم رسیدیم به باب توهین . شما قیاس به نفس داری میکنی . جیره خاک بر سری وطن فروشی رو به جیب میزنی و نان آوارگی و پناهندگی رو به شکم . تو آویزان وعده غذای این کلیسا و آن کلیسا که پاپوش کشیش بوسیدی و آب متعفن کلیسا بر سر ریختی داری دم از دزدیدن کیسه برنج میزنی؟ این لاطائلات را آنگاه که جلال عیسی یک شبه در جسمت حلول کرد چرا به یاد نداشتی؟ روح القدس مریم را به این سرعتی که عیسی در تو حلول کرد نتوانست حامل عیسی کند . تمام بالا و پایین زندگی شما غرق در یاس و بدبختی و گدایی به در خانه پناه دهندگانتان است . فارسی را که بکس باد میکنی، وای به حال آلمانیت . جیره ات را که قطع کنند باید قاطی افغان ها بر گردی و حوالی ولیعصر نقطه ای دنج برای تکدی گری زیر سر قرار دهی . ایستگاههای متروی اینجا مثل آنجا برای خواب شبانه ات مامن خوبی نخواهد بود. یک دست لحاف و تشک از آستان قدس برایت تهیه میکنیم تا هم قدر رهیسی بدانی و هم رهبر فرزانه. قدرت نظام جمهوری اسلامی غربت را خانه ابدی تان خواهد ساخت.
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
۴۰
آزاد اندیش۳۳۲۲ - یورک، انگلستان
[::دوستدار - استهکلم، سوئد::]. فرمایش شما تا حد زیادی درسته ولی حرف من چیز دیگه ای بود. من صرفا در مورد این موضوع که رای مردم ایران تاییدیست بر جمهوری اسلامی و رهبری خامنه ای این رو نوشتم. الان اخبار و صدای مردم و پیامشون با وجود شبکه های اجتماعی به خوبی به گوش جهان می رسه و دوران خفه کردن صدای مردم گذشته. حتی کره شمالی هم با وجود اینکه صد بار از ایران بسته تره ولی باز هم کسی نمی گه مردم کره شمالی عاشق رهبر معظمشون هستند.
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
۵۰
kawir - فرانکفورت، آلمان
دیر گفتی جای شهید و جلاد وقتی عوض شد که امثال قصاب الله رییسی وباندش شدن قاضی القضات!
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم، بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند
  • (تصاویر) بازدید ارزشی ‌ها از اتاق بستری شدن خمینی
  • حسین سلامی، فرمانده سپاه: ترجیح میدم جای سخنرانی نتانیاهو، کارتون گوریل انگوری ببینم
  • ظریف: «شهرک‌نشینان اسرائیلی از نظامیان بدترند، سرباز اسرائیلی زورکی می‌جنگد»
  • شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • (تصاویر) چرا زنانی که اندام پُرتری دارند برای مردان جذاب ترند؟
  • دفاع عجیب نماینده سابق تهران از هیتلر در کشتن یهودیان: هیتلر درست تشخیص داد
  • +484شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +335پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +302یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +290رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +240سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +228‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +210نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +203کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +189پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +169«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد