سعید جلیلی: مگر نمیگفتند با انتخاب ما سایه تهدید از سر کشور دور می شود، پس چرا یک روز بعد از انتخابات، ترامپ و سلمان علیه ایران صحبت کردند

انتخاب : سعید جلیلی گفت: چرا در 4 سال گذشته در مباحثی مانند ipc دولت پذیرفت 55 بار نسخه این قرارداد باز ویرایش شود؟ زیرا در برابر خطری که از این طریق کشور را تهدید می کرد روشنگری شد، در بحث FATF نیز روشنگری‌ها باعث توقف و رفع خطرات آن از سر کشور شد.
 

به گزارش انتخاب، جلیلی اظهار داشت: امروز باید به پشتوانه 16 میلیون رای، مانع از انفعال جریان انقلابی شد.

 
جلیلی با بیان اینکه انتخاب نهایی مردم محترم است و باید به آن احترام گذاشت اما آن بخش از جامعه که به غیر از رییس جمهور منتخب رای داده اند باید باید بر نگاه و گفتمان خود تاکید و آن را برای مردم تبیین کنند، اظهار داشت: نباید به خاطر نتیجه یک انتخابات منعفل شد؛ به نظر می رسد امروز بیش از هر زمان دیگری به تشکیل یک «دولت سایه» نیازمندیم.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نطام ادامه داد: متاسفانه در کشور ما بعد از هر انتخاباتی جریانی که پیروز انتخابات می شود وارد کارهای روزمره میشود و جریانی هم که نتیجه را واگذار می کند منفعل میشود که هر دوی اینها اشتباه است و حداقل امروز ما فرصت خوبی داریم تا از منظر تخصصی به مسایل مختلف نگاه کنیم و ضمن رصد جدی و کارشناسانه مشکلات واقعی کشور، در کنار دولت که نقش بازیگر را دارد به مثابه تماشاگر به تحلیل رفتار دولت بنشینیم.
 
وی با بیان اینکه اگر دولت توانست در مسیر انقلاب و خدمت به مردم خوب حرکت کند باید تقویت و پشتیبانی شود، گفت: اگر هم خدای ناکرده در مسیر خود دچار اشکال و خطا شد، اولا باید اشتباهاتش بیان و ثانیا کمک شود تا خطاهایش تصحیح شود.
 
جلیلی افزود: علاوه بر دو نگاه تاییدی و تصحیحی برای دولت، باید نگاه «تکمیلی» هم وجود داشته باشد تا به موضوعاتی که مورد غفلت واقع شده است توجه شود.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  گفت: طی 4 سال گذشته در عرصه های مختلف، استعدادها و برنامه های دقیق و خوبی بدست آمده که ان شالله می تواند به عنوان یک «دولت سایه» در آینده طرح و به دولت و جامعه ارائه شود و امروز نیز اگر این جلسه برگزار می‌شود اولا به معنای تشکر از عزیزانی است که در این 4 سال در این روند زحمت بسیار زیادی کشیدند و ثانیا قرار است یک همفکری صورت بگیرد تا مشخص شود چگونه این روند در 4 سال آینده با قوت بیشتری ادامه پیدا کند.
 
جلیلی تاکید کرد: جریانی که امروز 16 میلیون پشتوانه اجتماعی دارد باید نسبت به آینده امیدوار باقی بماند و افکار عمومی نیز به خوبی متوجه شود این جریان در عرصه های مختلف حرف های جدی دارد.
 
وی افزود: در انتخاباتی که گذشت طرفداران آقای رییسی بسیار با شور و نشاط بیشتری ظاهر شدند و جمعیت هایی که در تهران، مشهد و اصفهان پای سخنرانی ایشان آمدند برای هیچ کاندیدای دیگر حتی آقای روحانی نیز نیامد و امروز با کمک این بدنه پر شور و نشاط باید جهت حل مشکلات کشور و نظام اقدام کرد.
 
جلیلی ادامه داد: همیشه گفته ایم که در هر عرصه ای یک وضع موجود داریم و یک وضع مطلوب و باید تلاش کرد تا مشخص شود چطور می توان به وضع مطلوب رسید؟
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد: باید در طول زمان و با تداوم اقدامات، نقطه به نقطه این مسیر دنبال شود تا مردم بیشتری همراه شوند که چگونه قرار است از وضع موجود به وضع مطلوب برسیم؟
 
جلیلی گفت: نباید هر 4 سال یکبار آمد و با کلی گویی رویکرد انقلابی را به مردم معرفی کرد بلکه این کار باید قدم به قدم، محله به محله و در طول زمان انجام شود تا نتیجه بدهد و در این مسیر نیز باید تمام 16 میلیون نفر در صحنه حاضر باشند تا بقیه مردم نیز همراه شوند.
 
وی با بیان اینکه مشکل اصلی ما این است که مردم باید بیشتر از شنیدن، حرفهای ما را بچشند و در صحنه عمل تجربه کنند، گفت: «دولت سایه» یعنی دولتی که زبان گویای ملت برای مطالبه از دولت مستقر جهت رسیدن به وضع مطلوب باشد نه اینکه در برابر مردم قرار بگیرد.
 
جلیلی ادامه داد: پیش از انتخابات نیز بارها گفتم که از روز 30 اردیبهشت (فردای انتخابات ایران) فشارها بر کشور زیاد خواهد شد و همین هم شد و همه دیدند که ترامپ در این روز به عربستان سفر کرد و ضمن انعقاد یک قرارداد تسلیحاتی 380 میلیارد دلاری، با سران این کشور علیه ایران مفصل سخن گفت.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ضروری است تا در این عرصه آمادگی لازم وجود داشته باشد تا کشور دچار خسارت نشود.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: چرا در 4 سال گذشته در مباحثی مانند ipc دولت پذیرفت 55 بار نسخه این قرارداد باز ویرایش شود؟ زیرا در برابر خطری که از این طریق کشور را تهدید می کرد روشنگری شد. یا در بحث FATF روشنگری هایی که شد باعث توقف و رفع خطرات آن از سر کشور شد.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: معتقدم اکثریت قاطع از 23 میلیون نفری که در انتخابات به آقای روحانی رای دادند به خاطر علاقه به جمهوری اسلامی و اقتدار و پیشرفت کشور رای دادند، لذا باید تلاش شود تا مباحث مختلف با ادبیاتی منطقی به گوش آنها برسد که مثلا مگر نمیگفتند با انتخاب ما سایه تهدید از سر کشور دور می شود؟ پس چرا دقیقا یک روز بعد انتخابات ایران، رییس جمهور آمریکا از آن سوی دنیا به عربستان سفر می کند و یک قرارداد بزرگ نظامی با آن کشور منعقد می کند و هر دو علیه ایران صحبت می کنند؟
 
جلیلی گفت: امروز فرصت خوبی برای خدمت به مردم در عرصه های مختلف در نهادهای عمومی وجود دارد. رویکرد انقلابی باید در مدیریت این مجموعه ها طعم خدمت را بیشتر و به طور ملموس به مردم بچشاند.
 
وی افزود: امروز در برخی از حوزه ها نیاز داریم که مدیرانی را که در تراز خدمت شایسته و بایسته به مردم هستند را بشناسیم لذا اکنون فرصت بسیار خوبی است تا این کادرها را شناسایی کنیم یا در صورت خلاء، آنها را برای آینده تربیت کنیم.
 
جلیلی در پایان خاطرنشان کرد: مردم اگر تفاوت رویکردها و مدیریت ها را در عملکرد ما ببینید آن وقت در انتخاب آنها اثر خواهد داشت. اکثریت قاطع مردم ما دوستدار اسلام و انقلاب هستند و کافی است با حفظ و تاکید بر مبانی، تفاوت خود را در عمل به آنها نشان دهیم و با آنها ارتباط برقرار کنیم.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

سفر ترامپ به عرعرستان و اسرائیل از قبل برنامه ریزى شده بود و هیچ ربطى به ان تخابات ایران نداره! این داستانهارو برو واسه عمه ات تعریف کن! گذشته از اون فروش سلاح به عربهاى خلیج فارس داستان جدیدى نیست و توى پفیوز و احمق ، منظورت عوامفریبى است!. طى این چهاردهه هر وقت آمریکا به عربها سلاح فروخته سایه جنگ بر سر مملکت بوده !!؟؟؟
‌سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
۴۴
majiddk - کپنهاک، دانمارک
جلیلی دوماه قبل انتخابات میگفت چرا دولت برای عشایر گاز کشی و اب لوله کشی نمی اورد؟ احمق تر از این شخص وجود نداره"" زندگی عشایر بر اساس کوچ نشینی است و ثابت نیستند تا برایشان اب لوله کشی و یا گاز کشی کرد.
‌سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
۴۹
tom28 - تهران، ایران
عمر حکومت به سر رسیده ولی به معنی نیست که اوضاع بهتر میشه. حکومت دچار فروپاشی شده و با یک حمله غافلگیرانه آمریکا و انگلیس و عربستان از هم پاشیده و به گروههای جدایی طلب سنی از جنوب و شرق و ترک زبانها از شمال غربی و کردها از غرب سپرده خواهد شد تا با جنگ داخلی ایران را حتی بدتر از افغانستان و لیبی و عراق و سوریه نابود کرده و از نقشه پاک کنند. اگر تصور میکنید که کنترل جنگ در کشورهای بالا از دست قدرتهای بزرگ خارج شد و دست عده ای تروریست افتاد سخت در اشتباهید . این دقیقا سیاست آنها بود که جنگ را به طرف هرج ومرج و جنگ داخلی کشاندند تا نه تنها هزینه و کشته ندهند بلکه با جنگ داخلی باعث شوند تا گروهها و قبایل یکدیگر را قتل عام کرده و کشور را تجزیه کنند تا قدرتهای بزرگ بتوانند منابع و دارییهای کشورها را به تاراج ببرند. و همه نقشه های ایشان بر اساس میزان خیانت سران حکومتها و حماقت مردم کشورها به نحو عالی نتیجه بخش بوده. انگلیسیها اسم این سیاست را روشن کردن آتش زیر کتری و رها کردنش برای سر ریز شدن گذاشتن.
‌سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
۴۳
mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان
دکتر جان چه توقعاتی داری؟مگه همه مثل شما هستن که وجود داشته باشن وحرف وعملشون یکی باشه وشهامتش رو داشته باشن برای دفاع از مرز وناموس وتمامیت ارضی اسلحه دست بگیرن و مثل جنابعالی مثل یک مرد در راه وطن پاشون رو رو مرزها جا بذارن ؟توقعاتی داری دکتر جان!
‌سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲
۴۳
mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان
[::tom28 - تهران، ایران::]. گزافه نگو.ایران مغول وعمر وصدام و انگلیس رو دیده واز هم نپاشیده.تا جلیلی ها وجهان آرا ها وبابک ها وآریوبرزن ها ودلواری ها هستن ایران ایرانه.
‌سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵
۶۳
shirzan e irani - استکهلم، سوئد
mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان- از آوردن اسمِ احمدی‌ نژاد و جلیلی در این لیست فراموش کردی.
‌سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹
۶۳
shirzan e irani - استکهلم، سوئد
مهره‌هایِ سوخته خامنه ایی دانه دانه، از قفس در می‌آیند.
‌سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۱
۴۳
mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان
[::shirzan e irani - استکهلم، سوئد::]. لابد توقع داری باهات وارد بحث های خاص حمام زنانه بشم که اوقاتت پر بشه؟
‌سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰
۴۹
tom28 - تهران، ایران
[::mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان::]. میرزاده جون نشستن تو آلمان و از جلیلی ها وجهان آرا ها وبابک ها وآریوبرزن ... لاف زدن افتخار نداره. یک سر بیا تهران ببینی پسرهای جنوب شهر یا جون میکنن یه لقمه نون دربیارن و زنده باشن یا شدن عملی و دزد و قاچاق فروش و زندانی. پسرهای بالای شهرم که یک مشت سوسولن که زیر ابرو برمیدارن و دماغ عمل میکنن و هورمون تزریق میکنن که بشن نره خرایی که خرجشونو باباهای دزدشون میده و از صبح تا شب با ماشینهای مدل بالا دنبال دخترهایی هستند که ۲۴ ساعته روی شبکه های اجتماعی دنبال ایننکه ببینن کیم کارداشیان امروز چنتا عاروق زده. آقازاده هام که بلا نسبت شما نشستن تو اروپا و آمریکا میگن لنگش کن و تقی به توقی بخوره به مردم میگن شما و بچه هاتون برین جنگ ما از همین آمریکا و اروپا به تاراج مملکت ادامه میدیم. من گزافه گو نیستم و سنم اینجا اشتباه شده و ۵۵ سالمه و قبل از اینکه که شما به دنیا بیای رفتم جنگ تا ۶۶ که تموم شد با یگ گلوله و ۳ تا ترکش تو بدنم برگشتم که ببینم سران مملکت چه جوری کشور تاراج کردن. مردم همه شدن دزد کسی فکر ایران نیست
‌سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶
۴۹
tom28 - تهران، ایران
mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان. اگر باورت نمیشه فقط یک مثال و یک نمونه از سران مملکت نشون بده که بچه هاشونو فرستادن جنگ یا حتی با کنکور رفتن دانشگاه . اما من میتونم دونه به دونه اسم ببرم که بچه هاشونو کدوم کشورها فرستادن و الان صاحب کدوم شرکتهای خارجی و داخلی هستن و چه ثروتهای افسانه ای دارن که بیل گیتس و وارن بافت باید جلوشون تعظیم کنن. یک نمونه آقای دکتر عارف که وزیر بود و برای آقازاده ۳۲ سالش مجوز دومین شرکت موبایل در ایران صادر کرد و در سه سال اول درآمد آقازاده رسید به ۷هزار میلیارد. آقای مهندس نعمت زاده که پر سودترین شرکتهای پتروشیمی و امتیاز سیگار مارلبورو را۴ سال پیش به قیمت آدامس خروس خرید برای دختراش و داماداش و الان ۱۴ هزار میلیارد ثروت داره. خلاصه اینکه من مرده شما زنده واقعیت تلخه ولی اجتناب ناپذیره تا ۵ ساله دیگه ایران در وضعیتی به مراتب بدتر از عراق و سوریه خواهد بود به سه دلیل . اول بلای(طلای )سیاه که همون نفته. دوم سران خود فروخته. سوم مردم خواب که فکر خودشون و پول هستن نه مملکت.
‌سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸
۶۳
shirzan e irani - استکهلم، سوئد
مگر در حمام زنانه هم بحثهای سیاسی میکنی‌ ! همین که اشاره کردن کردن به طرفداری ات از احمدی‌ نژاد باعث میشود ماهیت اصلی‌ خود را رو کنی‌ خیلی‌ معنی‌ها دارد، اما چنان در خود فریبی غرق هستید که اشاره با حقایق شما‌ها را به این مرز می کشاند.
‌سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
۴۳
mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان
[::tom28 - تهران، ایران::]. بزرگوار.من فقط گفتم فرضیه ات گزافه است.همین.
‌سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷
۴۳
mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان
[::tom28 - تهران، ایران::]. منم ایران اومدم ودیدم.مشکل مردم اغلب مربوط میشه به تنبلی وهلو بیا برو توو گلو.ما اینجا شانزده ساعت کار کردیم تا بتوونیم درس بخوونیم.نه کار دفتری وریاست.کارگری وبلا نسبت حمالی کردیم.همون کارهائی که نمی خواستیم توو ایران بکنیم.
‌سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۴
۴۲
باور عمیق - قم، ایران
[::tom28 - تهران، ایران::]. عمر حکومت تازه شروع شده و چنان قدرتی پیدا کرده که هیچ کس حتی فکرش را هم نمیکرد . حکومتی که بیش از ٧٥ درصد مردمش پای صندوق رای حاضر شوند هرگز رفتنی نیست . حکومت البته به حدی کادر نظامی ثابت و کارکشته در اختیار دارد که برای دفاع از آب و خاک مملکت نیاز به جوانان به قول شما ابرو برداشته نداشته باشد هر چند که چیزی که ما به چشم دیده ایم این است که همین جوانان ابرو برداشته هم به موقع نیاز و اضطرار اسلحه در دست خواهند گرفت . برادر عزیز، مردم خودشون باید به فکر مملکتشون باشن . مملکت رو مسئولین نمیسازن، مردم هستن که میسازن
‌چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۳
۴۹
tom28 - تهران، ایران
[::باور عمیق - قم، ایران::]. باور عمیق اولا شما ممکنه بتونین این توهماترو به خورد یک مشت بی سواد که سر از هیچی در نمیارن بدین اما جلوی قاضی ملق بازی جواب نمیده. دوما این ۷۵٪ چیزیه که نظام ادعا میکنه و هیچ راهی برای اثباتش وجود نداره. سوما این به قول شما ۷۵٪ از ترس بدتر شدن اوضاع چاره ای غیر از انتخاب بین بد و بدتر نداشتند. چهارم کادر نظامی ثابت گرسنه و معتاد و دزد با فرماندهی سر تا پا فاسد که در چند ماه گذشته شاهد رسواییها و بر ملا شدن ابعاد فسادشون بودیم باضافه تجهیزات فرسوده و نیروی هوایی زمینگیر که ستون فقرات قدرت نظامیه در صورت درگیری بلافاصله از هم میپاشه. پنجم در باره کدوم مردم صحبت میکنی آنهایی که حاضرن به خاطر چند ساعت رقصیدن و عرق خوردن میلیونها خرج کنن برن دوبی و آنتالیا و. یا آنهایی که برای فرار از فشار مهاجرت میکنن و فرار مغزها که به قول وزیر آموزش عالی دهها هزا نفر در ساله. ششم گفتین مملکت مسولین نمیسازن مردم باید فکر مملکتشون باشن وبسازنش؟! چه جوری؟ با درس گرفتن از مسولین دزد که ثروت کشور تاراج کردن یا با مغزهاییکه از نبود امکانات فرار کردند
‌چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۴
۴۹
tom28 - تهران، ایران
[::باور عمیق - قم، ایران::]. مردم از مسولین فقط دزدی یاد گرفتن. آقای روحانی ویلای۹۸۰ متری مصادره ای در شهرک غرب که قیمت اصلیش ۵۰ میلیارده داده به خودش ۲میلیون و هفتصدهزار تومان. از بانک ملی شعبه دوبی ۴۰۰ میلیارد تومان وام بدون بهره گرفته آورده گذاشته بانک ملی شعبه مرکزی تهران ۱۸٪ بهره میگیره. برادرش از یک بدهکار بزرگ بانکی یک ملک ۱۷ میلیارد تومانی رشوه گرفته تا پرونده اختلاسشو ببنده. این کثافتکاریهارو آقای رییسی و قالیباف در تلویزیون رو کردن و به روی روحانی گفتن و روحانیم ککش نگزید و کتمانم نکرد. اون خانواده رفسنجانی که حساب ثروتشون از دست خدا در رفته اونم نعمت زاده که اگه اینجوری پیش بره همین روزاست که کل پتروشیمی و شرکت نفتم بخره. اون عارف که گفت پسر ۳۴ سالش نابغه اقتصاد و سرمایه گذاریه و به همین دلیل در ۳ سال ۷۰۰۰ میلیارد تومان از شرکت موبایلش سو برده. واقعا نمیدونم چی بگم و نمیدونم در افکار شما چی میگذره که میتونین به وجدان خودتونم دروغ بگین. من مرده شما زنده امیدوارم ایران همیشه پایدار و قدرتمند باشه ولی واقعیات خلافشو به شما ثابت میکنه.
‌چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم، بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند
  • (تصاویر) بازدید ارزشی ‌ها از اتاق بستری شدن خمینی
  • حسین سلامی، فرمانده سپاه: ترجیح میدم جای سخنرانی نتانیاهو، کارتون گوریل انگوری ببینم
  • ظریف: «شهرک‌نشینان اسرائیلی از نظامیان بدترند، سرباز اسرائیلی زورکی می‌جنگد»
  • شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • (تصاویر) چرا زنانی که اندام پُرتری دارند برای مردان جذاب ترند؟
  • دفاع عجیب نماینده سابق تهران از هیتلر در کشتن یهودیان: هیتلر درست تشخیص داد
  • +492شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +342پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +307یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +293رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +242سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +231‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +215نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +207کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +192پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +172«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد