امانوئل مکرون: استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه خط قرمز فرانسه است

رئیس‌جمهوری فرانسه روز دوشنبه هشتم خرداد در جریان نخستین نشست مشترک خبری‌اش با همتای روس خود گفت که استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه خط قرمز فرانسه است و این اقدام را تلافی می‌کنیم.
 

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، امانوئل مکرون گفت: «هر گونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی با تلافی و اقدام فوری روبه‌رو خواهد شد، این موضوع حداقل برای فرانسه مهم است».

 
او افزود که هدفش جنگ علیه تروریسم در این کشور است و خواهان همکاری با ولادیمیر پوتین برای پایان دادن به آن است.
 
فرانسه و روسیه مواضع مختلفی در قبال جنگ داخلی سوریه دارند. در حالی که مسکو حامی بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، است فرانسه بخشی از ائتلاف غرب به رهبری آمریکا است که از گروه‌های شورشی حمایت می‌کند و رژیم اسد را متهم کرده که در گذشته از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است.
 
آقای مکرون در بخش دیگری از سخنانش گفت که گفت‌وگوی صریحی با پوتین داشته است و اینکه هر دو در برخی از مسائل با هم اختلاف‌نظر دارند.
 
او همچنین از آنچه که پروپاگاندای رسانه‌های دولتی روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، خواند انتقاد کرد و گفت که این رسانه‌ها در جریان کارزار انتخاباتی فرانسه به عنوان ارگان‌های «تبلیغاتی» عمل کردند.
 
رئیس‌جمهوری جدید فرانسه به طور مشخص «راشا تودی» و «اسپوتنیک» را بخشی از ساختار حکومت روسیه توصیف کرد که به گفته او، «اخبار جعلی» پخش می‌کنند.
 
آقای مکرون گفت به همین دلیل بود که خبرنگاران این دو رسانه را از ورود به ستاد انتخاباتی‌ خود در جریان مبارزه برای کسب مقام ریاست‌جمهوری منع کرد. او در انتخابات روز هفتم مه توانست رقیب خود ماری لوپن را شکست دهد.
 
اما ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، اتهامات به مسکو در مورد دخالت در انتخابات دیگر کشورها را رد کرد و گفت که در این مورد صحبتی با همتای فرانسوی‌اش نداشته و آقای مکرون نیز این موضوع را مطرح نکرده است.
 
او تأکید کرد در دیدار با مارین لوپن، رقیب انتخاباتی آقای مکرون، در مسکو قصد نداشته است که بر روند رأی‌گیری انتخابات فرانسه اثر بگذارد.
 
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رئیس‌جمهوری روسیه خانم لوپن را سیاستمداری توصیف کرد که خواهان توسعه روابط دوستانه با مسکو است.
 
آقای پوتین گفت که غیرعادی است اگر روسیه بخواهد درخواست‌های سیاستمداران اروپایی را که خواهان تعمیق روابط هستند رد کند.
 
به گفته او، روسیه به خوبی از نظرسنجی‌ها که بیانگر پیروزی مکرون بودند آگاه بوده است.
 
رئیس‌جمهوری روسیه همچنین تصریح کرد که او و همتای فرانسوی‌اش موافقت کردند که همکاری نزدیکی در زمینه مبارزه با تروریسم داشته باشند.
 
او افزود که طرفین درباره وضعیت سوریه نیز با هم گفت‌وگو کردند. آقای پوتین بر لزوم تقویت دولت بشار اسد تأکید کرد و آن را اقدامی لازم در مسیر مبارزه با تروریسم دانست.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۹
Sepas - تهران، ایران
تو غلط میکنی‌ ، چرا صدام را تا دندون اسلحه دادین تا ایران را نابود کنه ، حالا نوبت نابودی تو نکبته، با عمو کیم‌ میایم سراغت.
‌سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
۵۰
kawir - فرانکفورت، آلمان
عجب همه خط قرمز میکشن ولی چند ساعت بعد رنگ قرمز تبدیل به زرد وبعد قهوه ای میشه ،از زمان سقوط شوروی همکاران محترم اقای مکرون این رنگ اخر را به همه جهان مالیدن!
‌سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳
۶۳
shirzan e irani - استکهلم، سوئد
اوباما اخیرا به فرانسه‌ رفته که با استقبالِ طرفداران ماکرون روبرو شده، و هیلاری کلینتون را دوباره به عرصه سیاست باز گردانده اند. ملت‌های بیخبر جهان از اینکه پرزیدنت ترامپ در صدد پرهیز از جنگ و خونریزی است ناراحتند و هر روز یک عیب و نقص و یا سوتی از پرزیدنت ترامپ میگیرند. صلح باب دلشان نیست. در دوران اوباما روزی نبود که کشتار و انفجار نباشد و حال که ایشان روند جدید را پیش می برد، نمی‌گذارند و از این جوجه گرفته تا مرکل یارِ غارِ نظام، در صدد توطئه برایِ آقای ترامپ اند و از ابتدای ریاست جمهوری پرزیدنت ترامپ ، یک روز نبوده که این سیاسیون فتنه گری و سنگ اندازی نکنند. آن‌ هم از پاپ‌شان که انگار کشتی‌‌هایش غرق شده که نشانگر خیلی‌ چیزهاست. سر و ته آخوند و کشیش و خاخام یکی‌ است و همه پشتیبان تفکرات بسته و پر از سیاستِ هدفدارِ خود.
‌سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +495شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +351پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +310یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +294رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +243سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +218نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +207کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +194پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +174«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد