تصاویر بمب‌گذار منچستر منتشر شد

سلمان عبیدی تنها چند روز پیش از این واقعه به بریتانیا بازگشته بود پلیس برای نخستین‌بار تصاویر دوربین‌های سطح شهر منچستر از سلمان عبیدی را منتشر کرده است؛ کسی که دوشنبه گذشته در یک حمله انتحاری به کنسرت آریانا گرانده ۲۲ نفر را کشت و ۶۶ نفر را مجروح کرد.
 

پلیس که می‌گوید تنها دو ساعت بعد از حمله دوشنبه شب یقین پیدا کرده بود سلمان عبیدی عامل این حمله بوده است در پنج روز گذشته برای پیدا کردن سرنخ‌های بیشتر و "هم‌دستان احتمالی" سلمان عبیدی، به ۱۴ مکان در سطح شهر منچستر یورش برده و ۱۳ نفر را بازداشت کرده است.

 
هنوز معلوم نیست این تصاویر که گفته می‌شود روز دوشنبه و پیش از حمله سلمان عبیدی به سالن سرپوشیده منچستر آرنا گرفته شده در کدام نقطه شهر ثبت شده است.
 
در همین حال، سطح هشدار امنیتی در بریتانیا که بعد از این حمله به بالاترین درجه رسیده بود، اکنون از وضعیت "بحرانی" خارج شده هرچند هنوز در سطح "مهم" باقی مانده است.
 
با پایین آمدن سطح هشدار امنیتی سربازان ارتش بریتانیا که برای کمک به پلیس این کشور راهی خیابان‌ها شده بودند از دوشنبه شب به پایگاه‌های خود باز خواهند گشت.
 
تغییر در سطح هشدار امنیتی را ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا، صبح امروز (شنبه ۲۷ مه - ششم خرداد) در جریان جلسه کبرا، که در هنگام وقایع اضطراری و امنیتی تشکیل می‌شود، اعلام کرد.
 
با وجود این، سربازان ارتش بریتانیا برای کمک به پلیس تا پایان تعطیلات پایان این هفته که به علت تعطیلی رسمی روز دوشنبه، طولانی‌تر هم شده است در اماکن مهم و رویدادهای عمومی حضور خواهند یافت.
 
پلیس منچستر از همه ساکنان این شهر درخواست کرده هرگونه اطلاعاتی درباره سلمان عبیدی و فعالیت‌های آن بعد از بازگشت به بریتانیا - ۱۸ مه - دارند در اختیار کارآگاهان قرار دهند.
 
پلیس که می‌گوید حدود ۱۰۰۰ نیروی خود را متمرکز بر تحقیقات این پرونده کرده، معتقد است سلمان عبیدی احتمالا در آپارتمانی که در مرکز شهر منچستر داشته آخرین مراحل تکمیل بمب را پیش از رفتن به محل برگزاری کنسرت صورت داده است.
 
در بمب‌گذاری منچستر ۲۲ نفر، از جمله هفت کودک، کشته شدند. ۶۳ نفر از زخمی‌های این واقعه همچنان در بیمارستان بستری هستند، که حال ۲۳ نفر از آنان وخیم گزارش شده است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۸
liberté - مونترال، کانادا
چقدر شبیه جنتیه!
یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +499شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +355پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +312یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +295رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +243سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +218نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +207کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +194پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد