کاهش ۲۰ درصدی در صدور ویزای آمریکا برای کشورهای اغلب مسلمان‌نشین

با اینکه دادگاه های فدرال آمریکا از اجرای فرمان مهاجرتی پرزیدنت ترامپ جلوگیری کرده اند، اما میزان صدور ویزای آمریکا برای شهروندان کشورهای عرب و اغلب مسلمان‌نشین تحت کابینه آقای ترامپ کاهش یافته است.
 

بنا به گزارش وبسایت پولیتیکو، آماری که به تازگی توسط وزارت خارجه آمریکا منتشر شده حاکی از آن است که صدور ویزای غیرمهاجرتی آمریکا برای حدودا پنجاه کشور اغلب مسلمان‌نشین، در ماه آوریل سال جاری نسبت به میانگین آن در سال ۲۰۱۶ حدود بیست درصد کاهش یافته است.

 
میزان کاهش صدور ویزای غیرمهاجرتی آمریکا برای کشورهای صرفا عرب در ماه آوریل ۳۰ درصد بوده است.
 
بنا به آمار وزارت خارجه، میزان صدور ویزای غیرمهاجرتی برای شهروندان شش کشوری که در فهرست دومین فرمان مهاجرتی ترامپ قرار گرفته بودند، شامل ایران، سوریه، سودان، سومالی، لیبی، و یمن، در مقایسه با میانگین سال ۲۰۱۶، حدود ۵۵ درصد کاهش یافته است.
 
داده هایی که ماه گذشته از سوی وزارت خارجه آمریکا منتشر شدند بیانگر این است که ماه مارس سال جاری نیز شاهد کاهش میزان صدور ویزا برای کشورهای مذکور بوده، ولی این کاهش در ماه آوریل و نسبت به میانگین سال گذشته به بالاترین میزان خود رسیده است.
 
پولیتیکو به نقل از سه کارشناس مهاجرتی می گوید با اینکه نرخ صدور ویزا می تواند شاهد نوسانات ماهانه غیرقابل پیشبینی باشد، اما کاهش چشمگیر میزان صدور ویزا در ماه های مارس و آوریل سال جاری تا کنون بی سابقه بوده است.
 
افت میزان صدور ویزا در ماه های اخیر همزمان بوده است با سیاست سفت و سخت پرزیدنت ترامپ در سرکوب مهاجرت به آمریکا تحت عنوان امنیت ملی.
 
پرزیدنت ترامپ طی تبلیغات انتخاباتی سال گذشته خواستار این شده بود که از ورود تمام مسلمانان به آمریکا جلوگیری شود، سخنانی که بعدها در دادگاه فدرال علیه خود او و در تعلیق فرمان مهاجرتی اش از آن استفاده شد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۲۶
جمهوری سکوت - فرانکفورت، آلمان
امریکا به خاطر دنیای ازادش مورد توجه بود ولی اگر یانکی ها چنین محدودیت ایجاد کنند و از نظر پذیرش مهاجر و توسعه شاخص انسانی رو به قهقرا میروید. از نظر سیستم مالی هم چنین و روسیه دارند برایش رقیب میشوند. از نظر نظامی هم توان نابودی داعش ندارد پس تا 10 سال دیگر ابرقدرتی به نام امریکا وجود ندارد.
شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
۴۲
Iranemaa - قم، ایران
[::جمهوری سکوت - فرانکفورت، آلمان::]. تلویزیون صدا و سیمای اخوندی را زیادی تماشا میکنی
شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
۴۴
SydneyWater - سیدنی، استرالیا
[::جمهوری سکوت - فرانکفورت، آلمان::]. آمریکا فقط درامد صنعت موزیک و فیلم سازی اش به اندازه کل درامد های نفتی ماست!!! درامد تیلور سویفت در سال ٢٠١٥-٢٠١٦ مبلغ ١٧٠ میلیون دلار بوده از کل درآمد صادرات ١٢٥ میلیون دلار زعفران ایران بیشتر!!!. برجام به زبان ساده یعنی این؛ آمریکا ما غلط کردیم لطفا تحریم ها را بردارید، آمریکا ما غلط کردیم لطفا اجازه دهید به ما هواپیماهای مسافربری بفروشند!!! و هزاران غلط کردن دیگه!!!
شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
آمریکا قدرت اقتصادی ندارد . همه چیز در چین تولید میشود. اینها میخواستند بروند پول خرج کنند در آنجا حالا پولشان پس انداز میشود
شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +499شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +355پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +312یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +295رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +243سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +218نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +207کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +194پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد