بریتانیا: بخش بزرگ شبکه مرتبط با حمله منچستر بازداشت شده‌اند

گرامی‌داشت یاد قربانیان حمله انتحاری در شهر منچستر چهار روز پس از حمله انتحاری به کنسرتی در شهر منچستر بریتانیا که به کشته شدن ۲۲ نفر انجامید، لندن اعلام کرد که «بخش بزرگ» شبکه‌ای که پشت این رخداد قرار داشت، شناسایی و بازداشت شده‌اند.
 

تاکنون هشت نفر که مظنون به ارتباط با این حمله بوده‌اند در خاک بریتانیا بازداشت شده‌اند. پلیس لیبی هم خبر داده که پدر و برادر سلمان عبیدی، عامل این حمله، را بازداشت کرده است.

 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، مارک راولی فرمانده پلیس ضدتروریسم بریتانیا روز جمعه ۵ خرداد از بازداشت‌شدگان به عنوان «افراد کلیدی» در رخداد مورداشاره نام برد و گفت که پلیس مفتخر است اعلام کند «بخش بزرگ» این شبکه بازداشت شده، اگرچه همچنان اقدامات دیگری مانده که باید انجام بشود.
 
این گزارش می‌گوید که هشت فرد بازداشت‌شده در خاک بریتانیا از ۱۸ تا ۳۸ سال سن دارند که از جمله آنها مردی ۳۰ ساله است که بامداد جمعه در منچستر دستگیر شده است.
 
خبرگزاری فرانسه سخنان یکی از شهروندان بریتانیایی را نیز بازتاب داده که شاهد دستگیری این فرد مظنون در منچستر بوده است. وی گفته است: «با صدای فریاد نیروهای پلیس از خواب بیدار شدم. آنها داد می‌کشیدند که بیا پایین، پلیس اینجاست، دست‌هایت را بگذار روی زمین، بخواب روی زمین.»
 
حمله منچستر که به حملات گروه موسوم به «حکومت اسلامی» یا داعش شباهت دارد، خونین‌ترین رخداد تروریستی در بریتانیا از سال ۲۰۰۵ به این سو بوده است. تابستان ۲۰۰۵ (۱۳۸۴) گروه تروریستی القاعده با بمب‌گذاری در ایستگاه‌های متروی لندن ۵۲ نفر را کشت.
 
حادثه منچستر اما انتقادات شدیدی را نیز متوجه دولت بریتانیا کرده که بودجه پلیس این کشور را کاهش داده است.
 
جرمی کوربین، رهبر حزب اپوزیسیون کارگر، در آخرین اظهار نظر خود پیرامون این رخداد گفته که دولت مسئول است با فراهم آوردن بودجه لازم برای پلیس احتمال حوادث تروریستی را به حداقل برساند.
 
جرمی کوربین و ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، به دنبال حمله تروریستی در منچستر کمپین‌های انتخاباتی احزاب خود را متوقف کرده‌اند. انتخابات پارلمانی بریتانیا روز ۸ ژوئن، برابر با ۱۸ خرداد برگزار می‌شود.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۷۸
تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک
تنها ارگانی در جهان که یارا و توان مقابله با این عمریهای قاتل خونخوار را دارد؛ وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران به اختصار «واجا» هست. این نا حلال زاده‌ها فقط در مرزهای ما به نامردی عملیات میکنن. ولی در داخل ولایت سوسکن تو قوطی کبریت. اگه مردین بیاین وسط تهرون؛ شیراز؛ اصفهون یا مشهد بگین عمری هستین! یا اصن دست به ساخت مسجد شین!
جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴
۴۹
tom28 - تهران، ایران
سیاست پیچیدست و منافع مالی چند خانواده به مراتب مهمتر از جان کودکانیست که در جنگها یا حملات تروریستی کشته میشن. چرچیل گفته: از دید طبقه حاکم میلیونها نفری که بخاطر تامین منافع طبقه حاکم کشته میشن فقط عدد هستند نه انسان. حتی ضعیفترین دولتها میتونن این گروهای تروریستی را ظرف چند ساعت از بین ببرن ولی تامین منافع هنگفت مالی این چند خانواده نیاز به جنگهای مداوم داره. ۷۵٪ نفت دنیا در خاورمیانست این جنگها ازحدود ۱۱۰ سال با پیدا شدن نفت در منطقه شروع شده و دوباره به ایران و عربستان کشانده خواهد شد. به عنوان مثال سودی که فقط خانواده رفسنجانی و اردوغان و بارزانی از قاچاق و فروش نفت سوریه و عراق بردن بیش از ۴۰ میلیارد دلار بوده . ضمنا فراموش نکنین که همه این تروریستها تولید قدرتهای بزرگند و تمام هزینشون را پرداخت میکنن و گاهی از ارباباشون دستور میگیرن که چنین جنایتهای کثیفی بکنن که اربابا خودشونو قربانی و مظلوم نشون میدن و بهانه میسازن که به هر جا خواستن حمله کنن مثل حمله اخیر به سوریه که به بهانه مواد شیمیایی بود یا زدن ایرباس ایران در سال۶۶ توسط کشتی آمریکا
شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +503شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +361پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +314یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +296رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +243سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +218نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +175«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد
  • +164حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله