استقبال گرم آلمانی ها از باراک اوباما در برلین

باراک اوباما روز سه شنبه در یک گردهمایی عمومی در برلین همراه با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، مورد استقبال گرم مردم قرار گرفت.
 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس باراک اوباما در این مناظره خانم مرکل را یکی از «شرکای محبوب» خود در دوران ریاست جمهوری نامید.

 
مناظره مشترک رئیس جمهوری سابق آمریکا و صدر اعظم آلمان در مقابل محوطه دروازه برندنبورگ برلین و با تدابیر شدید امنیتی برگزار شد و آقای اوباما و خانم مرکل در مقابل هزاران نفری که به مناسبت پانصدمین سالگرد اصلاحات پروتستانی جمع شده بودند، روی سن رفتند. در زمان مناظره، هلیکوپترهای پلیس از آسمان و تک تیراندازها از سقف ساختمان های مجاور اوضاع را تحت نظر داشتند.
 
باراک اوباما پس از آن که از «کارهای برجسته» خانم مرکل تقدیر کرد از ریاست جمهوری خود و ارزش های دمکراسی لیبرال مشترک بین هر دو رهبر، دفاع کرد.
 
اوباما همچنین در ارجاع غیرمستقیم به دونالد ترامپ، بر لزوم توسعه کمکرسانی و دیپلماسی به عنوان ارکان سیاست امنیت ملی تاکید کرد.
 
آنگلا مرکل که چهار سال پیش در همین مکان میزبان آقای اوباما بود، پس از این گردهمایی عازم بروکسل برای شرکت در نشست رهبران ناتو از جمله دونالد ترامپ شد.
 
برخی سیاستمداران اپوزیسیون آلمان از حضور خانم مرکل در کنار اوباما انتقاد کرده و آن را نمایشی عمومی پیشاپیش انتخابات عمومی ماه سپتامبر توصیف کردند. خانم مرکل قصد دارد برای چهارمین بار در انتخابات پیروز شود.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۴
bozurgmehr - لندن، انگلستان
یادی کنیم از تختخواب خانوم مرکل! سایت ویکی لیکس افشا کرد NSA و CIA آمریکا جاسوسی گسترده از بریتانیا و آلمان داشتن ازجمله فیلم خصوصی که از اتاق خواب مرکل بیچاره ضبط شد. و این جاسوسی های بیخودی که حریم خصوصی میلیونها نفر رو شکست باعث شد خانوم مرکل بالاخره اعتراض کنه. بنظرم در عالم سیاست این لبخندها و جملات محبت امیز جدی نیست و در ذهن به هم فحش میدن. مثلاً مرکل داره میگه مادرفلان هنوز یاپم نرفته از من جاسوسی کردین . یا اوباما داره در ذهنش میگه با افسرهای اطلاعاتی فیلمشو دیدیم همچین تیکه دهن گیری هم نبود
جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +503شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +361پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +314یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +296رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +243سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +218نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +175«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد
  • +164حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله