پاسخ شورای نگهبان به روحانی: احتمالا به شما گزارش غلط داده‌اند

عباسعلی کدخدایی عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان به انتقاد حسن روحانی، رئیس جمهور از تأخیر شورای نگهبان در تصمیم‌گیری در روز انتخابات پاسخ داده و متقابلا از نحوه اجرای انتخابات انتقاد کرده است.
 

آقای کدخدایی امروز پنجشنبه ۴ خرداد (۲۵ مه) در کانال تلگرام خود نوشته که درخواست وزارت کشور برای کفایت ثبت "کد ملی" افراد برای رأی دادن تنها دو ساعت در شورای نگهبان معطل مانده، نه آنطور که آقای روحانی گفته بود از صبح تا شب.

 
او نوشته: "فکر می‌کنم به جناب روحانی گزارش غلط داده اند یا اینکه؟!"
 
آقای روحانی عصر چهارشنبه در جمع فعالان ستادهای انتخاباتی خود گفته بود: "ای کاش می‌شد این شورای نگهبان عزیز ما که در ساعت ۱۰:۳۰ شب پیشنهاد هیئت اجرایی را قبول کرد، همان زمانی که هیئت اجرایی در صبح پیشنهاد کرد که برای تسریع در کار فقط کد ملی افراد نوشته شود، موافقت می‌کرد و دیگر از ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۰:۳۰ شب طول نمی‌کشید... لابد دقت کافی نموده‌اند".
 
اما آقای کدخدایی می‌گوید که وزیر کشور نخستین بار در غروب روز انتخابات این درخواست را مطرح کرده "که موضوع با توجه به صراحت آیین‌نامه نیازمند تأمل بود".
 
به گفته سخنگوی شورای نگهبان، کار مشورت با هیئت مرکزی نظارت و تصمیم‌گیری حدود دو ساعت طول کشیده و سپس با درخواست هیئت اجرایی موافقت شده است.
 
آقای کدخدایی در پایان مطلب خود نوشته: "دوستان اجرایی بهتر بود... به جناب آقای روحانی توضیح می‌دادند چرا بسیاری از حوزه ها با تأخیر زیاد شروع به کار کردند و چرا دستگاه‌ها مرتب دچار نقص فنی می‌شدند و تأثیر آن در اخذ آرا تا چه میزان بوده است؟"
 
آقای روحانی در سخنان خود از مخالفت شورای نگهبان با تمدید زمان رأی‌گیری پس از ساعت ۱۲ شب روز جمعه هم انتقاد کرده و گفته بود که بیش از چهار میلیون نفر با وجود انتظار در صف رأی‌گیری، موفق به رأی دادن نشده‌اند.
 
او تلویحا گفته بود که اگر آرای این افراد اخذ می‌شد، شمار آرای او به ۲۷ میلیون می‌رسید.
احمد جنتی در جلسه هیئت رئیسه مجلس خبرگان جنتی: انتظار این همه تخلف از دستگاه‌های مجری نداشتیم
از سوی دیگر احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان از شمار بالای تخلفات انتخاباتی و عملکرد دستگاه‌های مجری انتخابات انتقاد کرده، اما گفته که سلامت انتخابات تأیید خواهد شد.
 
آقای جنتی که رئیس مجلس خبرگان هم هست، چهارشنبه شب در جلسه هیئت رئیسه این مجلس گفت: "سلامت انتخابات را تأیید می کنم که خیلی خوب بود، اما تخلفات بسیاری هم شد که بخشی از آن متوجه مسئولان بود که تخلفات بسیاری کردند."
 
او گفت: "تخلفات انتخاباتی از نظر مالی و سیاسی چشمگیر بود و انتظار نداشتیم دستگاه‌های مجری انتخابات که باید مجری قانون باشند، خودشان قانون‌شکنی کنند به نحوی که همه مطلع شوند که این خلاف انتظار بود."
 
آقای جنتی گفت که متخلفان اگر "توبه" نکنند، در "دنیا و آخرت" مجازات خواهند شد.
 
در این حال خبرگزاری فارس، خبرگزاری مخالف دولت و نزدیک به سپاه پاسداران که در انتخابات از رقیبان آقای روحانی حمایت می‌کرد، گزارش داده که "تعدادی از مدیران ارشد آموزش و پرورش" در شهر و استان تهران به دلیل تخلف‌های انتخاباتی بازداشت شده‌اند.
 
فارس در "گزارش اختصاصی" خود نوشته است که یکی از مدیران کل آموزش و پرورش جزو بازداشت شدگان بوده که با سپردن وثیقه آزاد شده است.
 
مدارس در ایران از جمله مهمترین مراکز اخذ رأی در انتخابات هستند و مسئولان مدارس و آموزش و پرورش معمولا در هیئت های اجرایی حضور دارند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۷
همایون شایان - اسلو، نروژ
(از سوی دیگر احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان از شمار بالای تخلفات انتخاباتی و عملکرد دستگاه‌های مجری انتخابات انتقاد کرده، اما گفته که سلامت انتخابات تأیید خواهد شد.) این بابا کلاٌ پدیده ست . دو روز پیش سخنگوی شورای نگهبان میگه تخلفی به اونصورت صورت نگرفته الان رییسش میگه شمار بالای تخلفات / بعدشم میگه سلامت انتخابات تایید خواهد شد . نتیجه این میشه که چون کار درست انجام نشده و خلاف توش دخیل بوده یعنی خوبه . چیزی که چهل ساله داریم میبینیم. انتخاباته اخیر هم که دقیقاٌ ثابت کرد که یه سری دزد چقدر راحت میتونن همدیگرو لو بدن و آب از آب تکون نخوره
‌پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +503شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +361پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +314یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +296رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +243سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +218نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +175«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد
  • +164حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله