داعش مسئولیت انفجار مرگبار منچستر را برعهده گرفت

یک روز پس از وقوع انفجار انتحاری در نزدیکی یک سالن کنسرت در شهر منچستر در شمال بریتانیا، گروه حکومت اسلامی (داعش) مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت.
 

به گزارش خبرگزاری رویترز، گروه داعش با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که این انفجار به‌وسیله دستگاهی انفجاری که در محل کنسرت جاسازی شده بود انجام شده است.

 
داعش در این بیانیه گفت: «یکی از سپاهیان خلافت موفق شد دستگاهی انفجاری را در داخل جماعتی از صلیبیون در شهر منچستر کار بگذارد.»
 
داعش نوشته است که این حمله را «برای کین‌خواهی دین الله و ارعاب کافران و تلافی حملات آنان علیه سرزمین‌های اسلامی» انجام داده و تهدید کرد که حملات بیشتری در راه است.
 
رسانه اینترنتی داعش، موسوم به «اعماق»، نیز در گزارشی مدعی شده است که این حمله انفجاری «توسط یک تیم امنیتی» انجام شده است.
 
انفجار شامگاه دوشنبه هنگامی رخ داد که کنسرت آریانا گراند، خواننده آمریکایی پایان یافته بود و جمعیت در حال خروج از سالن بودند.
 
این انفجار ۲۲ کشته و ۵۹ مجروح برجای گذاشت که بسیاری از آنان نوجوان یا کودک هستند.
 
در همین حال، به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پلیس منچستر می‌گوید روز سه‌شنبه یک فرد ۲۳ ساله را در جنوب منچستر در ارتباط با این انفجار دستگیر کرده است.
 
پلیس کلان‌شهر منچستر در مورد این دستگیری و هویت فرد بازداشت‌شده جزئیات بیشتری ارائه نکرده است.
 
در همین روز همچنین خبر رسید که پلیس مردی را نیز در یک مرکز خرید به نام «آرندِیل» در مرکز منچستر بازداشت کرده اما اعلام شد که این بازداشت با انفجار روز دوشنبه در ارتباط نبوده است.
 
در پی واقعه منچستر سیاستمداران بریتانیایی اعلام کرده‌اند که کارزار انتخابات پیش رو بریتانیا را تا اطلاع ثانوی متوقف می‌کنند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۹
ایرانی‌ دبش - تهران، ایران

وقتی‌ ترامپ بی‌ فکر و اندیشه به سعودی ۱۰۰ میلیون یا میلیارد تجزیهات نظامی میفروشه باید هم اینطور بشه عربستان کشوری که ۱۱ سپتامبر رو انجام داد این رو خود آمریکا هم میداند
‌سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
۲۵
اسب آتش - سیدنی، استرالیا
اون بچه شتر ملیجک الجبیر رو بندازید تو پستوی خونه خاله ترزا، مشکل خودبخود حل میشه.مشکل از بچه شترست داعش بهانه ست. دارن مردمشونو توجیه میکنن که باید برای جنگ با داعش به خاور میانه لشگرکشی کرد اما بعد بجاش با ایران در میافتن !
‌سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
۲۶
جمهوری سکوت - فرانکفورت، آلمان
خود کرده را تدبیر نیست. گروهی که با حمایت نظامی غرب و حمایت مالی عربستان و لجستیک ترکیه جهت نابودی سوریه و عراق درست شد خود بلای ان خودشان شد.
‌سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
۴۲
Iranemaa - قم، ایران
از اینکه قبلا به دین شمشیر اعتقاد داشتم و وقت خود را صرف نماز و قرآن میکردم خجالت میکشم
‌سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
۶۳
shirzan e irani - استکهلم، سوئد
روح رفتگان شاد خداوند به بازماندگانشان صبر دهد. سیاست همین است تمام ترفندهایش را بکار می بندد تا بحران را جایگزین امنیت کند و در دراز مدت بهره های خود را ببرد. مگر داعش از کجا سر در آورد. هیلاری کلینتون علنا در زمان زمامداری اوباما به نقش امریکا اشاره کرد. ایرانیان که زحمت کشیده به روحانی رای د ادند ! وجدانشان را نفروشند. گمان کنید فرزندان خودتان بودند و یا فرزندان سوری فرزندان خودتان . مرگ خوب است برای همسایه ! برای امنیت خود حقایق را حاشا نکنید و همدست کارهای خلاف این نظام نشوید. سخنگوی وزارت خارجه با تاکید میگوید ما همان راه را ادامه میدهیم ! آن راه چیست ! دخالت و حضور نظامی در سوریه ! و یک نفر از شما معترض نمیشود که بیجا می کنید مملکت ایران را به فلاکت و خطر انداخته و به امورات سوریه کار دارید ! بعد انتظار دارید خداوند ایران را دچار چنین نظام و . وضعیتی نکند. از قرار معلوم این ملت هم موافق اعمال نظام است ! که سینه خود را جلوی این نظام سپر کرده تا بیش از این ایران به ورطه نابودی کشانده شود . ...
‌سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲
۶۳
shirzan e irani - استکهلم، سوئد
2- آقای ترامپ که بر خلاف اوباما دارد آتش ها را می خواباند. برای همین موافق اوباما بودید چون رفیق قافله و شریک دزد بود. تفکر حاکم بر داعش , القاعده و,طالبان و نظام حاکم بر ایران منحصر به امروز نیست که تاریخ را بخوانید تا بدانید چه بر سر ایران آوردند. از ایرانیان بعید است که بلا گردان نظام داعش وطنی بشوند. بگذارید سیاسیون بازی خودشان را بکنند از پس هم بر میایند . ملت ایران چرا با سکوت و یا طرفداری ازنظام همدست آنها شوند. نمی توانید تحریکات نظام را نادیده بگیرید و انگشت اتهام را به سوی عربستان و یا گروه های ترورستی بگیرید. می بینید که در این نشست اخیر با حضور آقای ترامپ به خداوند سوگند بسیار با فرهنگ تر از نظام رفتار کردند. پادشاهشان گفت و شنیدید که قبل از نظام خمینی این برنامه ها نبود و مگر دروغ می گوید. با این سکوت های معنی دار و حمایت های معنی دار تر ایران به اینجا رسید ببینیم تتمه اش را هم کامل کرده و ایران را ویران و درگیر جنگ میکنید یا خیر !
‌سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
۷۸
تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک
انشاءالله در همین تاریخ معاصر شاهد ظهور منجی موعود عالم امام عصر عج خواهیم شد. هنوز در کشتی شیعیان که سکانش در دستان مبارک مقام معظم رهبری، درایتمندانه هدایت میشود، برای مومنین جدید، جا داریم.
‌سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵
۱۰۷
DenaOslo - اسلو ، نروژ
این شوت علی های داعش از فرط ناچاری و مریضی مسولیت هر چیز مسخره ایی رو اگر بانی اذیت و آزار مردم دنیا بشه رو قبول میکنن .همین فردا یه نفر اسهال بگیره و به کل یه شهر تر بزنه فوری داعش مسولیت اسهال رو قبول میکنه
‌سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
اینا گاز پیک نیکی هم توی سیزده بدر بترکه، انفجارش رو بعهده میگیرن. فعلا پلیس داره مواد منفجره و روش ساخت رو ازمایش میکنه ببینه به کدوم یکی از این گروههای دیوانه میخوره.
‌سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +508شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +369پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +316یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +296رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +245سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +219نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +175«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد
  • +168حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله