علی لاریجانی: عربستان مرکز صدور تروریست‌ است

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، روز سه‌شنبه، دوم خرداد، در آغاز جلسه علنی مجلس، در سخنانی شدیداللحن عربستان را «مرکز صدور تروریست‌ها» توصیف کرد و با این ادعا که جمهوری اسلامی ایران «در حال گسترش دموکراسی در منطقه است» گفت که «باید به حال پادشاه عربستان که مدعی شده ایران در مسائل داخلی سایر کشورهای منطقه دخالت می‌کند، تأسف خورد».
 

آقای لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش از سیاست آمریکا در منطقه نیز انتقاد کرده و خطاب به رئیس جمهوری آمریکا گفت: «این پولی که حسب اطلاع بالغ بر ۵۰۰ میلیارد دلار است و از دولت سعودی گرفتید تا اقتصاد آمریکا را آباد کنید، بگذارید در کشورهای منطقه خرج توسعه و پیشرفت شود… تا جوانان… در دام گروه‌های تروریستی نیفتند.»

 
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز یک‌شنبه، ۳۱ اردیبهشت، در گفت‌وگو با ملک سلمان پادشاه عربستان و نیز در سخنرانی خود در نشست سران ۴۰ کشور اسلامی در ریاض، ضمن افتتاح یک «مرکز مبارزه با تروریسم» ایران را «آموزش‌دهنده گروه‌های تروریستی» و «انتشاردهنده ویرانی و هرج و مرج در منطقه» توصیف کرد.
 
رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته گفته بود، تشکیل یک اتحاد در برابر ایران، از هدف‌های مهم سفر آقای ترامپ به عربستان و اسرائیل است.
 
این روند، انتقادهای شدید مقام‌های ایرانی را برانگیخته و علی لاریجانی نیز روز سه‌شنبه گفت که «آمریکایی‌ها ریاض را مرکز مبارزه با تروریسم اعلام کردند، این کار درستی بود چون مرکز صدور تروریسم همانجاست.»
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش، حکومت سعودی را متهم کرد که «از اشغال افغانستان توسط شوروی سابق تا به امروز که انواع و اقسام جریان‌های تروریستی ایجاد شده»، «پشت صحنه یا روی صحنه» دست داشته است.
 
علی لاریجانی افزود: «این یک مطلب روشن از نظر تاریخی است که حکومت عربستان از آغاز کار همیشه درگیر جنگ و ترور بوده، آن هم فقط جنگ با مسلمانان عرب و سعودی‌ها حتی یک تیر هم به سوی صهیونیست‌ها شلیک نکردند.»
 
در حالی که حاکمیت عربستان سعودی پیرو شاخه وهابی از دین اسلام است، علی لاریجانی در این باره اظهار داشت که «وهابیت را نه اهل سنت آن را قبول دارد و نه دیگران و ایدئولوژی خشونت است».
 
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: «آقای ترامپ در مبارزات انتخاباتی از مشکلات شدید اقتصادی آمریکا بسیار سخن گفت و این که می‌خواهد زیرساخت‌ها را بازسازی کند، صاحب‌نظران دنبال این بودند که از کجا می‌خواهد این بودجه را تأمین کند، معلوم شد این منابع بی‌دریغ با دستبرد به منابع مردم مسلمان عربستان تأمین شده است، بهانه‌ای جور کردند و حال ایران عامل تروریسم در منطقه است.»
 
وی خطاب به مقام‌های عربستان گفت: «اشتباه می‌کنید ما با ارائه انتخابات، رأی و صندوق‌های رأی در حال گسترش دموکراسی در منطقه هستیم، شما هنوز به زنان اجازه رانندگی نمی‌دهید، قانون اساسی ندارید، انتخابات ندارید، آن وقت مدعی ایران شده‌اند؟»
 
رئیس مجلس همچنین گفت: «آنچه که باعث شد شما از انقلاب اسلامی ایران بترسید الگو شدن ایران به عنوان یک کشور آزاد است که با رأی مردم اداره می‌شود.»
 
آقای لاریجانی در حالی از ایران با عنوان «یک کشور آزاد» یاد می‌کند که گزارشگران ویژه حقوق بشر سازمان ملل همواره از کارنامه جمهوری اسلامی در زمینه‌های مختلف، از جمله شمار اعدام‌ها، اجرای مجازات‌های بدنی از جمله شلاق و قطع عضو، روند دادرسی‌ها، بازداشت روزنامه‌نگاران، هنرمندان و فعالان سیاسی و مدنی، وضعیت اقلیت‌های قومی و مذهبی و حقوق زنان و غیره انتقاد کرده‌اند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۶
peyman571 - تهران، ایران
اره جون خودت ،همه بد فقط شما خوبین
‌سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
۵۹
مارشال زرد - وپرتال، آلمان
هر وقت شما پولهای ارسالی برای حماس و حزب الله را برای جوانان این مرز و بوم خرج کردید بعد اونها میان ۵۰۰ میلیارد میریزند تو منطقه.جفتتون بد هستید و برای هم قپی نیایید لطفا.
‌سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
۲۵
اسب آتش - سیدنی، استرالیا
عرپستان 90 میلیارد دلار به صدام کمک کرد اونم همون سال اول جنگ که ایران درگیر بی ثباتی شده بود. حالا یه عده وطن فروش توپ رو میندازن زمین ایران
‌سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
در جواب این لاریجانی و مافیای برادران جانی (آدمکش) بایستی آنچه را گفت که پنج سال پیش پاشاه اسپانیا به چاوز گفت:خفه شو !
‌سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
۵۰
Elfar - اورنج کانتی، ایالات متحده امریکا

اگر نمیگذاشتید مثل میمون از دیوار سفارت عربستان بالا برن، الان عربستان منزوى بود و نه ما. بى کفایت هاى زمان
‌سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
۳۲
agha_ehsan - تهران، ایران
دم شیعه ها گرم که خوب عربستان رو قهوه ای میکنن . هرچند که در واقعیت هم همینه که لاریجانی میگه . 99 درصد اعضای داعش عربستانی اند و عربستان با سلا ح و پول و غذا ساپورتشون میکنه . اخیرا هم دیدن داعش داره از بین میره کلی سلاح خریدن که بدن به داعش . خاک تو سر عربستان بکنم و اون.. سلطنت طلب ابوظبی که اینجا و اونجا تعریف عربستان رو می کنن ...
‌سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
اقای لاریجانی , چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است ! هرگاه جمهوری اسلامی ایران کمک به بشار اسد جنایتکار در سوریه نکرد و هرگاه کمک مالی به حزب الله لبنان نکرد و هرگاه مرگ بر این و ان نکرد و هرگاه کشوری را تهدید به نابودی نکرد و هرگاه به تروریستهای حوثی در یمن کمک نکرد .... انگاه میتوان گفت جمهوری اسلامی ایران دارد راه انسانی را پیشه میکند و از ترور کردن و کمک به تروریست دور شده است.
‌سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
۶۴
zavareh - رودسر، ایران
دیگ به دیگ میگه روت سیاه
‌سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
۵۴
oghab - هلسینکی، فنلاند
این لاریجانی دزد همرا بابرادرانش غارت گراموال ملت ایران...ولی حرف حق ازدهان شیطان باید قبول کرد ...متاسفانه بعضی از ایرانیان همه چیزراقاطی میکنند ...بابا ببندید درشو
‌سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
۴۰
raha1984 - هامبورگ، آلمان
برا یکبار هم که شد حرف راست از دهنت اومد بیرون !!! داعشستان سعودی
‌سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹
۵۹
farokhzad - کنت، انگلستان
دروغ نگفته فقط یادش رفته خودشونم بگه
‌سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶
۶۳
shirzan e irani - استکهلم، سوئد
رطب خورده منع رطب کی کند. منشا تروریست قبل از شورش ۵۷ از فلسطین بود به همین خاطربخش عربی این نظام به فلسطین متصل بود و بخش دیگرش به روسیه. اولین ترور رسمی توسط خمینی در مورد سلمان رشدی اعلام شد و اولین خود انتحاری را نوجوان محمد حسین فهمیده انجام داد که خمینی مردم و جامعه را تشویق به الگو قرار دادن او کرد اما چون ایرانیان به ذات تروریست نیستند نظام روی حزب و اله و دیگر تروریستها سرمایه گذاری کرد . از آن سو دیگران تروریستهای دیگر را برای مصاف با این تروریستها تعلیم دادند.بسیاری از داعش از مسلمانان بوسنی و یا جانیان صرب هستند و قفقاز که مانند ساخت دست فرانک اشتاین فاقد مغز و رحم بوده مانند رباط رفتار می کنند. بدترین و آسیب زننده ترین رفتار کور خود و بینای دیگران بودن است که اصول انسانی را زیر سوال می برد. انگار رای دادن به روحانی بر خلاف ادعای مدعیان , رای به نظام و عملکردش بوده است !!!
‌سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸
۶۴
سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
بشین سر جات تروریست وحشی ، چرا قبلاً از این اتفاقات در منطقه نمیوفتاد؟ اینها همه به خاطر اقدامات شماست پس اگر زیادی حرف بزنی همین اعراب سر کیسه رو شل میکنن و ترامپ اقدام میکنه و دمتون رو قیچی میکنه
‌سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷
۵۴
oghab - هلسینکی، فنلاند
سلطنت طلب ...نترس فعلا اونجا توالت شور نیاز داره ...بیرونت نمیکنند
‌سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴
۵۰
kawir - فرانکفورت، آلمان
«این پولی که حسب اطلاع بالغ بر ۵۰۰ میلیارد دلار است و از دولت سعودی گرفتید تا اقتصاد آمریکا را آباد کنید، بگذارید در کشورهای منطقه خرج توسعه و پیشرفت شود… تا جوانان… در دام گروه‌های تروریستی نیفتند.»خب تو که خوب لالای بلدی چرا خودت کفه مرگت را نمیگذاری،مردک این عربها را برای مکت خودش تیغ میزنه ولی تو و امثال تو ملت ایران را برای عربها تیغ میزنید.تا به حال چند میلیارد تو حقوم اسد اسماء جون کردید برا قتل و عام ملتش،چند ،میلیارد تو حلقوم حسن خرص الله اشغال و حماس کردید برای کشتن زن و بچه مردم،پس تو توله عرب خفه در این مورد خاص!!!.....ایران به عنوان یک کشور آزاد است که با رأی مردم اداره می‌شود.».....اگر تو یک گله اخوند و چندین راس افت الله را ملت ایران حساب میکنی ،پس معلومه یا خیلی احمقی یا خیلی بیشرم (هر چند تو هر دوی اینها هستی) تو اسم انتسابات تو مملکت اخوندی را میگذاری انتخابات،هنوز دم این ابو سوسما رها گرم که رک و پست کنده میگن ما اعتقادی به دمکراسی نداشته و نداریم!
‌سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵
۳۲
agha_ehsan - تهران، ایران
[::سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی::]. تو بشین سر جات کم نوکری و غلامی عربستان رو بکن . برا امثال تو ....
‌چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
۶۴
سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
[::agha_ehsan - تهران، ایران::]. [::oghab - هلسینکی، فنلاند::]. بهتر نیست نگران دختران مملکتت باشی که برای یک لقمه نان به روسپیگری مشغولن؟؟ و بهتر نیست به فکر معرل اعتیاد باشی که شرافت و جوانمردی رو از جوانان مملکتت گرفته؟؟
‌چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +508شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +369پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +316یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +296رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +245سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +219نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +175«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد
  • +169حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله