وزیر خارجه ایران: ترامپ برای جلوگیری از تکرار ۱۱ سپتامبرهای دیگر با ریاض گفت‌وگو کند

صدای آمریکا : محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، از ترامپ خواست تا درباره جلوگیری از تکرار واقعه دیگری چون یازدهم سپتامبر با ریاض گفت‌و‌گو کند.
 

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در یادداشتی اختصاصی که روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در روزنامه «العربی جدید» مستقر در لندن منتشر شد گفت نوشت ترامپ «باید درباره راه هایی که از ادامه آتش افروزی تروریست های تکفیری در منطقه و تکرار ۱۱ سپتامبرهای دیگر در کشورهای غربی توسط اتباع سعودی جلوگیری می کند با دولت این کشور گفت‌و‌گو کند.»

 
تهران و ریاض از دشمنان دیرینه یکدیگر در منطقه خاورمیانه هستند و هر کدام دیگری را به حمایت از شبه نظامیان افراطگرا در مناطق جنگی خاورمیانه متهم کرده اند.
 
به گزارش رویترز، منتقدان عربستان سعودی این کشور را متهم کرده اند به اینکه دیدگاه متعصب این کشور درباره اسلام، به افراطگرایی سنی موسوم به افراطگرایی تکفیری دامن زده است. برخی دیگر نیز عربستان را مسؤل نهایی حملات یازدهم سپتامبر بر شمرده اند.
 
از سوی دیگر، آمریکا و عربستان سعودی نیز ایران را متهم کرده اند به حمایت و مسلح کردن شبه نظامیان در یمن و سوریه که از عوامل عمده بی ثباتی در منطقه خاورمیانه محسوب می شود.
 
در همین حال، پرزیدنت ترامپ که در بخش اول نخستین سفرش به خاورمیانه در سمت ریاست جمهوری آمریکا به عربستان سعودی رفته است، روز یکشنبه در سخنانی در جمع رهبران دهه ها کشور عربی گفت رژیم ایران باید به جای حمایت از تروریست ها از مردم خودش حمایت کند.
 
پیش از سخنان پرزیدنت ترامپ، ملک سلمان پادشاه عربستان نیز در سخنانی از ایران انتقاد کرد و گفت ما در تاریخ هیچ نقشی در اقدامات تروریستی نداشته ایم اما ایران در بعد از انقلاب در اقدامات تروریستی نقش داشته است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد

اقای ظریف رژیم اخوندی ایران خودش را کنترل کند و به تروریستها کمک مالی نکند و دخالت در کشورهای دیگر نکند انگاه می توانید در مورد 11 سپتامبر 2001 اظهار نظر بکنی.
یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

آفرین! بد جورى زد تو خال، ولى سفر ترامپ به عرعرستان بیشتر یک سفر بازرگانى و تجارت خارجى هست تا بررسى و رایزنى مسائل سیاسى ! در تاریخ معاصر سیاست ، پول مهم تر از حفظ جان انسانهاست!
یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵
۶۳
shirzan e irani - استکهلم، سوئد
زمانی که با جان کری دل میدادی قلوه میگرفتی و در خیابان با هم تی تی تاتا میکردید خودت میگفتی . فرصتتان سوخت و حق کسی که به این نظام باور دارد همین است و بس.
دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵
۴۲
Iranemaa - قم، ایران
ظریف جان شما درست میگی ولی اونها هم دروغ نمی‌کنیم و تو خودت خوب این حقیقت را می‌دونی
دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۸
۱۰۷
DenaOslo - اسلو ، نروژ
بفرما این هم ظریف جان خودمان !! پیر شده مثل آخوندای دوزاری حرف زده !۱۱ سپتامبر کیلویی چنده ؟ طرف رفته با یه سفر ۲۰۰ میلیارد دلار پول و کار و کاسبی و قرداد برا کشورش جوش داده و آمریکایی ها رو ۲۰۰ میلیارد انداخته جلو ،آنوقت شما قربون جدت تو کشورت هنوز هم که هنوزه تا آقای شریعت مداری ریس کیهان یه حرفی میزنه شما هم از دق و فشار خون سوار ویلچر میشید
دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۱
۶۳
shirzan e irani - استکهلم، سوئد
البته نوعی تهدید هم هست. یعنی حالا که شما فهمیدی ریشه تروریسم از گور این نظام قجری ما بلند میشود و علنا اعلام کردی حواست باشد یک ۱۱ سپتامبر دیگه رو دستت نذاریم. کاری که در ابتدا دولت بوش انجام شد. و دمکراتها جاده صاف کن آن بودند.هر کس به این نظام باور دارد افکارش در همین راستاست.
دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +515شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +374پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +318یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +297رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +246سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +220نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +176«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد
  • +176حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله