انتظارات خامنه‌ای از رئیس‌جمهور: «رعایت قشرهای ضعیف و برخورد با فساد»

رهبر جمهوری اسلامی در پیام خود به حسن روحانی تبریک نگفت. آیت‌الله خامنه‌ای، ‌رهبر جمهوری اسلامی، روز شنبه ۳۰ اردیبهشت، بدون تبریک گفتن به حسن روحانی به خاطر پیروزی در انتخابات از «رئیس‌جمهور محترم و همه کسانی که در دولت آینده شرکت خواهند داشت» خواست «کار و تلاش پرانگیزه و اندیشیده و جوانانه را برای برطرف کردن مشکلات کشور در پیش گیرند.»
 

او بدون نام بردن مستقیم از حسن روحانی، از رئیس‌جمهور و اعضای دولت او خواست «لحظه‌ای از این خط مستقیم غفلت نکنند»‌ و افزود: «رعایت قشرهای ضعیف، توجه به روستاها و مناطق فقیر، در نظر گرفتن اولویت‌ها، برخورد با فساد و آسیب‌های اجتماعی، باید در صدر برنامه‌ها قرار گیرد.»

 
↯​برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید
 
رهبر جمهوری اسلامی در ماه ها و سالیان گذشته بارها به طور غیر مستقیم از عملکرد دولت حسن روحانی انتقاد کرده بود.
 
آیت‌الله خامنه ای روز ۲۰ اردیبهشت گفته بود که «هدف میان‌مدت دشمن، مسئله‌ اقتصاد و معیشت مردم» و موضوعاتی چون بیکاری و کاهش تولید در کشور است تا «مردم از جمهوری اسلامی به‌خاطر مشکلات معیشتی ناامید شوند.»
 
به طور معمول، او و هوادارانش از آمریکا به عنوان دشمن نام می‌برند و از مقام‌های آمریکا به خاطر به گفته آنان «دخالت در امور داخلی ایران» انتقاد می‌کنند. این در حالی است که آمریکا این اتهام را رد می‌کند.
 
در همین حال،‌ حسن روحانی در پیامی توئیتری که پس از پیروزی‌اش در انتخابات ۲۹ اردیبهشت منتشر شد خطاب به مردم ایران نوشت که آنان «پیروز»‌ انتخابات هستند و افزود: «خاضعانه در برابر شما سر تعظیم فرود می‌آورم و به عهدم با شما وفادار خواهم ماند.»
 
آیت‌الله خامنه‌ای در پیام روز شنبه خود شرکت بیش از ۴۰ میلیون تن در انتخابات ۲۹ اردیبهشت را «نشانه‌ای آشکار از استحکام پایه‌های مردم‌سالاری اسلامی و دلبستگی همگانی» به آن توصیف کرد و افزود:«همه‌ قشرها، همه‌ سلیقه‌ها، همه‌ گرایش‌های سیاسی در کنار هم به صحنه آمدند و دوشادوش یکدیگر به نظام جمهوری اسلامی رأی دادند.»
 
رهبر جمهوری اسلامی در بخشی از پیام خود از مردم خواست «پس از التهابِ روزها و هفته‌های پیش از انتخابات، اکنون به اتحاد و اتفاق عمومی» بیندیشند و اضافه کرد:«عزت ملی و رعایت حکمت در ارتباطات جهانی و اهتمام به اقتدار بین‌المللی از جمله‌ اولویت‌های مدیریت انقلابی و اسلامی است.»
 
او همچنین نامزدهای ریاست‌جمهوری که به توصیف وی، «در روشنگری و شورآفرینی برای انتخابات تأثیر جدی بر جای نهادند»‌ تشکر کرد.
 
این در حالیست که آیت‌الله خامنه‌ای روز ۲۷ اردیبهشت، طرح برخی «حرف‌ها» در مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری را «شایسته» مردم ایران ندانست.
 
رهبر جمهوری اسلامی پیش از آن،‌ در روز ۲۰ اردیبهشت ضمن هشدار درباره احتمال ایجاد «ناامنی و فتنه» در انتخابات، نامزدهای انتخابات و هواداران آنان را تهدید کرده بود که «هرکس علیه امنیت کشور قیام کند، با سیلی سختی مواجه خواهد شد.»
 
رهبر جمهوری اسلامی با اعلام اینکه «اگر کسی بخواهد برخلاف امنیت کشور اقدام کند، قطعاً با سیلی سختی مواجه خواهد شد» از نامزدهای انتخابات خواسته بود که «به‌خاطر خطای در تشخیص، گسل‌های اعتقادی، جغرافیایی، زبانی و قومی را تحریک نکنند و در مسیر طراحی ناتمام دشمن قرار نگیرند.»
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۷۰
senator x - تهران، ایران

نیازی باظهار نظر نیست
شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
۴۲
Iranemaa - قم، ایران

سید علی جان یک رفراندم بذار ببینیم از این ۴۰ میلیون چند درصد رای مثبت میدن . ولی کلک خودت خوب می‌دونی نتیجه را
شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲
۵۹
مارشال زرد - وپرتال، آلمان
با وجود تمام انزجاری که از حکومت جمهوری اسلامی دارم بایستی ولی این استعدادشون در فریب دادن ملت را مورد ستایش قرار بدهم.همیشه در این امر موفق بوده اند چه اول انقلاب با اون رفراندوم و چه در سال ۷۶ و ۸۸ و ۹۲ و ۹۶.چند تا لولو دیگر حالا هنوز در آستین خود دارند تا در انتخابات دیگر مردم را با ترسوندن از اونا به پای صندوق بیاورند و مشروعیت خود را از آنها بگیرند نمیدانم ولی ایران در یک پیچ تاریخی از ترس تصادف به قعر دره سقوط کرد و دوباره چهار سال طول میکشه تا دوباره به سر جاده برگردند و دوباره یا یک کلک دیگر به ته دره پرتاب شوند.اون دسته از دوستان خوش خیال نیز که اعتقاد قوی به تغییر آهسته در ایران دارند نیز شما آهسته حرکت کنید ولی بدانید حکومت با سرمایه ملی که از ملت دریغ میکند بطور خیلی سریع مشغول قوی کردن خود میباشد و با تغذیه گروهای تحت حمایت خودش در منطقه هر روز ایران را به جنگ نزدیکترمیکند.
شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
۵۴
Mohsen1000 - فرانکفورت، آلمان
از طرف روسها به سران آخوندها در ایران پیام فرستاده شد تا آنان اینبار در انتخابات تقلب نکنند و اجازه دهند که روحانی به عنوان برنده از انتخابات بیرون آید ٫چرا که در غیر اینصورت حکومت ترامپ که درگیر مشکل و افشای نقش روسیه در انخابات اخیر آمریکا است جهت تقییر افکار عمومی آمریکا وجهان از این انتخابات استفاده می کند و از آشوبی که احیانا بوجود خواهد آمد استفاده کرده و بنای حکومت آخوندها را در ایران بر خواهد چید. از آنجا که حکومتگران در ایران و مخصوصا بیت رهبری از جمله غلامان حلقه به گوش روسها هستند ٫این امر روسها راپذیرفتند و اجازه دادند که روحانی برنده انتخابات اعلام شود.
شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
۶۳
shirzan e irani - استکهلم، سوئد
مارشال زرد - وپرتال، آلمان - به راستی باور دارید این نظام توسط این آخوندهای زپرتی اداره میشود !! میدانید جدیدترین متدهای دیکتاتوری به این نظام ارائه میشود و اینان بدون اجازه اربابانشان آب نمی خورند. میدانید فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نامزد پا به جفت نظام آخوندی است که از سوی مخالفان سیاستهایش به ارتباط با روسیه و سازمان جاسوسی آن متهم است که حرف کذبی نیست. و از این سو نظام در داخل از حمایت عده ای رمال و مداح و مراجع اختاپوس بهره مند است و با تمام گروه های خلاف در مماشات و تعامل. همچنین عده کثیری از مردم که جیره خور این نظام از هر قشری هستند.
شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
۶۳
shirzan e irani - استکهلم، سوئد
[::Mohsen1000 - فرانکفورت، آلمان::]. حرفتان صحیح است بهمین خاطر خامنه ای که ترسو ترین فرد این نظام است و تنها با تکیه بر ارباب نطقش باز میشود انگشتر بنفش را در دست کرد تا ارباب را خاطر جمع کندکه ویدیو اش در یو تیوب پخش شد. 
شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
یه حرفى رو بلغور کرد که هیچ اعتقادى بهش نداره!
شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
۴۰
MehranIrani - وین، اتریش
این کار هم رییس جمهور انجام بده میشه جناب رهبر معظم بگن کارشون چیه تو این مملکت؟
یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +515شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +374پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +318یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +297رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +246سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +220نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +176«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد
  • +176حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله