ترامپ در دیدار با روس‌ها کومی را 'مرد دیوانه' خوانده است

آن طور که گزارش شده، آقای ترامپ جیمز کومی را "مرد دیوانه" خطاب کرده است رسانه‌های آمریکایی می‌گویند دونالد ترامپ در دیدار ۹ روز پیش خود با مقام‌های روسی به آنها گفته اخراج جیمز کومی، رئیس اف‌بی‌آی، "فشارها را کاهش" داده است.
 

روزنامه نیویورک تایمز روز جمعه (۱۹ مه - ۲۹ اردیبهشت) بر مبنای مدارکی که مدعی است از محتوای جلسه هفته گذشته دونالد ترامپ با سرگئی لاوروف در کاخ‌سفید، به دست آورده گزارش کرده رئیس‌جمهوری آمریکا به وزیر خارجه روسیه گفته "اخراج این مرد دیوانه، فشار بزرگی را از روی ما برداشت."

 
جیمز کومی در مقام رئیس اف‌بی‌آی در حال تحقیق و تفحص از ادعای ارتباط میان ستاد انتخاباتی و حلقه نزدیک به آقای ترامپ و دولت روسیه بود که ده روز پیش با حکم شدید الحنی از سوی آقای ترامپ اخراج شد.
 
گزارش نیویورک‌تایمز از لحن آقای ترامپ در گفتگو با آقای لاوروف و استفاده از اصطلاح "این مرد دیوانه" (Real nut job) از سوی کاخ سفید تکذیب نشده است.
 
بنابر این گزارش آقای ترامپ به سرگئی لاوروف و همراهانش گفته: "من رئیس اف‌بی‌آی را اخراج کردم. این مرد واقعا دیوانه بود... فشار زیادی را به علت روسیه تحمل می‌کردم که حالا برطرف شد."
 
با وجود این، در واکنش به این گزارش شان اسپایسر، سخنگوی کاخ‌سفید تاکید کرده: "با سیاسی کردن و جلب توجه کردن در قضیه تحقیقات روسیه، جیمز کومی فشار بی‌جهتی را بر کاخ‌سفید و روند مذاکرات آن با روسیه وارد کرده است."
 
گزارش نیویورک تایمز همزمان با آغاز نخستین سفر خارجی آقای ترامپ منتشر شده است. دونالد ترامپ روز جمعه در حالی که ملانیا، همسرش، او را همراهی می‌کرد واشنگتن را به مقصد عربستان سعودی ترک کرد.
 
آقای ترامپ قرار است پس از دیدار با پادشاه عربستان به اسرائیل برود و پس از آن هم پیش از حضور در نشست سران جهان در اجلاس جی ۷ در ایتالیا، با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در واتیکان دیدار کند.
در همین حال، روزنامه واشنگتن‌پست که چند روز پیش، برای نخستین بار از محتوای گفتگوهای دیدار آقای ترامپ و مقام‌های روسی خبر داد امروز هم گزارش کرده یکی از مقام‌های فعلی کاخ‌سفید به طور جدی در تحقیقات اف‌بی‌آی درباره "ارتباط حلقه نزدیک به ترامپ و روسیه" مورد توجه قرار گرفته است.
 
روزنامه واشنگتن‌‌پست به نقل یک منبع ناشناس که مدعی است از محتوای تحقیقات اف‎بی‌آی آگاه است نوشته این فرد که در کانون تحقیقات قرار گرفته "بسیار به رئیس‌جمهوری نزدیک است".
 
کاخ‌سفید هرگونه ارتباط میان اعضای ستاد انتخاباتی و یاران و مشاوران فعلی او و مسکو را بارها تکذیب کرده و می‌گوید شاخ و برگ دادن به این ادعا کار مخالفان دولت و دمکرات‌هاست که به دنبال توجیه شکست خود در انتخاباتند.
آقای ترامپ نهم مه با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و هیات همراه خود در کاخ‌سفید دیدار کرد
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +516شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +375پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +320یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +297رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +247سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +223نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +180حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +177«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد