نماینده مجلس از «استقرار گسترده» لباس‌شخصی‌ها در تهران خبر داد

محمود صادقی، نماینده مجلس از تهران، از اعزام «گسترده نیروی انتظامی و استقرار لباس‌شخصی‌ها» در تهران خبر داد.
 

آقای صادقی روز سه‌شنبه، ۲۶ اردیبهشت، در صفحه توئیتر خود با طرح این پرسش که «گسیل گسترده نیروهای انتظامی با لباس‌شخصی به تهران برای چیست»، نوشت که آیا این موضوع برای حضور در میتینگ ابراهیم رئیسی، نامزد اصولگرای انتخابات ریاست جمهوری است یا «ایجاد درگیری و تنش».

 
تجمع انتخاباتی آقای رئیسی روز سه‌شنبه در مصلای تهران برگزار شد و، به گفته رسانه های اصولگرا، بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تن در آن شرکت کردند.
 
محمود صادقی با اعلام این که باید هوشیار بود، به نقل از «شاهدان عینی» نوشت: «لباس‌شخصی‌هایی که در اطراف بهارستان» مستقر شده بودند گفته‌اند: «می‌خواهیم فتنه سبز را سرکوب کنیم.»
 
با این همه، وی روز چهارشنبه، یک روز بعد از این توئیت‌ها نوشت:‌ «بنا به اعلام مراجع ذی‌ربط، اقدامات امنیتی روزهای اخیر برای پیشگیری و مقابله با تهدیدهای احتمالی خرابکارانه بوده و ارتباطی با انتخابات ندارد.»
 
آقای صادقی توضیح نداد که این توئیت در ارتباط با توئیت‌های روز سه‌شنبه او بوده است یا خیر.
 
در همین حال در روزهای اخیر،‌ برخی گزارش‌ها از امنیتی شدن خیابان‌ها در شهرهای بزرگ، از جمله تهران، حکایت دارد.
 
از سوی دیگر محمود صادقی، نماینده مجلس، پیشتر با ارسال نامه‌ای به آیت الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، نسبت به آن چه حمایت تعدادی از اعضای این شورا از ابراهیم رئیسی نامیده بود،‌ انتقاد کرده بود.
 
محمود صادقی در این نامه‌ نوشته بود که بعضی از فقهای شورای نگهبان شخصا در مراسم تبلیغاتی ابراهیم رئیسی حضور یافته و بعضی دیگر به عنوان عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از وی اعلام حمایت کرده‌اند.
 
وی از اعضای شورای نگهبان خواسته بود تا بی‌طرفی‌ خود را حفظ کنند.
 
در این میان، حسن روحانی روز سه‌شنبه در جمع گروهی از هواداران خود در زنجان تلویحا و به کنایه٬ از سپاه پاسداران و سازمان بسیج به عنوان حامیان رئیسی در این دوره از انتخابات نام برد که در پادگان‌ها و در حمایت از وی «غذای چرب» می‌دهند.
 
این اتهام در شرایطی وارد شد که علی سعیدی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران، هفته پیش گفت که این نهاد نظامی هرگز در هیچ انتخاباتی دخالت نکرده و در آینده هم دخالت نخواهد کرد.
 
به گزارش خبرگزاری مهر، علی سعیدی با تاکید مجدد بر عدم دخالت سپاه درانتخابات افزود که سپاه در زمان انتخابات «فقط معیارها را برای پاسداران و بسیجیان» بازگو می‌کند.
 
رئیس جمهوری ایران در بخشی از سخنان روز سه‌شنبه اش همچنین برای دومین ‌بار گفت که حامیان آقای رئیسی با «اتوبوس» سازماندهی و به تجمع انتخاباتی وی آورده می‌شوند.
 
در مقابل، به گزارش خبرگزاری تسنیم، ابراهیم رئیسی در سخنرانی ای در شهر بوشهر در واکنش به سخنان آقای روحانی مبنی بر سازماندهی اتوبوسی حامیانش گفت که روحانی نمی‌خواهد «حرف مردم» را بشنود.
 
برخی وب‌سایت‌ها و کانال‌های ابراهیم رئیسی و محافظه‌کاران نیز در واکنش به این اظهارات حسن روحانی٬ تصاویری از برخی تجمعات انتخاباتی وی در چند شهر را منتشر کرده و نوشتند که حامیان رئیس جمهوری کنونی نیز با «اتوبوس» به این تجمعات آورده شده‌اند.
 روحانی: اگر عکسم را پاره کردند،‌ عکس‌العمل نشان ندهید
 حسن روحانی روز چهارشنبه، ۲۷ اردیبهشت، در نشستی انتخاباتی در اردبیل گفت: «از مردم می خواهم که چنان چه عکس روحانی را پاره کردند هیچ عکس العملی نشان ندهند.»
 
به گزارش خبرگزاری ایسنا، وی با اعلام این که می داند این موضوع برای طرفدارانش سخت است،‌ افزود: «اگر جلوی ستاد روحانی به روحانی فحش دادند جواب ندهید چرا که اینها هدف دیگری دارند؛ این‌ها باخته‌اند.»
 
حسن روحانی با بیان این که روز جمعه (روز انتخابات) تمام می‌شود و شنبه فراخواهد رسید خطاب به برخی از رقبای خود گفت: «روز شنبه چطور آب و صابون بیاوریم تا رویتان را بشویید.»
 
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر لزوم حضور مردم پای صندوق های رای و انتقاد از برخی سیاست ها در رادیو و تلویزیون دولتی ایران گفت: «همه مردم باید پای صندوق های رای بیایند تا صدا و سیما اصلاح شود... و رسانه ملی را از دست این باند آزاد کنند.»
 
قرار است حسن روحانی و ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه همزمان آخرین سخنرانی انتخاباتی خود را در شهر مشهد برگزار کنند.
 
در همین حال،‌ برخی از کاربران شبکه های اجتماعی روز چهارشنبه از بازداشت تعدادی در میدان تجریش از سوی نیروهای لباس‌شخصی خبر دادند. این خبر هنوز از سوی منابع رسمی تایید نشده است.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +517شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +378پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +322یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +297رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +247سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +223نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +182حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +178«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد