اسرائیل منبع اطلاعاتی است که ترامپ به روسیه 'درز کرده'

آقای ترامپ بارها هیلاری کلینتون را به علت آنچه "بی‌ملاحظی" در حفظ اطلاعات محرمانه می‌خواند سرزنش کرده بود
مقام‌های آمریکایی به رسانه‌های این کشور گفته‌اند منبع اطلاعات محرمانه‌ای که گفته می‌شود دونالد ترامپ در دیدار با وزیر خارجه و سفیر روسیه فاش کرده، اسرائیل بوده است.

 

در حالی که کاخ‌سفید مکررا فاش شدن هر گونه اطلاعات محرمانه در دیدار هفته گذشته آقایان ترامپ و لاوروف را تکذیب می‌کند رسانه‌هایی چون واشنگتن‌پست و نیویورک‌تایمز جزئیات جدیدی در این باره منتشر کرده‌اند.
 
امروز (سه‌شنبه ۱۶ مه - ۲۶ اردیبهشت) وال استریت ژورنال گزارش داد یکی از مقام‌های دولتی که "به طور مستقیم با این مساله مرتبط است" به این نشریه گفته اطلاعاتی که رئیس جمهوری آمریکا به مقام‌های روسی داده از سوی اسرائیل تهیه شده بوده و قرار نبوده که بدون مطلع شدن اسرائیل این اطلاعات با کشور دیگری به اشتراک گذاشته شود.
 
در همین حال، شان اسپایسر، سخنگوی کاخ‌سفید دقایقی پیش از تایید یا تکذیب این که اسرائیل منبع اطلاعات مورد اشاره رسانه‌های آمریکایی بوده سرباز زد.
 
او همچنین درباره احتمال واگذاری متن گفتگوهای دیدار آقای ترامپ و مقام‌های روسی که گفته می شود از سوی نمایندگان کنگره درخواست شده است، به خبرنگاران پاسخی نداد.
 
در همین حال، شبکه خبری سی‌ان‌ان مدعی است از داخل کاخ‌سفید خبر دریافت کرده که آقای ترامپ از جنجال به وجود آمده پیرامون دیدار هفته گذشته با آقای لاوروف "بسیار برآشفته" است و احتمالا در ساعات آینده تغییری در میان مقام‌های ارشد کاخ‌سفید علنی خواهد شد.
 
گمانه‌زنی سی‌ان‌ان درباره تغییر در میان مقام‌های ارشد کاخ‌سفید می‌تواند اشاره‌ای به تاکید امروز مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید باشد که درز اطلاعات از داخل کاخ‌سفید به رسانه‌ها را "آسیبی جدی" خواند و گفت که باید ترمیم شود.
 
 ژنرال مک‌مستر، مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید امروز یک بار دیگر برابر خبرنگاران تاکید کرد که از نظر او و دیگر مقام‌های حاضر در جلسه هفته گذشته، رئیس‌جمهوری آمریکا تنها بر اساس استراتژی پیشبرد جنگ با داعش سخن گفته و به نظر او هیچ اطلاعات محرمانه‌ای "فاش نشده است".
 
مخالفان دولت ترامپ به شدت از آن دیدار انتقاد کرده بودند، به خصوص که مایک فلین، مشاور امنیت ملی سابق آقای ترامپ به خاطر تماس‌هایش با سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در آمریکا و گفتگوی غیرمجاز با وی درباره آینده تحریم‌های آمریکا علیه روسیه از کار برکنار شد.
 
دو مقام روس همچنین یک روز پس از اخراج ناگهانی جیمز کومی، رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف بی‌آی) به کاخ سفید رفتند.
 
جیمز کومی در حال تحقیق درباره اتهام تماس‌های گذشته اطرافیان دونالد ترامپ با روسیه بود که اخراج شد. کاخ سفید گفت که رئیس اف‌بی‌آی به خاطر نارضایتی از عملکردش در پرونده ایمیل‌های هیلاری کلینتون برکنار شده است.
 
کارشناسان امنیتی ابراز نگرانی کرده‌اند که روسیه بتواند با سرنخی که از دونالد ترامپ گرفته منبع اطلاعات آمریکا و شگردهای جاسوسی آن کشور از داعش را کشف کند.
 
بر اساس اطلاعاتی که مقام‌های آمریکایی به دو روزنامه واشنگتن پست و نیویورک تایمز داده‌اند، در این دیدار دونالد ترامپ جزییاتی را ارائه داده که می‌تواند به فاش شدن منبع دریافت اطلاعات منجر شود.
 
بنا بر گزارش‌ها آقای ترامپ "از متنی که از قبل تنظیم شده بود خارج شد" و اطلاعاتی را فاش کرد که یک متحد آمریکا ارائه کرده بود. این اطلاعات حساس‌تر از آن تلقی می‌شد که در اختیار سایر متحدان آمریکا قرار گیرد.
 
به نوشته واشنگتن پست سایر حاضران در جلسه متوجه این اشتباه شدند و برای "محدود کردن خسارت" به تقلا افتادند. آنها فورا سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) و سازمان امنیت ملی آمریکا را از اظهارات رئیس جمهوری مطلع کردند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۳
shirzan e irani - استکهلم، سوئد
سیاست نظام حاکم بر ایران توسط سیاست حاکم بر جهان که در دست گلوبالیست هاست اداره میشود , انها در مقابله با اقای ترامپ هستند که به ناسیونالیزم امریکا اهمیت میدهد. همانگونه که این سیاست حاکم چهل سال است بر سر ایران و ایرانیان اینگونه بلا و بازی در اورده اکنون نوبت این بازی با اقای ترامپ است که از ابتدای کمپین انتخاباتی ایشان شروع و تا اکنون به شدیدترین وجه ادامه دارد. به همین خاطر هم سر و کله هیلاری کلینتون در امده. گلوبالیستها با تمام قدرت و توان در صدد دسیسه گری و تخریب اقای ترامپ هستند چون معادلات جهانیشان که ملتها را از ملیت دور کرده و به جایش کمپانی های غول های اقتصادی جایش را بگیرد در حال بهم خوردن است. سیاست دقیقا همان سیاست اربابان حاکم بر نظام ضد ایرانی حاکم بر ایران است.
‌چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۸
۶۳
برجعلی - کلن، آلمان
خدا وکیلی این ترامپ از حماقت دو سور به الاغ زده. اما رو احمدی نزاد رو کم کرد.
‌چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۸
۴۸
آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه
ها ها عالیه روسیه هم اطلاعات اسرائیل را به ایران خواهد داد کار جمهوری خواهان همیشه این بوده این را در دوران بوش و ریگان هم دیدیم رودرو به ایران فحش می دهند ولی مخفیانه می روند و با ایران لاس می زنند
‌چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۹
۶۳
shirzan e irani - استکهلم، سوئد
زیاد ذوق نزنید. روسیه و ولایت وقیح دزد هستند و دو سره بازی می کنند. نظام خیلی از. اطلاعات را به روسیه نمی دهد و روسیه هم بر عکس. اکنون ریس جمهور منتخب مردم امریکا اقای ترامپ اطلاعاتی که در کاخ سفید بوده و اویاما بر ای همدستی با نظام به روسیه نمیداده اکنون جناب ریس جمهور منتخب امریکا به روسیه میدهد تا معامله جانانه ای کرده و روسیه تیپا های حسابی به نظام بزند. این اوباما بود که هنگام دیدار با مدودف که جای مرحوم پوتین با او دیدار داشت وعده همکاری بعد از انتخاب مجدد را داد و چون شیرین مغز ست گمان کرد میکروفن بسته است اما باز بود و همه خیانت آشکار او را شنیدند.
‌پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +517شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +378پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +322یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +297رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +247سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +223نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +182حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +178«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد