اعتراض به استقرار «لباس شخصی‌ها» در تهران و احتمال حضور سپاه در شعبه‌های رای‌گیری

یکی از مانورهای تمرین سرکوب سپاه و بسیج - ۱۳۹۴
 همزمان با اعلام حضور نیروهای سپاه و بسیج در شعبه‌های اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری ایران٬ یک نماینده مجلس هم از حضور گسترده «لباس شخصی‌ها» در تهران خبر داده است.

 

علی اصغر احمدی٬ رئیس ستاد انتخابات ایران اعلام کرد که اگر در ایجاد «امنیت فیزیکی» انتخابات نیروهای مسلح به غیر از نیروی انتظامی مشارکت داشته باشند٬ مشکلی نیست و «نباید برخی شبهه ایجاد کنند.»
 
این اظهار نظر با اعتراض رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران مواجه شده است. علیرضا رحیمی می‌گوید: «استقرار نیروهای مسلح در شعب و صندوق‌های اخذ رای به بهانه کمبود نیروی انتظامی قابل قبول نیست.»
 
او به دستور رهبر جمهوری اسلامی برای پرهیز از ورود نیروهای مسلح به انتخابات و قانون انتخابات که تامین امنیت را به عهده نیروی انتظامی گذاشته است٬ استناد می‌کند.
 
همزمان محمود صادقی٬ نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در توییتر از حضور گسترده «لباس شخصی‌ها» در تهران خبر داده و نوشته که لباس شخصی‌های مستقر بهارستان می‌گفتند می‌خواهند «فتنه سبز» را سرکوب کنند.
 
رهبر جمهوری اسلامی، اعتراضات به انتخابات سال ریاست جمهوری سال ۸۸ و حوادث پس از آن را «فتنه» خوانده و میرحسین موسوی و مهدی کروبی را سران فتنه می‌نامد.
 
در روزهای اخیر حسن روحانی در جریان تبلیغات انتخاباتی خود بار دیگر وعده رفع حصر از مهدی کروبی٬ زهرا رهنورد و میرحسین موسوی را داده است.
 
یکی از محورهای اعتراض به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ دخالت سپاه پاسداران و بسیج در انتخابات بود. این نیروهای نظامی بلافاصله پس از انتخابات و آغاز اعتراض‌ها نیز دست به سرکوب خشن و گسترده معترضان و فعالان سیاسی زدند.
 
در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری نیز رسانه‌های متعلق به سپاه پاسداران و بسیج٬ به شکل علنی از کاندیداهای مخالف دولت حمایت می‌کنند.
 
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران روز جمعه ۲۹ اردیبهشت برگزار می شود.
 
سارا رپوچی،‌ از مدیران ارشد خانه آزادی در گفت‌وگو با صدای آمریکا عنوان کرده که انتخابات برگزار شده در ایران «آزاد» نیست: «ما شاهد اعمال کنترل شدید در روند انتخاب‌ نامزدها هستیم. حتی اگر بگوئیم آن روند آزاد بوده، اما تبلیغات انتخاباتی به صورت آزادانه انجام نمی‌شوند و از این رو همچنان معتقدیم دموکراسی به ایران راه نیافته است، دست کم در مورد (انتخابات) امسال.»
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۸
rouzbeh_ma - لندن، انگلستان
نترسید . خبری نمیشه .هه
‌سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

خوب پس با این حساب از همین الان ، جلاد قصى القلب رئیسى ، رو باید بعنوان رئیس جمهور بعدى در نظر داشت!
‌سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
۵۴
پلنگ از کانادا - تورنتو، کانادا
در زمینه انتخابات دو جوو آدم با شرافت وجود داره. ۱- اونایی که میگن رای ندیم و باید مبارزه کرد و بها داد- خودشون هم مردونه وسط میدون واستادن. مثل نوریزاد و طبر زدی و خیلی‌‌های دیگه، این‌ها شرافت بشریت اند ، این‌ها چگورای پارسی‌ هستند. ۲- اونایی که میگن ما عرضه‌ مبارزه و بها دادن نداریم مثل من, پس رای میدیم که اوضاع از این که هست بد تر نشه. ادای قهرمان‌ها را هم در نمیارند، مبارزان را هم سر زنش نمیکنند ولی‌ قبول کردند که خودشان عرضه‌ مبارزه ندارند . بی‌ شرف‌ترین آدم‌ها هم اونایی هستند که با آی‌ دی فیک و از زیر لحاف میگن رای ندید و شجاع باشید ، ملت ترسو برید بها بدید ولی‌ خودشون وجود ندارند اسمشون رو بروز بدن. مثل این‌ها که وسط دعوا می‌رن اون‌ور خیابون داد می‌زنن، بکشش، با چاقوشاهرگش روبزن، تا افسر بیاد در رفتن. حالا شما خودتون ببینید کجای کارید
‌سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
۳۴
beerslover - بارسلون، اسپانیا

هر چقدر لباس شخصی‌ و نظامی تو خیابانها باشند به این معنی‌ است که رژیم مردمی نیست
‌سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
۶۴
zavareh - رودسر، ایران

شرم کنید، شما همه چیز این ملت را از میهنشان با تمامی ثروتهایش گرفته تا غرور ملی شان از آنان گرفته اید. دیگر چه چیزی از جان این مردم بخت برگشته میخواهید؟
‌سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
۴۶
Samad-agha - استکهلم ، سوئد

این یعنی عمر رژیم کثیف آخوندی سر اومده و باید به زباله دان تاریخ انداخته شون،اینها میدونن وقتی مردم ناراضی باشن یعنی پایان کار،ساندیس خورا بیان منفی بدن
‌سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴
۶۴
fair 50 - رنتون، ایالات متحده امریکا
اینا هرچی بیشتر «مردمی» میشن بیشتر از «مردم» میترسن! یه جای کار خرابه!
‌چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۳
۳۸
rouzbeh_ma - لندن، انگلستان
[::rouzbeh_ma - لندن، انگلستان::]. گفتم که خبری نمیشه. برای امسال زود بوده. سختی ها و فساد های مورد نیاز برای پختن اش پشت پای این حکومت فرهم هست اما هنوز آتش فهم و شعور جمعی برای پختن این آش کاملا افروخته نشده.
دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +517شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +379پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +322یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +297رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +247سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +223نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +184حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +158نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند