رضا پهلوی انتخابات ایران را «دوری تازه از کلاه‌برداری سابقه‌دار» توصیف کرد

رضا پهلوی انتخابات پیش رو را «کلاه‌برداری فکری» توصیف کرده است. رضا پهلوی، فرزند آخرین شاه ایران، در بیانیه تازه‌ای به مناسبت انتخابات سال ۱۳۹۶، حکومت جمهوری اسلامی را متهم کرد که برای «بقای استبداد» در ایران «دوری تازه از کلاه‌برداری انتخاباتی سابقه‌دار خود» را برگزار می‌کند و از مردم ایران خواست تا در این ارتباط «دست رد به سینه» جمهوری اسلامی بزنند.
 

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران روز ۲۹ اردیبهشت‌ماه جاری برگزار می‌شود و نامزدهای مورد تأیید شورای نگهبان هم‌اینک مشغول کارزارهای تبلیغاتی خود هستند.

 
رضا پهلوی در این بیانیه که در وب‌سایت وی منتشر شده با اشاره به انتخابات پیش رو خطاب به ایرانیان می‌نویسد: «شما با درک درست خود از مفاهیم، نیک می‌دانید که چیدمان گزینه‌های حاکمیت توسط نهادهای دولت برای کلیت نظام فرقه‌ای، چیزی جز کلاه‌برداری فکری، مفهومی، سیاسی و انتخاباتی نیست.»
 
شاهزاده رضا پهلوی در این بیانیه افزود که «شما با تجربه و آموخته‌های خود نیک می‌دانید که انتخاباتی سالم، آزاد، عادلانه و رقابتی است که سازماندهی آن، نه با حکومت، که با نهادهای برخاسته از جامعه مدنی شکل گرفته باشد، شما به درستی دریافته‌اید که شکل‌گیری چنین جامعه و مدنیتی مستلزم آزادی نقد و تشویق و ترویج خرد نقادی در تمامی سطوح آموزشی، تربیتی و مدیریتی در کل کشور و در میان آحاد ملت است. در نبود چنین فضایی از آزادی نقد، صحبت از انتخاب و آزادی انتخاب، چیزی جز کلاه‌برداری فکری نیست.»
 
رضا پهلوی حکومت جمهوری اسلامی را «فرقه تبهکار» لقب داده، انتخابات پیش رو در ایران را «تعزیه انتخاباتی» نامیده و خطاب به مردم ایران می‌گوید که «با باور به خود و به نسل و به میهن خود، دست رد به سینه این فرقه تبهکار بزنید.»
 
او خطاب به جوانان گفت که حاکمیت در جمهوری اسلامی «برای بازتولید ادواری خود، کمترین ابایی در نابود کردن منافع ایرانیان نداشته و ندارد» و هشدار داد که «کلاه‌برداران بار دیگر در پی آنند تا نسل شما را در شیادی خود شریک کنند.»
 
ولیعهد پیشین ایران، رؤسای جمهور در جمهوری اسلامی «از بازرگان تا روحانی» را «پیمانکاران یک‌بار مصرف و بازیافت شده نظام» نامید که به گفته او، اولویتشان «حفظ فرقه ضد ملی حاکم در قدرت بوده و هست.»
 
به گفته رضا پهلوی، «تقسیم تخصصی کار در فرقه تبهکار حاکم، سهام وحشت را در مالکیت اصول‌گرایان و رانت فریب را در انحصار اصلاح‌طلبان قرار داده است.»
 
در انتخابات پیش‌ رو، گروه‌های اصلاح‌طلب از حسن روحانی، و برخی از گروه‌های اصول‌گرا از جمله جبهه پایداری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از ابراهیم رئیسی حمایت می‌کنند.
 
فرزند آخرین شاه ایران در بخش دیگری از بیانیه خود خطاب به مردم ایران گفته است: «بدون رضایت و مشارکت شما، فرقه تبهکار حاکم فرو خواهد ریخت.»
 
به گفته رضا پهلوی، ایران با حکومت فعلی رو به «انحطاط» می‌رود و در بیانیه خود آورده است که «پادزهر انحطاطی که می‌رود تا نابودی ایران را رقم بزند، نیازمند اراده‌ای است ملی.»
 
وی در این بیانیه، در این باره و در مورد «اراده ملی» توضیح بیشتری نداده اما اضافه کرده است که جوانان «نوک پیکان چنین اراده‌ای» هستند.
 
این انتقادات از سوی رضا پهلوی در حالی بیان می‌شود که حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، اسفندماه گذشته، انتخابات در ایران را «آزاد، سالم و دموکراتیک» توصیف کرد که به گفته او زیر نظر سیستم اجرایی و نظارتی دقیقی برگزار می‌شود.
 
علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، نیز اخیراً شرکت مردم در انتخابات را «موضوعی حیاتی و بسیار با ارزش»، و «مصونیت‌بخش» نظام جمهوری اسلامی نامیده و گفت که «اگر انتخابات نبود، امروز اثری از جمهوری اسلامی ایران باقی نمی‌ماند».
 
پیش از بیانیه رضا پهلوی، به تازگی برخی از گروه‌ها و چهره‌های سیاسی شرکت در این انتخابات را تحریم کرده‌اند، از جمله شش حزب کردستان ایران و گروه اتحاد برای دموکراسی در ایران.
 
در همین حال شیرین عبادی، حقوقدان ایرانی برنده جایزه صلح نوبل، نیز تصریح کرده است که هیچ‌ یک از نامزدهای تأیید صلاحیت‌شده در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران، کارنامه حقوق بشری قابل قبولی ندارد.
 
رضا پهلوی به تازگی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته بود که به باور او حکومت جمهوری اسلامی در ایران «ذاتاً اصلاح‌پذیر نیست» و راه ایجاد «تغییر اساسی» در ایران را «انقلابی مسالمت‌آمیز» می‌داند که می‌تواند با «اعتصاب سراسری اتحادیه‌های کارگری» آغاز شود.
 
ولیعهد سابق ایران به تازگی در گفت‌وگویی با رادیوفردا گفته بود که دغدغه پادشاهی ندارد و دموکراسی، حقوق بشر و سکولاریسم برایش اولویت دارد و خواستار حکومتی است که در آن مسلمانان و بی‌خدایان آزاد باشند اما با همدیگر ستیز نداشته باشند.
 
رضا پهلوی چندی پیش در نامه‌ای به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با اشاره به محدودیت‌های مهاجرتی اخیر درباره ایرانیان، از او خواست تا حساب مردم ایران را از جمهوری اسلامی جدا کند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۵
whatever - کپنهاگ ، دانمارک

راست میگه.
‌چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵
۸۷
تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک

آقا رضا؛ برادر هم کیش من. شما هم مثل بقیه؛ واسه چی نمیای ثبت نام کنی؟ از کجا میدونی؛ شاید رفع صلاحیت نشی. طبق قانون اساسی، فقط یک شیعه می‌تواند این مقام را احراز کند و مطمعنم شما هم مثل پدر خدا بیامرزت شیعه هستی. چون مثل خیلیا اسمت رو عوض نکردی به شروین؛ جیمی؛ اندی؛ آرتور؛ بریان؛ دیلان؛ الیوت؛ فرانک؛ دیوید؛ چارلی؛ مایکل و ویلیام و این جور اسمای خرچنگ غورباقه‌ای.
‌چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد

واقعا" اقای رضا پهلوی راست میگویند اینبار هم مثل دوره های قبل اخوندهای حاکم در ایران مشغول فریب اذهان عمومی هستند . کاندیدهای رژیم سر عقاید و ایده اشان مشکل ندارن بخاطر بخور بخورها و ریخت و پاشها مشکل الکی پیدا کرده اند . همه مردم ایران و همه دنیا می دانند اخوندها حاکم و اقومشان مشغول غارت سرمایه های ایران هستند. اگر کاندیدها سر موضوع بخور بخورها مشکل پیدا کنن و یا سر مسئله های از این قبیل درگیر باشند یعنی دارن سر موضوعی درگیری پیدا کردند که اطلاعاتی تازه نیست و موضوعیست از اطلاعاتهای سوخته . فقط وفقط مشغول نمایش و سرگرم کردن مردم هستند.
‌چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴
۱۰۷
pars40 - فرایبورگ، سوییس

همیشه یک عده از آب گل آلود ماهی میگیرن . این مثلا آقا باهتره بره به خوردن پولهایی که پاپا و مامان جونش از ایران بلند کردن ادامه بده . مردک از اول عمرت داری تو ناز و نعمت زندگی میکنی بعد میای برای مردم بدبخت ایران نسخه میدی . ایران شاه زیاد دیده 99 درصدشون هم یا پوست مردم رو کندن یا سر بریدن یا مملکت رو بخشیدن و به باد دادن . همین مونده ملای داعشی بره تو و امثال تو بیاد باز بشه شاه و روز از نو روزی از نو . خواب دیدی خیر باشه . الانه که پاچه خورهای همایونی سکته کنن و سل منفی شورع بشه :)
‌چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱
۶۴
سلطنت طلب - مکة المکرمة ، عربستان سعودی

سخنان رضا شاه دوم کاملاً درسته ولی متاسفانه مردم ما هنوز به بلوغ سیاسی نرسیدن که حقوق قانونی خودشون رو مطالبه کنن ، اکثر جامعه ایران رو مردمی تشکیل میده که تاریخ رو زود فراموش میکنن و کافیه کسی شعار پوپولیستی و عوامفریبانه بده تا با استقبال مواجه بشه . جامعه امروز ایران به خاطر فقر فرهنگی و سیاسی حتی در میان احزاب و گروهای مخالف نظام رافضی شیعه هیچ وقت قدرت سازماندهی و تاثیر گذاشتن بر جامعه رو نداره
‌چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳
۴۸
محسن ۵۵ - گنت، بلژیک
نفست از جای گرم بلند میشه شازده،هر چی به سر مردم ما اومد پدر جنابعالی کرد که حاضر نشد به هیچ کس گوش دهد و با خرافاتی که به آن اعتقاد داشت راه را برای خمینی هموار کرد. در اصل حکومت اسلامی با پهلوی دوم آغاز شد وتمام زحمات رضا شاه را بر باد داد.
‌چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳
۴۲
Iranemaa - قم، ایران
[::محسن ۵۵ - گنت، بلژیک::]. دقیقا
‌پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۱
۴۲
باور عمیق - قم، ایران

اینبار هم تو دهنی میخوری تا ببینیم تو کی از رو میری
‌پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۷
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
سایت ایرانیان در انگلیس با تمام حوبی هایش یک ایراد بزرگی هم داره و ان این است که به هر مزدور .عمله. بیسواد و کم سواد اجازه نشر افکار جیر خوارانه خودش را میدهد. این حرف من بدان معنی نیست که مخالف یا موافق یک پستی نباید اظهار نظر نکنند. نه نه اصلا. نظرم این است افراد باید مسلط بامور اجتماعی و سیاسی و یا حد اقل بمسائل روزمره اگاهی داشته باشند و یا هر زمان دامنه حرف هایشان از حدود یک انسان با شعور خارج شد باید اینگونه افراد را از لیست خارج کند. یک مقدار به نظریات اینگونه افراد بی اطلاع دقت کنید خواهید دید برای اینگونه افراد موضوع پست مهم نیست . اینگونه افراد بدلیل مواجبی که از مواجب خانه و مستمری که میگیرند وظیفه دارند چرندیات تحویل مردم بدهند که البته مردم شعورشان خیلی بالاتر از این حرف هاست . امیدوارم سایت پر محتوی ایرانیان در انگلیس باین پیشنهاد توجه مبذول دارند.لطفا به کامنت های اینگونه افراد دقت کنید کلا مشخص است که دامنه رشد و نمو خانوادگی اینها در محیطی بوده که انسان شرم میکند بزبان بیاورز
‌پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
۶۴
شاه و شیخ - قم، ایران

"دو کلام هم از مادر عروس بشنوید"!!؟؟ "....انتخاباتی سالم، آزاد، عادلانه و رقابتی است که سازماندهی آن، نه با حکومت، که با نهادهای برخاسته از جامعه مدنی شکل گرفته باشد...."!!, آخه آب منگلی، پدر بلانسبت دموکرات و آزاد اندیش تو کی‌ به این جامعه یاد داد که حزب و تشکل و نهاد‌های خود را آزادنه و قانونی شکل دهند که حالا از این مردم گرفتار در بند تحجر انتظار داری؟؟!! تو فعلا با اون پولهای دزدیده شده از دل این جامعه حال کن‌ نهاد و حزب و تشکل و و و پیش کش!!
‌پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
[::شاه و شیخ - قم، ایران::]. دقیقا درست فرمودید. باباجونش دو سه تا حزب رو هم که غلامان حلقه بگوش خودش مثل مرحوم معدوم حسن علی منصور و مرحوم بی اراده امیر عباس هویدا درست کرده بودند بر نتافت و در نهایت نظام تک حزبی اعلام کرد و فرمود هرکس نمیخواهد عضو شود از کشور برود! چه جامعه مدنی درست کرد ماشالله!
‌پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
دوستان این شازده اینهمه سال امریکا بوده نکرده برود یک درسی بخواند و شغلی بگیرد تا با حقوق آن خانواده خود را اداره کند. هنوز هم از حساب بانکی بابایی میخورن ماشالله!
‌پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
اذری باهوش. اقا تو چرا ناراحتی . تو از کجا می فهمی که از کیسه باباش میخوره . تو فکر میکنی انهم یک بچه بی عرضه سر بار بابا و مامان است. تو چه اذری بی هوشی هستی
جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
بعضی از کاربران نوکر صفتی خود را در حد بی شرمانه ادامه میدهند. در زمانی که کشور ما کمترین زدو بند و چپاول از مال ملت محروم در هر پارتی به ملیارد ها دلار میرسد . اما عده ای بی اطلاع و نوکر صفت و نوکر ماب از مسائلی حرف میزنند که مرغ پخته هم خنده اش میگیرد. بابا خجالت هم چیز خوبی است که بعضی ها بکشند . البته اگر قابل وزن کردن باشد
شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
۶۴
حقیقت زندگی - تورونتو، کانادا
آخرین روزهای شاه به روایت زاهدی . دارایی‌های اعلیحضرت نزدیک به 40 میلیارد دلار تخمین زده می‌شد
‌سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +525شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +387پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +324یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +297رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +247سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +224نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +209کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +184حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +159نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند