دادستانی: سایت قالیباف به درخواست ستاد روحانی فیلتر شد

عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون قضایی دادستان کل ایران و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه می‌گوید سایت کارانه وابسته به ستاد محمد باقر قالیباف، نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به درخواست ستاد انتخاباتی رقیب او، حسن روحانی فیلتر شده است.
 

به گزارش خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه آقای خرم ابادی گفته است: "ستاد انتخاباتی آقای روحانی طی نامه‌ای در پانزدهم اردیبهشت به طور کتبی از فعالیت سایت کارانه شکایت کرده و تقاضای برخورد سریع نهادهای امنیتی و کمیسیون بررسی تبلیغات ریاست جمهوری با این سایت را داشته است."

 
بر این اساس، درخواست دولت "در جلسه بر خط (آنلاین) کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مورد بررسی قرار گرفته است.
 
به گفته آقای خرم آبادی نمایندگان وزارت ارشاد و وزارت اطلاعات از طرف دولت در این رای‌گیری شرکت کرده و به "فیلترینگ این سایت رای مثبت داده‌اند."
 
کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در سال ۱۳۸۸ و در پی تصویب "قانون جرایم رایانه‌ای" در مجلس شورای اسلامی و تایید آن توسط شورای نگهبان، تاسیس شد. این کارگروه که زیر نظر دادستان کل کشور فعالیت می‌کند و متشکل از ۱۳ نفر است. این در حالی است که پیشتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته بود که فیلتر شدن سایت کارانه ارتباطی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و یا دولت ندارد.
 
معاون دادستان کل کشور این اظهارات را "خلاف واقع و کذب محض" خوانده است.
 
وزیر ارتباطلات در جمع خبرنگاران گفته بود که "تخلفاتی که هر یک از کاندیداها مرتکب شوند، در یک کمیته مورد بررسی قرار می‌گیرد و در مورد آن تصمیم‌گیری می‌شود. درباره این سایت همین روال طی شده است و دولت نیز در این کمیته در اقلیت است. کمیته تصمیم گرفته به قوه قضاییه و دادستانی ابلاغ کرده و این موضوع ارتباطی به دولت ندارد."
 
آقای واعظی در اینستاگرام خود نیز نوشته است "آنهایی که فیلترینگ بخشی از تفکرشان را تشکیل می‌دهد، ما را هم مثل خودشان می پندارند."
 
اظهارات آقای واعظی پس از آن عنوان شد که ستاد محمدباقر قالیباف، نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری انتخابات ایران، دولت حسن روحانی، رئیس جمهور و نامزد انتخابات را مسئول "فیلتر کردن" سایت موسوم به "سامانه کارانه" آقای قالیباف خواند.
 
این ستاد در بیانیه‌ای گفته است که "سایت کارانه که گام اول دولت مردم برای اشتغال‌زایی است با فشار دولت آقای روحانی فیلتر شد." "دولت مردم" نامی است که آقای قالیباف برای دولت مورد نظر خود در صورت انتخابش به ریاست جمهوری گذاشته است.
 
ستاد آقای قالیباف در بیانیه خود افزوده است "دولتی که خود ناتوان در اشتغال‌زایی و ایجاد تحرک در فضای کسب و کار است، پل ارتباطی کارانه را فیلتر می‌کند تا ترس و نگرانی خود از فضای اشتیاق عمومی نسبت به این طرح را پایان دهد."
سایت کارانه
آقای قالیباف با آغاز مبارزات انتخاباتی در ویدیویی طرح "سامانه ملی کارانه" را معرفی کرد. این طرح بنا دارد تا به گفته آقای قالیباف با ثبت نام بیکاران کشور برای آنان کار ایجاد کند.
 
براساس طرح اعلام شده آقای قالیباف وی "تعهد کرده است" که درصورت انتخاب شدنش به ریاست جمهوری "در طول ۴ سال ۵ میلیون شغل ایجاد کند " و به افرادی که دارای شغل نیستند تا زمان پیدا کردن شغل ۲۵۰ هزار تومان پرداخت کند."
 
بیانیه ستاد آقای قالیباف اضافه می‌کند که اکنون و پس از فیلتر شدن "سامانه کار" ستادهای این نامزد انتخابات در کشور به زودی از افرادی "که می‌خواهند در این سامانه حضور داشته باشند ثبت نام دستی به عمل می‌آورند."
 
روز شنبه ۱۶ اردیبهشت عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، راه‌اندازی سامانه 'کارانه ' توسط یکی از نامزدهای انتخاباتی را غیرقانونی خوانده و گفته بود: "این اقدام هم به نوعی تطمیع است و هم به نوعی شائبه خرید و فروش رأی را به وجود می‌آورد."
 
منتقدین می‌گویند ایجاد یک سامانه ملی برای افراد بیکار و ثبت مشخصات افراد نیازمند مصوبات قانونی است. از سوی دیگر به گفته برخی از منتقدین اظهارات آقای قالیباف در خصوص ایجاد شغل با واقعیت اقتصادی نیز همخوانی ندارد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
karkas - اصفهان، ایران
صد رحمت به انترى نژاد، این روحانى پ....
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
۷۳
نازک بین - شفیلد، انگلستان
شکارچی در شکار رأی تیرش بخطا رفت . سردار گاز انبری قالی باف سالهاست که قالی اش نخ نما شده .!
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +531شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +395پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +327یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +299رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +249سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +233‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +228نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +210کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +186حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +183وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود