شاهزاده رضا پهلوی: آمادگی خود را برای هدایت و رهبری دوران گذار اعلام می‌کنم

 شاهزاده رضا پهلوی، آخرین ولیعهد ایرانرادیو فردا: شاهزاده رضا پهلوی، ولیعهد پیشین ایران، روز پنج‌شنبه ۲۴ آبان، در یک پیام ویدئویی تازه، با ذکر این‌که «تحولات جهانی و منطقه‌ای، فرصت تازه‌ای را برای … نجات ایران پیش روی ما قرار داده است»، اعلام کرد که «آمادگی خود را برای هدایت این تغییر، و رهبری دوران گذار اعلام کرده‌ام.»
او درباره چگونگی راهبری این «دوران گذار» نیز توضیح داد که قصد دارد «توان و نیروی» خود را «در مسیر استقرار دولتی ملی، و جلب حمایت حداکثری جهانی برای تحقق آن» به‌کار بگیرد.

آقای پهلوی بزرگ‌ترین نقطه ضعف جمهوری اسلامی را «فقدان مشروعیت مردمی» نامید و گفت که ایران، کشوری با منابع غنی و ثروت انسانی، نباید درگیر مشکلات اولیه‌ای چون آب و غذا، دارو و سوخت باشد.

او افزود که «اما اکنون، در این دوره حساس، در این فرصت نو، دو راه پیش روی ماست: یا نظاره‌گر و منتظر باشیم تا شاید دیگران، تغییرات دلخواه خود را برای ما رقم بزنند؛ یا این‌که با عزم و اراده ملی، خود، موتور محرک تغییر باشیم؛ و خواست ملتِ ایران را در میهن‌مان، و در اتاق‌های فکر و دالان‌های قدرت در سراسر جهان، به کرسی بنشانیم. انتخاب من، بدون تردید، گزینه دوم است.»

رضا پهلوی سال گذشته در یک مصاحبه تأکید کرده بود که در صورت تغییر حکومت در ایران، «هیچ جاه‌طلبی شخصی» برای رسیدن به قدرت ندارد و قصد دارد در روند تقویت جامعه مدنی در کشور و رسیدن به دموکراسی، تنها نقش «تسهیل‌کننده» داشته باشد.

آقای پهلوی پیش از این نیز تأکید داشته است که او سودای پادشاهی در سر ندارد و گزینش نوع حکومت آتی ایران، در صورت سقوط حکومت فعلی، «تنها بر عهده ملت ایران است.»

ولیعهد پیشین ایران، در ادامه پیام ویدئویی روز پنج‌شنبه خود، دوره کنونی را «دوره حساس» و «فرصت نو» نامید و گفت که اکنون «جمهوری اسلامی از هر زمان دیگری ضعیف‌تر است.»

اشاره رضا پهلوی در مورد تضعیف حکومت جمهوری اسلامی می‌تواند به تضعیف گروه‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی در منطقه به دلیل حملات پی‌درپی اسرائیل،‌ و همچنین تضعیف سپر پدافندی حکومت ایران پس از حمله هوایی مستقیم اسرائیل به این زیرساخت‌ها باشد.

اشاره او به «دوره حساس» و «فرصت نو» نیز می‌تواند مربوط به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ایالات متحده باشد که سیاست خود را «فشار حداکثری» بر حکومت جمهوری اسلامی از طریق افزودن بر تحریم‌ها اعلام کرده است.

پیش از این در ۱۹ اسفند ۱۴۰۱، شش چهره شناخته‌شده مخالف جمهوری اسلامی شامل رضا پهلوی، شیرین عبادی، حامد اسماعیلیون، مسیح علی‌نژاد، عبدالله مهتدی و نازنین بنیادی، منشوری با عنوان «همبستگی و سازماندهی برای آزادی ایران» منتشر، و هدف از آن را «ایجاد همدلی برای پیروزی انقلاب 'زن زندگی آزادی' و سرنگونی جمهوری اسلامی و رسیدن به ایران آزاد و دموکراتیک» اعلام کردند.

پس از انتشار این منشور، برخی فعالان سیاسی نسبت به مسئله «رهبری» شدن جنبش 'زن زندگی آزادی' از خارج از کشور انتقاداتی مطرح کردند، اما حامد اسماعیلیون در مصاحبه‌ای با اعلام این‌که متن منشور یادشده در داخل ایران تهیه شده، تأکید کرد که «ارتباط با داخل و تأثیرگذاری بر فضای داخل به‌هیچ‌وجه به‌نظرم ناممکن نیست.»

پس از آن در ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، نازنین بنیادی، از چهره‌های مخالف جمهوری اسلامی، در توئیتی اعلام کرد که از ائتلاف «منشور همبستگی و سازماندهی برای آزادی ایران» معروف به «منشور مهسا» کناره‌گیری کرده است.

پیش از تشکیل «منشور مهسا»، رضا پهلوی روز ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ همزمان با سالمرگ روح‌الله خمینی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، در پیامی تلویزیونی گفته بود که بزرگ‌ترین «اپوزیسیون و آلترناتیو جمهوری اسلامی، ملت ایران» است و خواستار اولویت‌بخشی به ایجاد سازوکاری هماهنگ‌کننده برای مدیریت جنبش‌های اعتراضی و اعتصابات در ایران شده بود.

در آن زمان، در واکنش به این اظهارات، شش سازمان سیاسی مخالف جمهوری اسلامی با انتشار بیانیه‌ای، شاهزاده رضا پهلوی را به تلاش برای «نفی اپوزیسیون» و «مصادره اعتراضات مردمی به سود خود» به منظور پیشبرد «پروژه رهبرتراشی» سلطنت‌طلبان متهم کردند.

امضاکننده این بیانیه،‌ حزب چپ ایران (فدائیان خلق)، اتحاد جمهوری‌خواهان ایران، جبهه ملی ایران-اروپا (سامان ششم)، حزب جمهوری‌خواه سوسیال دموکرات و لائیک ایران، سازمان‌های جبهه ملی ایران در خارج از کشور و همبستگی جمهوری‌خواهان ایران بودند.
+1074
رأی دهید
-139

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    arian1 - ابادان، ایران

    با این خبر بی تردید وحشت و ترس بر اندام نحس آخوندها و مزدوران آنها افتاده‌ است. مردم ایران یک گام به سرنگونی حکومت کثیف اسلامی نزدیک می شوند
    231
    275
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    قورپه - بروکسل، بلژیک

    اخوند ها را حسرت نابودی امریکا کشت و تو را حسرت پادشاهی یک پنجاه سال دیگه صبر کن البته اگر عمر کفاف دهد
    276
    178
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    فاطی کماندو - قرچک، ایران
    ای شاهزاده خوبان سر و جونم فدات گوش به فرمانت هستیم دست در دست همدیگر برای ایرانی آزاد و آباد. درود بر خاندان ایران ساز پهلوی❤️❤️
    244
    257
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Sam1977 - دمشق، سوریه

    باز مواد عوض کردی
    272
    145
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    rood120 - منچستر، انگلستان

    این یارو خودش و یکسری وطن فروش را مشنگ گیر آورده هنوز خیال می کنه خبری هست و تو خواب داره رویا می بینه بدبخت منتظرول سلطنه بدبخت آن دوره گذشت که خارجی ها مثل دوران پدر بزرگ و پدرت برای ایران شاه تعیین می کردند و با یک خط از لندن با خفت و خاری از کشورشان تعبید یا فرار می کردند بیچاره تو را کدام شاه ، رئیس جمهور یا نخست‌وزیر کشوری تا حالا ادم حسابت کرده که دعوت بشوی و باهات صحبت کنند چقدر خفت . هاهاها
    263
    143
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Qasim.Rimbaud - پاریس، فرانسه

    شش ماه پیش روزنامه اشپیگل سوالاتی ازایشون کرد-به تاریخ 7 خرداد.جستجوکنید پیدامی کنید-که علاوه براینکه جوابهای مبهمی ارائه داد اضافه کرده که باترامپ ملاقاتی (درآن تاریخ)نداشته و فکرهم نمیکنم ترامپ فعلی که قدرت رابدست گرفته اورا بپذیرد.ترامپ یک خوبی داردآنهم اینکه با افرادیکه درقدرت نباشند بهیچوجه ملاقات نمیکند.
    234
    134
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۳
    خداوند - آسمان، ایران

    فقط ارتش آزادیبخش ایران و بانو رجوی هست که میتونه ناجی ایران از شر ملاهای مفعول باشه نه شازده ای که زنش هم مال خودش نیست
    299
    72
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    لیاقتش رو داره ولی وضعیت امروز ایران در موقعیتی نیست که دنبال پروژه گذار بود. مهمترین کار شاهزاده باید دنبال حمایت محکم آمریکا از تمامیت ارضی ایران باشه و شک نکنید اگر حمایت قاطع و بین المللی از تمامیت ارضی ایران در مقابل لاشخورهایی مثل اردوغان و روسیه (علیف) وجود داشته باشه قطعا مردم ایران خودشون حکومت را سرنگون میکنند. مردم ایران بسیار آگاه و شجاع هستند و میدانند که جدایی طلبان مزدوری که طی ده سال گذشته اردوغان و اسرائیل سازماندهی کردند منتظر چه اتفاقاتی هستند و قطعا آنها مثل زمان جنگ با عراق موفق نمی شوند ولی باز یک دوره جنگ داخلی فقط ایران رو نابود میکنه و به نظر من شاهزاده کسی نیست که بتونه مدیریت جنگ را بدون خارجی ها به سرانجام برسونه چون خارجی ها از آمریکا گرفته تا بقیه غربی ها عموما هیچ اهمیتی برای ایران و ملت ایران قائل نیستند فقط میخواهند این کشور عقب افتاده و درگیر بماند.
    129
    144
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    مهدی52 - روتردام، هلند

    شاهزاده گرامی سایه عالی مستدام ، بنا به گزارشات میدانی آنچه مردم داخل ایران میخواهند و برای آن میجنگند در وحله اول یک زندگی معمولیست و در مرحله دوم آزادی های مدنی و سیاسیت و آنچه روحیات میهن دوستی و مردم دوستی شما پیداست شما هم انسانی آزاده و دنیا دیده ای هستی که نه به دنبال مال و ثروت و نه پست و مقام و در یک کلام تمها کسی هستی که ما ملت به عنوان پرچم دار راه آزادی با شما همراه خواهیم بود . پاینده ایران و ایرانی
    127
    190
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - آخن، آلمان

    در حد گذار و بعدش انتخاباتی آزاد برای آینده من شخصا موافقم و با قحط الرجالی که هست منطقیه چون مشکل ما انتخاب بین خوب و بد نیست بلکه بد و بدتره و در حال حاضر گزینه بدتر قطعا شما نیستی ولی فراتر از اون به چیزی چشم داری قبول دارم گوسفند زیاده که به دنبال قلاده هستند ولی یقین داشته باش همه نیستند آقای پهلوی.
    186
    66
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا

    در جنبش مهسا، که من البته ترجیح می دهم آنرا شورش »ایران جوان« بنامم، هیچ رهبری وجود نداشت و هر کس از ظن خود انرا منتسب به خود می دانست، و آنها که خودرا رهبر آن اعلام کردند، از مردم ایران و شرایط این جنبش آگاهی کمی داشتند، این جنبش در یک نقطه از حرکت افتاد، و آن درست توی میدان فوتبال قطر بود. درست وقتی که تیم ملی فوتبال ایران را همین اپوزیسیون که خودرا رهبر می نامید، فحش داده و خائن نامیدند، مردم روز بعد از خیابان ها به خانه های خود رفتند، و تمام
    175
    53
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا

    یعنی چه؟ به هیچ وجه. اول باید مجلس موسسان تشکیل شود و قانون اساسی نوشته شود. دولت ملی و موقت باید از میان نخبگان ایرانی داخل و خارج از کشور برای ایجاد اصلاحات تشکیل شود. احزاب و گروه‌های سیاسی شامل لیبرال سوسیال دموکرات محافظه کار و سبزها تشکیل شود. اساس حکومت آینده بر جمهوری پارلمانی یا مشروطه پارلمانی خواهد بود. همینطوری کسی نمی تواند اعلام حکومت کند.
    177
    68
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    ایران من و شما - پاریس، آلمان

    زکی. شصت پات نره تو چشمات
    192
    64
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا

    وای وای وای الآن آتیش می افته تو تنبان گاگول های۵۷ی و چپول بی مصرف و جوجه بسیجی های جیره خور!! توهین هاتون رو آماده کردید؟ شروع کنید و شخصیت و تربیت نداشته خودتان را نشان دهید
    110
    198
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران

    جاوید شاه، پاینده ایران و ایرانی
    113
    190
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    sheyvar - ارسباران، ایران

    آن موقع هم مثل الان مامانت حقوق بهت خواهد داد؟. ویادمان نرفته که عامل شکست منشورهمبستگی همین منتظرالسلطنه بود
    192
    40
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    آذر بلبل - نیوکاسل، انگلستان

    جناب چمدان به دست این را مردم خواهند گفت چه کسی این کار را خواهد کرد ،دیکتاتور سالاری تمام شده ایران دمکراسی میخواهد نه اینکه دیکتاتور برود دیکتاتور دیگری بیاید
    179
    54
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    شاهزاده پاینده باد. ایران بدون رهبری شاهزاده شانسی‌ برای آزادی و پیشرفت ندارد.
    64
    175
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Ginger - چگو، اسپانیا

    در شرایط فعلی زمانیکه اپوزسیون قلابی ساخت اخوند ها مشغول به هم زدن اتحاد مردم بر علیه اخوندها هستند تنها کسیکه می شود به او اعتماد کرد شما هستید سابقه ادم کشی ندارید و دلسوز ایرانی ها و سازندگی ایران هستید از همه مهمتر تحصیل کرده و آشنا با جهان امروز هستید همین برای ما کافی است
    65
    170
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    بدوین ..نشورها!! بپرین وسط شاید چکمه پهلوی که با اردنگی رفته تو در بیاد به خورده بتونین بشینین
    73
    132
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    bahonar - اسکیلستونا، سوئد

    الان باز دوباره چپول‌ها و ملی‌ منقلی‌ها کهیر میزنن
    80
    155
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    سرباز رهبر - لندن، انگلستان

    بخواب بابا لحاف یخ کرد کوچولو
    172
    73
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Farhad.fattah - لندن، انگلستان

    یک ضرب المثل قدیمی هست که میگه مرده بادی ول داد کفن پاره شد قبرستون و باد برد🤣🤣🤣🤣
    163
    56
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    آهنگ رهایی - وایاکیل، اکوادور

    بعد از مرگ خامنه‌ای یعنی دوران گذار ،و مطمئن باشید یک کودتا از داخل طراحی شده حتی شاید سپاه تا فردی روی کار بیاید تا هم غرب هم شرق و هم عربستان بخورند.هیچ نظامی مثل ج ا نمی‌تواند به نفع همه آنها باشد.شاهزاده حرکتی بکن و منتظر وعده‌های تو خالی ننشین که از گرده خارج می‌شوید و این بزرگترین فاجعه برای ایران می‌شود
    79
    111
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    دوشنبه - تهران ، ایران

    جاوید شاه رضا ، جاوید ایرانیان ، جاویدان سرزمین مادری ایران ♥️
    101
    163
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    agha_ehsan - تهران، ایران

    متاسفانه واقعا هم بجز این گاگول عیاش هم هیشکی نیست به حرکت مردم جهت بده . البته نسل جدید نیازی به رهبری و مدیرت ندارن . فقط کسی باید باشه که نذاره این وسط ایران 5 تکه بشه . گزینه ای هم جز رضا نیست . جمهوری اسلامی هم که قبر خودشو کند و ثابت کرد تازی جماعت اندازه خر حالیش نیست . الانم که حماس و حزب الله که هوتوتول رفتن به درک ، مسله اینجاست جمهوری اسلامی کاری کرد که ما ایرانی ها گفتیم دیگه تمام و کافیه و کاری کرد که ایرانی ها الان بدتر از اسراییل باهاش دشمن شدن تا این حساب 1400 ساله رو تسویه کنن . واقعا حرفی نمانده برا این فرقه تبهکار بجز اینکه بگیم : ناله کن ک. ک. !
    147
    16
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    ANTI-JAHL - هامبورگ، آلمان

    پاینده ایران. جاوید شاه. جانم فدای پادشاه 😘😘😘
    67
    147
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    مصدق روحت شاد - تهران، ایران

    جوک سال! تو اول آمادگی خودت برای هدایت اتاق خوابت رو اعلام کن! رضا تفرقه!
    160
    31
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش

    به کی اعلام میکنی؟؟؟ به ترامپ؟؟ به اسرائیل؟؟ اینها که اصلا آدم حسابت نکردن🤣🤣بعد رفتی یک مجسمه تو اسرائیل خریدی دادی به مامانت 🤣🤣یک کاغذ هم نوشتی دادی بدهند به خودت🤣🤣. حجت الاسلام جان دست بردار کسی تورا آدم حساب نمی‌کند. برو یک شغل آبرومند واسه خودت پیدا کن. این زنه هم طلاقش بده بره دوباره بشه اعتماد. امینی و ابرویت را نبره. به دختر هم. بگو یک اسم آدمها رو خودش بگذارد فردا ایران ازاد شد خواست بیاد و به شوگر آمریکایی اش ایران را نشان بدهد. تو فرودگاه بهش نخندند. برو دادا برو این حرفها به قیف. تو نمیخوره
    163
    39
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    AKBAR_KACHAL - لندن، انگلستان

    شتر در خواب بیند پنبه دانه، آخه مرتیکه دماغ دراز تو زن خودتو نمیتونی جم کنی میخوای یه ایران 80 میلیونی رو برگردونی؟ اسکول تو خودتو حتما باید به روانشناس نشون بدی
    132
    50
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان

    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    پیره زن چپول چرا با یک اکانت دیگه اومدی خیلی فحش خردی حالا با اسم راسو میایی شیطون
    43
    115
    ‌پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا

    ایران من و شما - پاریس، آلمان
    بیسواد شست پا رو با صاد مینویسند؟؟ تو که سواد خواندن و نوشتن درست و حسابی نداری آیا بهتر نیست کنار بایستی تا دیگران برات تصمیم بگیرند؟
    36
    117
    جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا

    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    باز دوباره قرصهات رو دیر خوردی؟ 😅
    28
    108
    جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    همه اینهایی که در اینجا از یک مرکز با کامپیوتر‌ها و اسمهای مختلف گلو پاره میکنند که مخالف دیکتاتوری هستیم و دموکراسی میخواهیم، فقط خودشان را مسخره کرده ا‌ند و متوجه نیستند که هرچه بیشتر با فحاشی مخالفت خود را ابراز کنند بیشتر منفور واقع میشوند. خوب شمایی که حرف اول و آخرتان دموکراسی هست، وقتی‌ در اقلیت قرار گرفتید نباید با احترام به نظر اکثریت کنار بنشینید و ضمن اظهار نظر مودبانه در نهایت آرامش نظرتان را درج کنید؟ آیا واقعا در حماقت خود گمان می‌کنید که با گیر دادن به بینی‌، همسر، و اتاق خواب شاهزاده نظر دیگران را تحت تاثیر قرار میدهید؟
    29
    111
    جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا

    rood120 - منچستر، انگلستان
    باسلام ، چرا شماها مدام سنگ پرت میکنید که ترکشش بصورت خودتان بخورد ؟ دشمنی با پدر و طایفه و ایل چه کمکی میتواند به ما یا بطور کلی به وطن میتواند بکند؟ چگونه باور کنیم که رضا شاه بد بود و وطن فروش آیا از وطن فروشی او هیچ مدرکی داری؟ ولی وطن فروشی این آخوندا و بیچاره کردن همه ما و حتی کشورهای لبنان و سوریه و غیره از دستاوردهای همین آخوندای بیوطن هست. رضا شاه بد بود که آنهمه فداکاری و زحمت کشید؟آیا اوضاع ایران آنزمان را میدانی و مقابسه کردی؟ دوست عزیز بهتر نیست بروید و کنی از کذشته مطالعه کنید و بعد مقایسه؟ اما در مورد این مرد جوان شاید احمق باشد که اینهمه دنبال زندگی و موقعیت بیشتر کشور و هموطنانش هست ولی مثل آخوند وطن فروش نیست . اما در مورد اطراف او چه بهتر برایش بنویسی و یادآوری کنی و راهنمایی . همینکاری من یکی دو بار انجام دادم و جواب هم داد . باید بکی آفرین هموطن که همت میکنی و مثل دیگران خایین و ترسو نیستی و امیدواریم که روزی این فداکاری تو مثمر ثمر واقع بشه تا مردم و مملکت از این دیو بد سیرت رهایی یابند. موفق باشی
    41
    101
    جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    محترم، شما بسیار سلیس تر از بنده این دوستان را متقاعد می‌کنید. متشکرم.
    16
    44
    جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Persian2600 - استکهلم، سوئد

    چه فکر عالی❤. درود بر شاهزاده رضا پهلوی و همچنین درود ابدی بر کل خاندان پهلوی ایرانساز و ایراندوست❤❤❤. آخوندهای دزد و فاسد بیسروپا و ارزشیهای تهی مغز تا هنوز چیزی ازتون مانده خودتون جل و پوستونو جمع کنید برید گورتونو گم کنید پیش آبا و اجداد دزد و مفتخور تازیزادتون وگرنه می دیر بشه کم کمش عاقبت صدام و قذافی در انتظارتان خواهد بود. ب هر حال از ما گفتن.
    27
    68
    جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا

    گذار به چه؟! این آن پرسش اساسی است! »گذار« واژه ی قشنگ و فریبنده ای است، ولی مردم امروز با سال 57 تفاوت دارند، آنها می دانند که در یک جنبش کسی که هژمونی سیاسی را بدست می گیرد، بویژه در ایران، به راحتی می تواند روز بعد از آن »چوبه های دار« را بر پا کند( خلخالی)، و سپس بگوید »ما دشمن داریم، دموکراسی نباشه«، مگر ما در همین سایت نداریم کسانی را که بارها به »دموکراسی« حمله کرده اند و مردمی را که 150 سال است دنبال دموکراسی هستند، چپول، 57 و دموکرات خاین! می نامند؟! درست همان گونه که در سال 57 از چند فحش اختراع شده ی 57 تی مردم را به جان هم انداختند تا خلخالی براحتی بچه های 15 ساله را هم دار اویز کرد! نه مردم 57 ما تاریخ را ورق زده اند و »دوران گذار را« مهمترین بخش زندگی سیاسی و تاریخی خود می دانندو دیگر 57تی نخواهند شد، حزب خودرا تشکیل دهید، نه اینکه »رهبر خود« را تشکیل دهید، امروز جهان پشت سر مردم ایران است، و درس ها گرفته است، جهان صدای مردم ایران را شنیده است، مردم: یعنی »همه ی مردم ایران« از مجاهد و منافق، و زندانی سیاسی گرفته تا اقای پهلوی، و تیم فوتبال و.. همه و همه، اینها »
    42
    14
    جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    ako kermanshah - اسنانبول، ترکیه

    بهترین گزینه برای گذار از رژیم منفور اخوندی شخص رضا پهلوی هست و یکی از بهترین دلایل این که خاندان پهلوی محبوبیت فرواوانی در ایران دارند. به امید فردای بهتر برای میهن، جاوید شاه
    24
    63
    جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    من از پشت همین تریبون اعلام میکنم کسایی که کامنتشون کمرنگ شده یخ لازم هستن 😀😀 اونهم یخ خشک دی کسید کربن با دمای منهای ٤٠ درجه 😀😀
    22
    58
    جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Lovegod - لندن، انگلستان

    حکومت نحس آخوندی بزودی به زباله دان تاریخ خواهد رفت
    19
    59
    جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    زنده باد رضاشاه دوم‌ پهلوی - پاریس، فرانسه

    فدای قدمت. خوش آمدی ای شاه خوبان، ای شاه شاهان. به کوری چشم آخوند مفعول بشکه ای! خوش آمدی شاهنشاه ❤️
    25
    67
    جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک

    خداوند - آسمان، ایران
    ببین عموی من تو عملیات غروب ابدی لااقل ۴۰ تاتون رو با گاتلینگ درو کرد. بقیتون هم الان یه مشت پیر جزامی که آب دماغتون رو هم نمیتونین بالا بکشین‌.
    51
    18
    جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Humpy - سیدنی، استرالیا

    آخه میترسم بری بالا دیگه پایین نیای , پدر بزرگه خدا بیامرزش قبل از اینکه شاه بشه میرفت توی تکیه ها جلوی همه سینه میزد , قدرتو که دستش گرفت چادرو از سره خانوما کشید , البته دستش دارد نکنه ولی , اگه این بره بالا پایین نیاد دوباره ۰ ۰ ۱ سال ایران میره عقب , نمیدونم کی میخاد این بسا ته شاهو رهبر بازی تموم بشه , بابا زمین چند نسله دیگه قا بله زندگی کردن نیست . دنیا تو فکره اینکه چجوری برن تو مریخ زندگی کنن , هنوز ملت تو ایران تو این فکرن شاه بیاد یا رهبر بیاد بهشون زور بگه ! آخه مگه شما گو سفندین که چوپان میخو این!
    48
    12
    جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    Zebelemahal - تهران، ایران

    😂😂😂بی أنصاف با این حرفت نمیتونم خنده ام رو استاپ بدم 😂😂😂
    50
    6
    جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Lovegod - لندن، انگلستان

    rood120 - منچستر، انگلستان
    پول سوشیال سر وقت میرسه؟
    12
    40
    جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش

    سیمرغ ایران - برلین، آلمان
    خدا وکیلی تو میدونی مسواک چیه؟؟؟🤣🤣 برو بشور 🤣🤣
    51
    8
    جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش

    مساوات - مساوات، ایتالیا
    تو بازم بهت مواد نرسید رقتی سر خیابان گرفتی 🤣🤣بیچاره شاخزاده رسیدی به روده بزرگ فوت کن🤣🤣
    58
    12
    جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    شما تنها مخالفی هستی که چند کلمه نوشتی بدون توهین کردن به شاهزاده و پدر و پدر بزرگ ایشان ولی بقیه اینطور نیستند و حرف حسابشان توهین کردن و فحاشی است اگر به مخالفین در همین سایت نگاه کنی متوجه منظور من میشوی پس گله نکن که چرا ما اینها را ۵۷ی یا بسیجی جیره خور یا چپول بی مصرف می نامیم!! نظر شما محترم است ولی هر ملتی در نهایت به آن چیزی میرسد که لایقش است! در سال ۵۶ فضای باز سیاسی اعلام شد تا مردم با اراده خودشان حزب سیاسی و دیگر سازمانهای سیاسی را تشکیل دهند و از راه مسالمت آمیز در حکومت سهیم شوند ولی همین مرتجعین سرخ و سیاه با آتش زدن سینماها و بانکها و فروشگاههای زنجیره ای کار را به خشونت کشاندند شاید شما آن موقع نبودید که شاهد این وحشیگری ها باشید ولی ما بودیم و دیدیم و نتیجه اش هم شد همین که امروز میبینی یک رژیم سرکوبگر و خائن✌️
    13
    30
    جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان

    حرف هایی که باید ٫ از طرف روشنفکران و ازادیخواهان این سایت زده شد و با هجوم سایبری ها و دادن رای منفی کمرنگ و به اصطلاح سانسور شد . عقل سالم است که به کامنت های کمرنگ شده اقلیت بیشتر توجه میکند چون صرفا شعار دادن و تهییج افکار عمومی چاره کار امروز جامعه ایران نیست که به مذاق راحت طلبان و مفت خوران هم بسیار خوش می اید .رضا پهلوی اگر واقعا روی قدرت ملت حساب باز کرده است باید از همین الان تکلیفش را با چند جریان سیاسی و اجتماعی و قومی فرهنگی روشن کند .اگر بدنبال حمایت کارگران جامعه است .باید تکلیفش را با صاحبان سرمایه .یعنی ان قشر دزد جامعه .مفت خوران و رانت خواران .شاهزاده ها و اقا زاده ها .مشخص کند ..اگر بدنبال جلب حمایت زنان جامعه است .باید تکلیفش را با اسلام ...اگر ...چپ ها است .باید تکلیفش را با دهان گشاد زن و اوباش سلطنت خوار ...اگر بدنبال حمایت اقوام ایرانی است باید تکلیفش را با حق انتخاب زبان و تقسیم عادلانه ثروت ملی . اگر بدنبال دمکراسی است ...باید تکلیفش را با فاضلاب دهان امثال طاهری ها و اکثر سلطنت خواهان ...در خاتمه از همه مهمتر در درجه اول باید تکلیفش را با .... خود...
    31
    8
    جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    Godless man - زمین، آنتراکتیکا

    ای کاش میشد ولی موانع داخلی و خارجی زیاده که برنامه ریزی سنگین احتیاج داره. نسلی که انقلاب کرد یه عذر خواهی به خانواده شما و نسل بعد از انقلاب بدهکاره، یه تشکر هم به پدر و پدر بزرگ شما و بعضی سران سیاسی و نظامی قبل از ۵۷ بدهکاره بابت خدماتی که کردند. یادشان گرامی.
    5
    28
    جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Persian2600 - استکهلم، سوئد

    Humpy - سیدنی، استرالیا
    زکی، نکنه با کمال پررویی میخوای بگی که آخوندا تو این ۴۵ سال ایران رو جلو بردن؟ جلو که نبردند هیچ حد اقل ۱۰۰ ایران رو هم از نظر اقتصادی و غیره به عقب برگردوند.
    7
    27
    جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    رژیم عشقوحالگر - لندن، انگلستان
    یاده یه جوک افتادم که همه شنیدین.به غضنفر گفتن شنیدیم میخوای بری تو تیم بارسلونا بازی کنی همه چی حله؟گفت پنجاه درصدش حله.گفتن چطور؟گفت خوب من آماده ام پنجاه درصدش حله.اما مهم پنجاهدرصدازطرفه اوناست که معلوم نیست قبول کنن😅😋
    25
    6
    جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    افکار عجیبی را بیان می کنی، چرا یک نفر باید مسئول این همه وظایفی که برایش نعیین کردی باشد، و تازه به تو جواب هم بدهد، ایشان به دلیل نقش تاریخی خاندان پدری خود در در دفن ارتجاع قجری و کمک به مردم در برپایی ایران نوین، دارای احترام در نزد بسیاری از مردم است، بگذریم از چند تا لات بد دهن این لات از منتقد و طرفدار، ایشان اعلام کرده است که حاضر است دوران گذار را هدایت کند، متاسفانه درست همانگونه که در سال 57 گفته شد! »گذار«! چه واژه ی قشنگی، ولی اگر یک بچه مدرسه ای از پدرش بپرسد »گذار به چی«؟ پدرش چه جوابی دارد؟ موضوع »اعدام و زندان انفرادی« که بزرگترین مشکل جامعه ی ماست باید حل شود، به همین سایت نگاه کن، و چوبه های دار و زندان انفرادی را ببین، آنها سالهاست که می گویند »ما ایرانیان چپول و 57 تی هستیم چون دموکراسی می خواهیم«! می فهمی؟
    18
    7
    جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    منظورم این سایت بود. اشتباه تایپی!
    5
    5
    جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    در مورد اقوام : قومیت بر پایه ی زبان، و نژاد در ایران جایی ندارد، همانطور که در آلمان شما چنین چیزی نیست، مگر شمار شما کردهای عزیز در همان آلمان تقریبا به اندازه ی همین ایران نیست؟ یک استان را باید بدهند به شما؟! و برای آمدن به برلین هربار ویزا بگیرید؟! ما یک کشور، یک مردم و یک دموکراسی با قانون اساسی نیاز داریم، تمام زبانهای درون جامعه ی ایران باید حمایت حداکثری شود ودر مدارس به تدریس دلبخواهی گذاشته شود، مانند آلمان، فرهنگ تمام مردم این سرزمین در هماهنگی دینامیک باید ترمیم و تقویت شود، قوانین منطقه ای باید تقویت شوند، توهین به »ملیت، قوم، و نژادگرای« و تهمت ها هم جرم باشد. همه ایرانی هستیم، مگر آنکه خلاف ان »ثابت شود«، همه یعنی از مجرم و دزد گرفته تا سیاستمدار و کارگر. آبروی یک نفر باید آبروی همه باشد، افراد چاک دهن را خود دموکراسی بر سر جایشان خواهد نشاند
    6
    9
    جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    فقط یک نگاه بنداز ببین تو این چند خطی که نوشتی چند جاش برات نقطه چین گذاشتند!! تو نمی تونی دو کلمه مثل آدم بنویسی و فحش ندی؟
    7
    16
    جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    تو هم برو فکرت رو بشور هر چند فکر نکنم شستن اش هم بهت کمک کنه چپول تو چرا نمیری کوبا زندگی کنی
    5
    17
    جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    شما یک سری به سایت شاهزاده بزن و در آنجا جواب همه تکلیف هایی که اشاره میکنی مشخص شده. معلوم میشه تا امروز حتی به یک سخنرانی ایشان گوش نکردی و از روی غرض ورزی به ایشان حمله میکنی.
    4
    16
    جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    ان نقطه چین های مد نظر تو عزیز که بدنبال نابودی فسفر مغز ما و ذوب کردن تیر اهن ۱۴ اعصاب همه منتقدان نظام استبدادی و سلطنت هستی٫ امداً و در جهت کم کردن حجم مطلب تا ۱۰۰ جمله و رساندن کلام و صرفه جویی در وقت درج و به ثبت رسید .بجان اعلاحضرت قسم دادن هم گویا تاثیر و اعتبار خودش را از دست داده .بجان خودم و فک و فامیلم قسم که راست میگویم و قصد سر کار گذاشتنت را هم ندارم .جز ان نقطه چین اخر مطلب که اصل ان را ادمین گرامی حذف و بجای ان از نقطه چین استفاده کرده است .متن با کمی تغییر از این قرار بود. از همه مهمتر در درجه اول باید تکلیفش را با (کلاهِ گشاد) خود (روشن کند) .
    13
    3
    جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    بد هم نیست گهگاهی تست هوش گرفتن از این دوستان سلطنت خوار ما ٫ و نقطه چی ؟ چین ٫( حالا باز نیایی و اعای فضل کنی که چین کمونیست چه ربطی به بحث ما دارد )زبان ما مو در اورد و خواستیم به این سبک مغز نادان ثابت کنیم ٫ این ادعا که اکثر ایرانیان پادشاهی خواه هستند .کذب و محال است ٫ اگر شما توانایی جمع کردن ۵۰ نفر را با یک فراخوان رضا پهلوی در همان لس انجلس ساواکی نشین داشته باشید هم دهان یاوه گویان را میبندید و هم به پادشاهی خواهان درون کشور دلگرمی و به نظام هشدار سریح تا حساب دستش بیاید و ...(بازم نقطه چین no حرفِ زشت) ٫ جواب که نداده تازه توصیه میکند ٫ برو در سایت رضا پهلوی . جواب تمام سوالهایت ٫ اععم از جمله تاریخی به نتانیاهو که بزن بزن ما هستیم و نقش ملت در فردای ازادی و حقوق زنان با نطق تاریخی اگر قرار است به اسلام . همین رژیم بماند .من جمهوریخواه هستم اما نورزهرا ولیعهد قانونی ومن شاه نیستم وباز هم . ٫هست !ببین و بیا توهم به لشکر ارتیست ها بپیوند تا با هم بجنگ سپاه لشکری ها برویم .جوابش راخودت بده .اعصاب و منطق ما فقط کفاف باسخگویی به چرندیات و خنثی کردن توهمات تو بزرگوار را میدهد
    11
    3
    جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    ان اقلیت هایی که مد نظر شما میباشند و در المان ٫ مثل خود من مهاجر هستند و سالها است که اینجا زندگی میکنند. مساجدو کاباره ها . رستورانها و کلاپ های خود را دارند که در انها با سنت و زبان و اعین خود مشغول تفریح و تبلیغ تفکرات اجتماعی و سیاسی خود هستند .در سواحل همین کشور با پوشش اختیاری در حال شادی و پایکوبی با موسیقی محلی خود تا انجایی که اسایش دیگران را بهم نزنند هستند .هموطنان اهل سنت ما اجازه تبلیغ دین خود را در ملا عام ندارندو از داشتن مسجد محروم هستند .با بقیه نظرات شما دوست بزرگوار موافق هستم قبلا در باره این مباحث بسیاری از دوستان و اندیشمندان توضیحات لازم را داده اند .موفق و موید باشید .ممنون از کامنت شما
    10
    0
    جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    این فرمایشات شما در مورد پهلوی ها مغایر با واقیت های تاریخی است .این دوبزرگوار پایه گذاران استبداد و حکومت اقتدار گرایانه فردی با همیاری و کمک ارتجاع بودند .نماد ایران نوین درصد کاربردی دمکراسی در یک کشور یعنی احزاب و سندیکاها و روزنامه های ازاد است و نه کشیدن راه اهن و احداث دانشگاه که لازمه همسویی و عقب نماندن از پیشرفت و مدرنیته در ان برهه از زمان بود همانطور که در عصر جدید و نرم افزاری٫ ندانستن زبان کامپیوتر یک نوع بی سوادی محصوب میشود و اوردن مبایل و دستگاه خودپرداز پول را به حساب نوین گرایی ملاها گذاشتن هم مغایر با واقعیت های امروز و ایران سازی این وحوش عصر حجر است
    11
    4
    جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    بازهم بی سر و ته چیز نوشتی!؟ اگر نقطه چین غلطه یعنی نقطه چی درسته؟؟ تو فرهنگ معین برات معنیش رو نوشته: خط یا سطحی که از نقطه های متعدد تشکیل شده. وقتی فحش مینویسی بجای فحشات نقطه چین میگذارند یعنی نقطه های متعدد رو جایگزین فحشهات می کنند! یادگرفتی؟ درضمن برو در یوتیوب سرچ کن میبینی که فراخوانی که دوسال و نیم پیش در لس آنجلس داده بودند ده ها هزار نفر شرکت کردند در حمایت از شاهزاده
    5
    10
    جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    این چیزی که نوشتی خیلی خنده داره!! نماد ایران نوین درصد کاربردی دمکراسی در یک کشور یعنی احزاب و سندیکاها و روزنامه های ازاد است!! مثل اینکه تو فکر کردی ایران در آن زمان آلمان امروز بوده!! مرد حسابی اصلا ایران اون موقع کارخانه و کارگاه تولیدی و قشر صنعتگر داشت که حالا سندیکا تشکیل بدهند یا اصلا آدم باسواد وجود داشت؟ طبق تحقیقاتی که یرواند آبراهامیان انجام داد نیم درصد مردم ایران سواد مکتبخانه ای داشتند بعد تو انتظار داری در یک چنین جامعه عقب مانده ای احزاب سیاسی تشکیل بشه و فقط فرزندان درباری ها و شازده های قاجار عضو احزاب بشوند !! یک خورده مطالعه کن بعد اظهار فضل کن! مملکت ایران حتی با لبنان و مصر هم قابل مقایسه نبود چه برسه به کشورهای اروپایی!! اگر اقتدار رضا شاه نبود همین هم که الآن هستیم نبودیم برو تحقیق کن ببین تعداد شیره کش خونه ها چند برابر مکتب خونه ها بود و چند درصد مردم تریاکی شیره ای بودند بعد احساس روشنفکری کن!!
    6
    12
    جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    ایشون همون هانی‌ چپول هست که حالا با این اسم توهم روشنفکری برش داشته و خیال کرده که کاربران اینجا مثل طیف ۵۷ ای‌ها هالو هستند و داره زور نهایی رو میزنه که به خیال خودش ضربه‌ای به محبوبیت پهلوی بزنه! چقدر تماشای سوختن اینها به آدم آرامش میده. بعد از ۴۵ سال که اونهمه اعدام و کشتار رو به خاطر حماقت اینها شاهد بودیم چیزی دلپذیر تر از این نیست که میبینیم ملت هیچکدام از مزخرفاتی رو که اینها در مورد پهلوی شایع میکردند رو باور نداره.
    4
    10
    شنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    ببین، اگر خیال کردی که با انتخاب اسم جدید و سو استفاده از شعار "زن، زندگی‌، آزادی" مردم به چپ ورشکسته ایمان میارند و فردا عکس لنین و خروشچف به دست میان و رو به مسکو نماز میگذارند سخت در اشتباهی. اونی‌ که مموتی گفت رو لو لو برد!
    1
    10
    شنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    عرضه گرفتن یک دیپلم ساده را از بهترین کالج دنیا بدون یک ساعت کار ٫با بهترین امکانات تحصیلی نداشت٫ درجه ستوان دومی را از دانشکده افسری رضا خانی با توصیه و نفوذ پدر گرفت ٫نفت میفروخت و از ونک به بالا خرج کاباره ها و عیش و نوش دربار و اراذل اش میکرد.حالا باید امثال من و شما به این جیره خواران و مزدوران همایونی و خاندان دزد و مفتخورش .ثابت کنیم که چرا ته مانده اسپرم ان مرد بی سواد و بزدل در سن ۴۲ سالگی عمر بیهوده اش ٫عرضه و لیاقت مدیریت.....
    11
    0
    شنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    گفتم مارا سر کار گذاشتی و ساده گیر اوردی و هرچه دلت میخواهد تحویل ما میدهی .بقول خودت کنتور هم که ندارد .ده هزار نفر را از کجایت اوردی ؟اگر منظورت همان پنج شش نفری است که با دوربین وسط جمعیت میپرند و با بلنگو جاوید شاه میگویند تا رساناهای پالانی بهره تبلیغاتی ببرند .که دوران این دلقک بازیها.....نقطه چین ...یا اون تظاهراتی را میگویی که با فوتوشاپ و از نوع کنسرت های دکتر دانش پژوه در حمایت از پهلوی ها است و ...نقطه.شاید هم منظورت فراخوان های از نوع کت تن ما است و نشان دادن عکس های جاده شمال و انبوهی از ماشین های در ترافیک مانده در روز انتخابات که بفرمایید ملت به ندای رضا شاه دوم لبیک گفتند و بجای رفتن به انتخابات به خوشگذرانی میروند ؟جالب است در تظاهرات مد نظر که خبری هم از فراخوان قبل از ان توسط شاهتان نبود٫ طرفداران پالانی ها با عکس های رجوی و پرچم ها و نمادهای دیگر گروه های سیاسی هم دیده میشوند.جمهوری خواهان طرفدار پهلوی.چپ های ....مجاهدین طرفدار...نقطه...کردها و بلوچ های طرفدار په.چین با پرچم کردستان و نق..چین.جواب این سبک مغز هم طبق معمول با خودت .ادم ....است.امانه به اندازه تو
    10
    1
    شنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Qasim.Rimbaud - پاریس، فرانسه
    دیدم دوستان صفحه را هنوزترک نکرده اند گفتم نکته ای بنویسم.درعکس اول ایشون مشت خود را یقینا برای زدن در دهان ملت آماده کرده اند.زدن مشت بردهان استکبارجهانی کارهرکسی نیست.کارهرکس نیست حکومت کردن«گاو نر میخواهد و مرد کهن»
    6
    2
    شنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    آقا دو نفر هستند یکی این زن زندگی نمیدونم چی چی و یک هم راسو اگر ده بار هم از روی نوشته اینها بخونیم شاید پنج درصد بشه فهمید که اینها چی میخوان بگن!! باور کن یک همچین نوشتجاتی در اکابر زمان شاه هم پیدا نمیشد که الان ما باهاش مواجه شدیم!! قصد من این نیست که اینها شاه دوست بشوند قصد من اینه که اینها کمی تشویق بشوند به مطالعه کردن که اگر چیزی هم میخواهند بگویند علمی و واقعی باشه و نه توهین و فحش
    2
    7
    شنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Ginger - چگو، اسپانیا
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    گذر از گ.. کاری اخوند
    2
    6
    شنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Ginger - چگو، اسپانیا
    Humpy - سیدنی، استرالیا
    خفه شو، پدر بزرگش نبود تو الان توی شپش زیر اخوند در مکتب خانه بودی
    7
    7
    شنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    Qasim.Rimbaud - پاریس، فرانسه
    لابد گاو این کار سیدعلی گداست؟!😜
    2
    6
    شنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Humpy - سیدنی، استرالیا
    Persian2600 - استکهلم، سوئد
    دوسته عزیز , دیکتاتوری هیچ کشوری رو جلو نبرده چه شاه باشه چه رهبر
    3
    4
    شنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    یه بارهم بخاطر من .جان رضا .تورا بجان نورزهرا قسم یه بار دیگر هم بخوان .قول میدهم دیگه ....نزارم تا گیج نشی .جان سیده ملکه شهر .تورا به سر در ان طویله که رضا شاه در ان خدمت میکرد ٫روی مارا زمین ننداز .اصلا میگی نه .بیا جاوید شاه .ایران ساز .شپش استبل کش ٫کبیر٫ هرچی تو بگی اسدالله
    4
    3
    شنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    Ginger - چگو، اسپانیا
    پرسش این بود: گذر به چی، که در فارسی معنی آن است که »گذر به چه سیستمی«، نه اینکه شما پاسخ دادید: »گذر از چی«!!!
    4
    1
    شنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    در همین چند خطی که نوشتی میدونی چند تا کلمه معمولی را که حتی بچه دبستانی ها درست می نویسند غلط نوشتی؟!! اول خواندن و نوشتن یاد بگیر بعد بیا اسهال نظر کن!!
    6
    3
    یکشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Persian2600 - استکهلم، سوئد
    Humpy - سیدنی، استرالیا
    حالا کی حرف از دیکتاتوری زده و کلا کی حالا دنبال دیکتاتوریه؟ شاهزاده رضا پهلوی در حال حاضر در این موقعیت فعلی ایران معتبرترین و تواناترین شخصی است که میتواند ایران را برای دوران گذرا رهبری کند. کافیه یک رای گیری درست و سالم برگزار بشود و نتیجه را خواهید دید. تمام.
    8
    6
    یکشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    نادان المساوات:توکه اینقدربی کیفیت هستی وشدی ملا نقطی.هروقت دربحث چیزی برای گفتن نداری چرا دنبال ح.وه میگردی؟،چرا شهامت نداری وحسن نییت وصداقت کورخودت را زیرسوال میبری ؟چرافاجعه نویسی پیرخرفت زرتشت و همپالکی خودت را که سالیان سال زبان فارسی را شخم می زندنمی بینی؟مشت نمونه خروار!شما اوباشان شاه الهی چون ج.ا.نیروی خودی وغیرخودی دارید.مگرآن ...ننوشت:سخت جنین،مشک اتمی،ترس نکنی ازخیس؟چرا اونجا عینک ته استکانی ات رااستفاده نمیکنی؟....به ذات آدمهای هوچیگر ونورالزهرا😤
    2
    5
    دوشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Humpy - سیدنی، استرالیا
    Persian2600 - استکهلم، سوئد
    اوله انقلاب هم برای جمهوری اسلامی رای گیری شد! وقتی شکله حکومت طوریه که یک نفر حرفه اول و آخر رو میزنه , این حکومت دیکتاتوریه , چه تضمینی هست که ایشون حکومت رو دستش بگیره بعد بگه خوب مردم من کا رم تموم شد از حالا من میرم کنار حکومته دموکراسی داریم ! هرچیزی باید دسته یک شورا باشه رهبرش هم با انتخابات بطور موقت انتخاب بشه. وگرنه اولین کسایی که دوباره میریزن تو خیابون همون هایی میشن که الان میگن شاه برگرده , اگه سنشون بالا باشه باهات شرط میبندم اینا همون هایی بودن که ساله ۵ ۷ انقلاب کردن . جهته یاد آور ی ایشون یک شورا تشکیل داد , تمامه کسایی که توی شورا بودن استعفا دادن گفتن ایشون هیچ اعتقادی به دموکراسی نداره .
    1
    1
    دوشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - آخن، آلمان
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    نه عزیزم اکثر ملت آزاد آزاده هستند و مایل به انداختن قلاده شاه و آخوند به گردنشون نیستند و اینکه صدای سلطنت طلب ها بیشتره نشان از بیشتر بودن سلطنت طلبها نیست. و تنها استفاده ای که میشه از آقای پهلوی داشت همان گذاره نه بیشتر. رفراندوم برگذار میشه و همه تابع نتیجه همان رفراندم هستیم. سلطنت طلب و همچنین دمکرات طلب و فدرال طلب.
    2
    1
    دوشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.