مسمومیت ۴۰۰ دانشجو در یزد؛ دادستانی موضوع را بررسی می‌کند

از ۴۰۰ دانشجوی مسموم شده در خوابگاه پسران یزد ۲۵۱ نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند علی اکبر شمس،‌ دادستان یزد، روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت، در نامه‌ای به فرمانده پلیس امنیت خواستار بررسی ابعاد مختلف موضوع مسمومیت بیش از ۴۵۰ دانشجوی پسر خوابگاه یزد و ارسال گزارش آن به دادسرا شد.
 

دادستان یزد به خبرگزاری میزان،‌ وابسته به قوه قضائیه، گفت: «از آنجایی که هیچ یک از دانشجویان در این زمینه طرح شکایتی در دادسرا نکرده‌اند، دادستان عمومی و انقلاب یزد به عنوان مدعی العموم به موضوع ورود کرده است.»

 
به گزارش خبرگزاری ایسنا،‌ به دنبال اعلام مسمومیت بیش از ۴۵۰ تن از دانشجویان خوابگاه پسرانه دانشگاه یزد، تیم اورژانس در محل حاضر شد و در پی آن، تمامی آمبولانس‌ها و اتوبوس آمبولانس‌های استان یزد به این خوابگاه اعزام شدند.
 
سرپرست اورژانس کسور به خبرگزاری فارس گفت بیش از ۲۵۰ دانشجو به بیمارستان ها منتقل شده‌اند.
 
احمد دهقان، رییس مرکز فوریت‌های پزشکی استان یزد، نیز به ایسنا گفت که علت مسمومیت در حال بررسی و اوضاع تحت کنترل است و مصدومان به بیمارستان‌های یزد و بیمارستان شهید بهشتی تفت انتقال یافته‌اند.
 
بنابرگزارش‌ها، ۱۷۹ تن از دانشجویان در بیمارستان‌های استان یزد بستری شده‌اند.
 
نشست کارگروه پدافند غیرعامل یزد
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پی مسمویت بیش از ۴۵۰ دانشجو در یزد، قرار است که نشست کارگروه زیستی آشکارسازی و تشخیص قرارگاه پدافند غیرعامل- دفاع غیر نظامی - استان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد، رئیس ستاد بحران استانداری، مدیر کل پدافند غیرعامل استان، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان و معاونین دانشگاه برگزار شود.
 
در حالی که از مقامات رسمی، هنوز در مورد دلیل مسومیت این دانشجویان، خبری منتشر نشده، خبرگزاری تسنیم نوشته است این دانشجویان «با مسمومیت ناشی از بیماری‌های منتقل شده از آب و غذا دچار مصدومیت شده‌اند.»
 
خبر مسمومیت دانشجویان خوابگاه پسرانه دانشگاه یزد در حالی منتشر شده است که روز سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه نیز خبری در مورد مسمویت ۲۵۰ دانشجوی آموزشکده فنی شهید باهنر شیراز منتشر شده بود.
 
به گزارش خبرگزاری‌ها در ایران، دانشجویان پس از صرف شام در سلف سرویس آموزشکده فنی شیراز دچار مسمومیت شدند که ۵۸ تن از آنان به بیمارستان منتقل و بقیه در محل درمان شدند.
 
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس اعلام کرد که در مجموع به ۲۵۴ دانشجو در شیراز خدمات درمانی ارائه شده است.
 
به گزارش خبرگزاری مهر، از دانشجویان مسموم شده در آموزشکده فنی شیراز تا روز شنبه همچنان ۱۷ تن در بیمارستان بستری بودند و روند درمان آنها ادامه داشت.
 
همچنین رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم روز جمعه ۱۵ اردیبهشت، به خبرگزاری مهر گفت:«مشکلی در تغذیه دانشجویان وجود نداشته و علائم نشان می‌دهد احتمال زیاد این بیماری ناشی از ویروس است »
 
به گفته ذوالفقار یزدان مهر، در بررسی اولیه کارشناسان روی غذاهای مصرف شده توسط این دانشجویان مشخص شد که «مسئله خاصی» وجود نداشته اما نمونه‌های آنها جهت آزمایش های بیشتر به آزمایشگاه ارسال شده است.
 
روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت، رئیس دانشکده فنی مهندسی شهید باهنر شیراز اعلام کرد: به دنبال مسمومیت غذایی ۲۸۹ تن از دانشجویان این دانشکده، پیمانکار تهیه و طبخ غذا خلع ید شده است. با این همه وی تاکید کرد که هنوز دلیل مسمومیت غذایی این دانشجویان مشخص نشده است.
 
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۲۵
اسب آتش - سیدنی، استرالیا
سرویس بهداشتی دانشگاه تحت تعمیر بود، رفته بودن سراغ سماور سلف سرویس
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
۷۰
جوابگو - مالمو، سوئد
هرچه زودتر باید کاری کرد از بچه‌های وزارت اطلاعات و نظامیهای عزیز تقاضا می‌کنم اگر اتفاقی‌ میافته همکاری کنید این رژیم ایرانی‌ کش،روزی زن و بچه‌های شما هارو هم بلایی سرشون میارند،این زندگی‌ نیست شما می‌کنید،اینکه اجاره و دوتا مرغ را راحت میخرید زندگی‌ نیست که ،خودتونو فدای آخونده شپشو می‌کنید تورو به خدا کمک کنید ،اینها عمدا دانشجو هارو مسموم کردن.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
۵۰
ابن ملجم - مونیخ، آلمان
چرا کسی در مورد مسمومیت کشور به یک سری انگل بنام اخوند بیش از ۳۷ سال چیزی نمیگه و برای درمانش کاری انجام نمی شه. اگر وضع همینطور خوب پیش بره فردا پس فردا خبر مسمومیت ۷۰ میلیون ایرانی به دلیل استفاده از سبدهای الوده کالا و۵ میلیون دیگر بخاطر سرنگهای الوده چینی و ۵ درصد هم بخاطر پرخوری پیش از حد را خواهیم داشت(البته منظور مسمومیت جسمی است چرا که ۸۰ میلیون از نظر روحی بکلی مسموم شده اند به ویروسی بنام مذهب،که هیچ امیدی به مداوایشان نیست).
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +531شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +395پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +327یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +299رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +249سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +233‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +228نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +210کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +186حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +183وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود