پیدا شدن جسد ۱۳ معدنچی دیگر در معدن فروریخته یورت

صادق‌علی مقدم، مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان، گفته است امدادگران توانسته‌اند با ورود به بخشی از معدن فروریخته یورت در استان گلستان تعدادی دیگر از اجساد معدنچیان را پیدا کنند
 

به گفته آقای مقدم امدادگران در محل یکی از تونلهای معدن یورت در اوایل بامداد امروز (دوشنبه ۸ مه/۱۸ اردیبهشت) توانستند "با استفاده از مسیر دوم تونل به پیکر ۱۳ تن از معدنچیان جانباخته دسترسی پیدا کنند" که با پیدا شدن این اجساد مجموع جانباختگان حادثه معدن آزادشهر "به ۳۵ نفر افزایش یافته است."

 
وی تاکید کرده است که براساس آمار ارایه شده از مقامات مسئول بخش خصوصی که در این معدن فعال بوده‌اند تعداد معدنچیان مفقود شده ۳۵ نفر بوده است که به گفته آقای مقدم " تاکنون به همین تعداد جانباخته پیدا شده است." آقای مقدم در عین حال تاکید کرده است به "آماری که بخش خصوصی داده اطمینان نداریم و تا پاکسازی کامل تونل، در خصوص آمار نهایی معدنچیان جانباخته اظهار نظر نمی‌کنیم."
 
به گفته وی در تمام نقاطی که احتمال حضور معدنچیان در آنجا وجود دارد، جستجو ادامه پیدا خواهد کرد.
 
روز چهارشنبه (۳ مه/۱۳ اردیبهشت) انفجاری در معدن ذغال‌سنگ زمستان یورت آزادشهر در استان گلستان رخ داد و ده‌ها کارگر در آن حبس شدند. گفته شده شماری از کارگرانی نیز که برای نجات همکارانشان رفتند کشته شدند.
 
پیشتر نیز وزیر کار ایران مرگ دست کم ۳۵ نفر را تایید کرده بود.
احضار به دادسرا
 پیشتر هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری استان گلستان، اعلام کرد که پیمانکار معدن ذغال‌سنگ زمستان یورت آزادشهر به همراه وکیل خود در دادسرا حضور یافته است.
 
آقای هاشمیان بدون نام بردن از پیمانکار گفته است که او بازداشت نشده و "در اولین جلسه بازپرسی، پیمانکار به همراه وکیل خود در دادسرا حاضر شد و به سوالات بازپرس پاسخ داد."
 
او گفته است که با مسببان حادثه، اعم از دست اندرکاران معدن یا مدیران اجرایی که اهمال کرده‌اند برخورد خواهد شد.
 
کارگران این معدن در روزهای اخیر گفته‌اند که معدن یورت تجهیزات ایمنی مناسب از جمله دستگاه سنجش گاز نداشته است. برخی از آنها می‌گویند که در روزهای منتهی به فاجعه گزارش داده بودند که نشت گاز در معدن احساس می‌شده است.
 
محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت و معدن میز پیشتر در سخنانی گفته بود: "آنچه دریافتیم این است که باتری به باتری کردن لوکومتیو حمل ذغال‌سنگ و جرقه ناشی از آن عامل حادثه بوده است، ولی آنچه که واضح است معدن زمستان یورت عاری از گاز متان بوده است، ولی ذرات ریز ذغال‌سنگ به خودی خود آتش‌زا است."
 
پیشتر خبرگزاری ایلنا در گزارشی گفت که گروه مالی مهر اقتصاد و شرکت سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان، وابسته به بانک مهر اقتصاد، از مالک‌های عمده معدن یورت هستند. بانک مهر اقتصاد از صندوق قرض‌الحسنه بسیجیان شکل گرفته که وابسته به صندوق تعاون بسیج است.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +531شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +395پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +327یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +299رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +249سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +233‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +228نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +210کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +186حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +183وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود