هشدار مقام‌های عالی آمریکا به ایران؛ نگاهی به سه موضع‌گیری در ۲۴ ساعت

وزیر خارجه آمریکا، رئیس جمهوری و وزیر دفاع از فعالیت های تروریستی ایران انتقاد کرده اند. صدای آمریکا : با اظهارنظر پرزیدنت ترامپ درباره ایران در کنفرانس خبری با نخست وزیر ایتالیا، در ۲۴ ساعت گذشته این سومین بار است که مقام های عالی دولت ایالات متحده آمریکا هشدارهایی درباره ایران می دهند و تخطی ایران سخت گفته اند.
 

پرزیدنت دونالد ترامپ، عصر پنجشنبه ۳۱ فروردین میزبان پائولو جنتیلونی نخست وزیر ایتالیا در کاخ سفید بود و با او در یک کنفرانس خبری شرکت کرد. آقای ترامپ در بخشی از این کنفرانس در پاسخ به خبرنگاران، درباره توافق ایران گفت، ایران در حال اقدامات نامناسبی است. من از قبل گفته ام، این توافق خوب نبود. ما توافق ایران را در حال بررسی داریم تا ببینیم ایران چه تخلفاتی داشته است. در آینده درباره اش صحبت می کنیم.

 
رئیس جمهوری آمریکا درباره توافق هسته ای ایران همچنین گفت ایران به روح برجام وفادار نبود و تخلفاتی داشته است.
 
آقای ترامپ اشاره بیشتری نکرد. با این حال به نظر می رسد دولت او بررسی توافق هسته ای را بطور جدی دنبال می کند.
 هشدار تیلرسون
 روز چهارشنبه، رکس تیلرسون وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در اظهاراتی به جمهوری اسلامی ایران هشداری شدید اللحن داد. آقای تیلرسون در سخنان خود، برجام (توافق هسته ای) را نونه از از باج دادن به قدرتی نامید که جاه طلبی هسته ای دارد.
 
آقای تیلرسون گفت ایالات متحده مشغول بازنگری جامع سیاست های آمریکا در مقابل ایران است. او در این سخنرانی گفت اگر ایران مهار نشود، مسیر کره شمالی را خواهد رفت و تهدیدی علیه صلح و ثبات جهان خواهد شد.
 
وی سیاست اوباما را رد کرد و گفت کره شمالی نشان می دهد سیاست صبر استراتژیک یک رویکرد شکست خورده است.
 
وزیر خارجه آمریکا با اشاره به توافق هسته ای ایران و کشورهای پنج بعلاوه یک گفت، برای مدت کوتاهی به ایران باج داده شد و بعد مشکل برای دیگری می ماند. این دولت قصد ندارد مشکل را برای دولت بعدی به ارث بگذارد.
 
آقای تیلرسون از حمایت ایران از تروریسم گفت و افزود: ایران در بی ثبات کردن یمن و سوریه نقش دارد و فعالیت های زیادی در حملات سایبری دارد.
 
به گفته وزیر خارجه آمریکا، برجام تنها رسیدن ایران به بمب هسته ای را به تاخیر انداخت وگرنه تهدیدات ایران در سایر عرصه ها نادیده گرفته شده است.
 
اظهارات آقای تیلرسون بعد از نامه سه شنبه شب به پل رایان رئیس مجلس نمایندگان بود. در این نامه آقای تیلرسون برای اولین بار در دولت ترامپ، تایید کرد که جمهوری اسلامی ایران تا کنون به تعهداتش در برجام پایبند بوده است. در عین حال، آقای تیلرسون در نامه خود خبر داد که پرزیدنت ترامپ دستور بازنگری و بررسی توافق هسته ای با ایران را صادر کرده است.
 اظهارات وزیر دفاع
 در فاصله بین سخنان تیلرسون و اظهارات روز پنجشنبه پرزیدنت ترامپ، وزیر دفاع ایالات متحده که در خاورمیانه به سر می برد، علیه فعالیت های ایران موضع گیری کرد.
 
جیم متیس که در سفر خاورمیانه به عربستان سعودی رفته بود، روز چهارشنبه گفت در خاورمیانه هر جا که مشکلی وجود دارد، رد پای ایران دیده می شود.
 
وزیر دفاع آمریکا حل بحران یمن را تنها به خنثی کردن تلاش های ایران در این کشور منوط دانست و گفت ایران عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه است
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

هر سه اظهار نظر و هشدار از هر سه مقام ضمن دیدارشون از خاورمیانه و الالخصوص در عرعرستان بوده ، به این معنى که هر سه براى پادشاهى عرعرستان قصد چاپلوسى و دم تکاندادن بودند ! پس قابل بحث نیست و لطفاً موضوع رو مهم جلوه ندهید!!
جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۶
۴۲
باور عمیق - قم، ایران
اگر ایران نبود خداوکیلی شما فعالیت روزانه تون توی اون طویله ای که اسمشو آمریکا گذاشتن چطوری باید دنبال میشد؟
جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۵
۵۹
ایرانی‌ دبش - تهران، ایران
شکر زیادی نخورین برای قند بدنتون خوب نیست !! آمریکا ۳۵ سال هست که در رویای تجزیه ایران به سر میبره ،، به جنگ داخلی‌ در ایران فکر می‌کنه ،، خیلی‌ از ایرانیهای وطن فروش رو خریده ،، و خیلی‌ تلاش داره چه در مطبوعات چه در دنیای اینترنت که با کمک جاسوسانش و خود فروخته‌ها که ایران رو یک کشور عقب مانده و بی‌ ثبات نشون بده ،، اما ایران امروز با تلاش جوانان ایران زمین در زمینه‌های جنگی چه هوای و چه دریایی تو دهنی محکمی به اونها زدن . درود بر جوانان ایران زمین که همیشه پوزه دشمن رو به خاک مالیدند
جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۷
۵۴
Jalal50 - ونکور، کانادا
هر سه تاتون غلط کردین. انشاالله ایران روزی با کمک کشورهای دیگه شما جنایتکاران و جنگ افروزان شیک پوش و کراواتی را از منطقه با اردنگی میندازه بیرون.
جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶
۵۵
dbsh3000 - يوتبوري، سوئد
اینها همش بازیهای قبل از انتخاباته تا مردم احمق رو به پای صندوقهای رای بکشونن
جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
ترامپ داره ...کاریها وباج دادنهای حاج اوبابا راجمع میکند لعنت بر حاج اوبابا. درود.برترامپ ووزیر خارجه ووزیر دفاع اش. حقیقت راگفتندِِ . ننگ برجمهوری اسلامی وولایت وقیح اش..
جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
۳۸
rouzbeh_ma - لندن، انگلستان
جالب اینجاست که جنگ های جدید خاور میانه و داعش و گردن کشی روسیه و کولی بازی جمهوری اسلامی همه در دوره اوبامای مهربان رخ داده. دنیای امروز نیاز به امریکای قدرتمند و خشن داره نه مهربان . این ها مانند مسئولین ما نیستند که دری به هر جهت سخنی گفته باشند. تا پشت پرده حرف هایی نباشه چیزی نمی گن. باید منتطر ماند و دید. حمایت از حرکت های مردمی بهترین کار اینها می تونه باشه
جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
اقای شب تاب - یوکوهاما. میفرمائید ..اگرسه اظهارنظرو.. به معنی هرسه برای پادشاهی عربستان قصد چاپلوسی ودم تکان دادن بودند. مگر قراربود پادشاهی عربستان سقوط کند. اخه امریکاچه با51 ایالاتش وبا قدرت بالای نظامی چه احتیاجی به عربستان دارد یا عربستان درخواست برای موشکهای جدید وسفارش به امریکا میدهد. تنها اشتباه امریکا درزمان دموکراتها هدف برداشتن شاه فقید که ژاندارم منطقه خاورمیانه لقب داده بودند وامنیت درخاورمیانه بود میباشد..جمهوریخواهان نه اسلامی هستند ونه ضد پادشاهی اون دموکراتهای امریکا و بخصوص حاج اوباما وحامی اسلامگرایان و حافظ جمهوری اسلانی باباجه هائی که به سیدعلی داد. نمونه 500 میلیون دلار بخشش اوباما به سیدعلی.سخن زیاداست بهمین اکتفا میکنم..
جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
۵۷
مدافع حق - مادرید، اسپانیا
در جواب به بى همتا برلین . ایالات متحده نیاز داره به عربستان . خیلى زیاد ،اگر عربستان نباشه سلاح به کى بفروشه . کجا پایگاه نظامى بسازه . نفت ارزون از کى بخره
جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
کسانیکه نظرشان نسبت به این سه سیاستمدار امریکا منفی است باید خوب بدانان اگر از این اشخاص انسان در کره زمین وجود نداشت انگاه نظامهای مثل نظام اخوندی ایران و نظام کره شمالی می توانستند مردمان کشورهای دیگر را هم مثل مردمان کشور خودشان را کیش و مات کنن . چرا باید نسبت به اشخاصی که میخواهند جهان را از چنگ ادم کشان نجات دهند یکطرفه قضاوت کرد ؟ چرا به اصل موضوع فکر نمی کنید ؟ اگر رژیم ایران دخالت در سوریه و یمن و دیگر کشورها نمی کرد هرگز شاه عربستان از امریکا نمی خواست جلوی زیاد خواهی های جمهوری اسلامی ایران را بگیرد , پس کمی عقلانه به موضوع بنگرید اخوندها هیچ دلشان به حال مردم و خاک ایران نمی سوزد چون از یکطرف مردم ایران را اعدام میکنند و از طرف دیگر مردم را ودار میکنند به کشورهای خارج مهاجرت کنن ,کلی هم خاک و اب و سرمایه های ملی ایران را به روسیه و عربها بخشیده است. هرکس از اخوند حکومتی ایران به هر مناسباتی دفاع کند شعور سیاسی و عقلانی ندارد.مردم ایران و کره شمالی نتوانستند خودشان را نجات دهند اجازه دهید امریکا و هم پیمانانشا مردم این دو کشور را از حاکمان دیکتاتور و خونخوار نجات دهند.
جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
اقای مدافع حق....عربستان سلاح نمی فروشد. اون روسیه وجمهوری اسلامیست که موشک به حزب الله لبنان داد برای پرتاپ به اسرائیل. عربستان خودش نفت میفروشد وخریدارنفت نیست.پایگاهای نظامی را روسیه درسوریه ساخت نه عربستان...
جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
[::*بی همتا* - برلین، آلمان::]. عرض کنم خدمت شما دوست گرامى، که در بین روئساى جمهورى امریکا در این چهار دهه اخیر، دولت ترامپ قبل از اینکه یک مشى سیاسى قوى داشته باشه بیشتر اقتصاد و بیزینس سر لوحه کارش هست! منطقه خاورمیانه و دولتهاى ثروتمند عرب هدف جذابى از دیر باز براى امریکا بوده! خصوصاً الان و در دولت ترامپ ! بالغ بر هفتصد میلیارد دلار تنها عربستان در امریکا سرمایه گذارى کرده ! نفت ارزان و نشان دادن یک بختک به اسم ایران کافیست که اعراب مجبور به خرید دهها میلیارد دلار اسلحهاز امریکا شوند!الان که رقابت براى کسب برترى جویى و قدرت طلبى بین رژیم ایران و عربستان بوجود آمده (عراق - سوریه- لبنان و یمن ) پر واضحه که امریکا براى حفظ منافع بزرگ اقتصادیش به چاپلوسى عربها تن بده!
جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
اقای شب تاپ . ایا خود امریکا نفت دارد یانه ? ایا اگر ترامپ سیاستمدار نبود شما فکرمیکردید رئیس حمهور میشد ? اگ رینطور است . خب چرا راکفلر نشد . میلیارد شدن انهم غولی مثل ترامپ . بیشتر سیاست لازم دارد تا به بیزینس . هماهنگی امریکا با خاورمیانه وبخصوص عربستان . که قدرتی درخاورمیانه است .بیشتر برای حفظ خلیج فارس که شاهرگ حیاتی جهان است . وبارها سپاه پاسداران و بامانورها ی دریائی و تهدید به بستن خلیج فارس کردند . حالا قبول کن دیگه
جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
یاورعمیق ..قم .. شمایکی بهتره بری همون فیضیه قم ات و نماز حاجتت رابخوانی
جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
۳۴
یه ایرونی - تهران، ایران
فسیل های وطن فروش حواستونو جمع کنین این یه بازی بزرگه یه سرش روسیه است یه سرش آمریکا.این وسط عرعربستان و این جک و جونورها فقط باید از اون دلارهای نفتی بریزن تو کیسه آمریکا.تا موقعش برسه! پس چیزی واسه شما و مریم لچک و رضا دماغ نمیمونه که واسه چیز لیسی این شیخکها دم تکون بدین!...حواستونو جمع کنین پرشیا داره خاورمیانه رو میگیره... :)
جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
[::*بی همتا* - برلین، آلمان::]. دوست گرامى! من نگفتم امریکا نفت نداره ، هزینه استخراج نفت در امریکا بالا و مقرون به صرفه نیست وگذشته از اون جوابگوى احتیاجات امریکا نیست! پس بطبع خرید نفت ارزان از کشورهاى عرب خلیج فارس مقرون بصرفه تره ! چه بسا پولى که این کشورها بابت فروش نفت از امریکائیها میگیرن رو مجدداً براى خرید سلاح به امریکا بر میگردونن! البته فرمایش شما در ارتباط با شرارتهاى سپاه در خلیج پذیرفتنیست! یک مورد مهم هم اینه که اکثر سیاستهاى خارجى امریکا رو صاحبان غولهاى اقتصادى یا همان کارتلهاى بزرگ که اکثراً هم یهودى و طرفداران اسرائیل هستند تعیین و تبئین میکنن که رئیس جمهور موظف به اجراى اونهاست ! راکفلر هم جاه طلبى هاى ترامپ رو نداشته و شاید ترجیح داده که بیشتر نظریه پرداز ودر کنار باشه! شاد و پیروز باشید!
شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +557شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +430پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +335یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +252سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +236‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +235نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +231وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +229ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +190حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله