دونالد ترامپ: آمریکا وارد سوریه نخواهد شد

دونالد ترامپ چند روز پس از حمله موشکی آمریکابه یک پایگاه هوایی سوریه، دونالد ترامپ روز سه شنبه تصریح کرده است که آمریکا برنامه برای حضور نظامی در سوریه ندارد. وی همچنین از بی عملی دولت اوباما در قبال حملات شیمیایی حکومت بشار اسد انتقاد کرده است.
 

رییس جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» شش روز پس از حمله موشکی آمریکا به به پایگاه هوایی شعیرات سوریه، گفته است:‌ ما وارد سوریه نخواهیم شد.

 
حمله شیمیایی روز سه شنبه هفته گذشته به شهرک خان شیخون در استان ادلب ده ها کشته برجای گذاشت. آمریکا در واکنش به این حمله شیمیایی، پایگاه هوایی «شعیرات» در استان حمص را با ۵۹ موشک هدف قرار داد.
 
دونالد ترامپ ساعاتی پس از این حمله گفته بود که مطمئن است که حکومت سوریه از سلاح شیمیایی علیه غیر نظامیان استفاده کرده است و آمریکا پایگاهی را مورد حمله قرار داد که سوریه از آن برای این حمله شیمیایی استفاده کرده بود.
 
رییس جمهوری آمریکا در ادامه این مصاحبه با «فاکس نیوز» تاکید کرده است: اما وقتی من می بینم از سلاح شیمیایی وحشتناک استفاده می شود، آنها در دولت اوباما پذیرفته بودند از آن استفاده نکنند، ولی آنها این (توافق) را نقض کردند.
 
دونالد ترامپ اضافه کرده است: آنچه که من انجام دادم می بایست دولت باراک اوباما انجام می داد، خیلی پیش از این که من این کار را بکنم. فکر کنم در آن صورت مردم سوریه وضعیت بهتری از الان می داشتند.
 
روسیه از یک «اهریمن» حمایت می کند
 
به گزارش فاکس نیوز ، دونالد ترامپ همچنین اظهار داشت، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه از یک فرد اهریمنی در سوریه حمایت می کند.
 
رییس جمهوری آمریکا گفته است: پوتین از یک فردی که واقعا یک اهریمن است حمایت می کند. فکر می کنم این برای روسیه خیلی بد است . فکر می کنم این برای بشریت بسیار بد است. این برای جهان بسیار بد است.
 دونالد ترامپ همچنین تاکید کرده است اقدام بشار اسد در استفاد از سلاح شیمیایی علیه مردم سوریه نشان می دهد که او یک «حیوان» است.
 
آقای ترامپ گفته است: اما وقتی کسی بمب شیمیایی یا بمب‌های بشکه‌ای روی (مردم) می ریزد، آنها این بشکه‌های مملو از دینامیت را سر جمعیت مردم می ریزند. کودکان را می ببینی که دست و پا و صورت خود را از دست داده اند. این یک حیوان است.
 
درحالی که آمریکا و دیگر کشورها حکومت بشار اسد را به استفاده از سلاح شیمیایی در خان شیخون متهم می کنند، روسیه و سوریه می‌گویند، هیچ شواهدی در اثبات این اتهامات وجود ندارد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۲۵
romano - تهران، ایران

بمب اتم و خوشه‌ای مال اهریمن نیست؟ کره شمالی اهریمن اتمیه و باید آلت دست لشکر کشیتون به شرق آسیا باشه اما پاکستان تروریست اتفاقا مسلمون و اتفاقا اتمی متحدتونه! حالا گور بابای کره صلوات که اهریمن اتمیه کوبا چه گناهی در تاریخ بشری کرده؟ ها مثل برادران سعودی و اسراییلی نیست. اینکه من از سیاستمدارا بدم میاد مخصوصا آمریکایی و غربی حکایت جمهوری اسلامیه دم از اخلاق میزنه اما آخر بی اخلاقیه جالبه مردمانش با اخلاقن سیاستمدار غربی هم دم از دموکراسی و آزادی میزنه ولی درواقع نوکر پولن و کشنده آزادی و دموکراسی جالبه مردمشون مردمان دموکرات و آزادی خواهین.
‌چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
۲۵
اسب آتش - سیدنی، استرالیا

اهریمن اون استراتژیست های کثیف سازمانهای موساد و استخبارات عرپستان هستن که بشکه های گاز سارین رو که سوریه نداشت رو از مرز اردن و اسرائیل آوردن داخل سوریه در چند تا انبار تابلوی مهمات شورشی ها و مزدورهای خودشون نگه داشتن تا بطور طبیعی ارتش قانونی سوریه اونا رو منهدم کنه تا اینا به بهونه خط قرمز نقشه حیوانی خود رو راحت پیاده کنن. هر جا قتلی اتفاق میافته قاتل همونیه که سود میبره
‌چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
۲۵
اسب آتش - سیدنی، استرالیا

با یه کلک تونستن افکار عمومی دنیا رو با خود همراه کنن بدون اینکه هیچ گروه تحقیقی برای اثباتش تشکیل بشه
‌چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
۵۵
مستانه شرق - هایدلبرگ، آلمان

شما آمریکایی های آزادی خواه و آزادی ساز چنان بلایی بر سر عراق آوردید که عراقی ها روزی صد بار آرزوی همان صدام جنایتکار رو میکنند ..تازه این یک نمونه هست ..دست کثیفتون از ایران به دور و قطع باد ...
‌چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
۴۴
Finland 1 - هلسینکى، فنلاند
همش دروغ و تزویر. رفتن فرودگاه أسد را بمباران کردن ولى از اون طرف ٤ ساعت زودتر به روسها خبر دادن. چون هیچ هواپیمایى نمونده بزنند به تعداد زیاد از موشک استفاده کردن که مردم در عکسها با دیدن لاشه موشکها فکر کنند هواپیماست
‌چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +561شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +443پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +341یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +254سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +241نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +235وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +235ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +193حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +166نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند