احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

آقایان بقایی، مشایی و احمدی‌نژاد شعار دادند: "زنده باد بهار، زنده باد ایران" محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق ایران، برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ ثبت نام کرد.
 

این در حالی است که سال گذشته آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، از آقای احمدی نژاد خواست که در انتخابات پیش رو نامزد نشود.

 
آقای احمدی‌نژاد در پاسخ گفته بود "برنامه‌ای برای حضور در عرصه رقابت‌های انتخاباتی سال آینده"ندارد و بعدتر گفت در انتخابات ۱۳۹۶ از حمید بقایی، رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، حمایت می‌کند.
 
او پس از ثبت نام درباره موضع رهبر ایران گفت: "این معنای نهی نبود و توصیه ایشان بود و توصیه ایشان مانع حضورم نمی‌شد و علیرغم اینکه فشار گسترده‌ای از سوی مردم برای حضور در میدان دارم به قول اخلاقی خود پایبندم و ثبت‌نام در انتخابات صرفاً برای حمایت از برادر عزیزم آقای بقایی است."
 
آقای احمدی‌نژاد صبح امروز به همراه حمید بقایی و اسفندیار رحیم مشایی در وزارت کشور ایران حاضر شد. کمی پیش از ثبت نام آقای احمدی‌‌نژاد، آقای بقایی برای نامزدی ثبت نام کرد.
انتخاباتی که با نادیده گرفتن رهبر شروع می شود؟ جمشید برزگر، تحلیلگر بی‌بی‌سی در امور ایران:
 ثبت نام محمود احمدی‌نژاد برای شرکت در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری را باید یکی از شگفت‌انگیزترین اقدامات کسی دانست که به انجام اقدامات و گفتن سخنان غیرمنتظره شهره است. اهمیت اقدام آقای احمدی‌نژاد، به طور مشخص در نادیده گرفتن تمام‌عیار نظر آیت‌الله علی خامنه‌ای است. فارغ از اینکه منع نامزدی او از سوی آقای خامنه‌ای یک دستور یا یک توصیه قلمداد شود، نادیده گرفتن نظری که ابتدا به طور خصوصی و سپس به طور علنی و با تاکید از سوی آقای خامنه‌ای مطرح شده، اقدامی نامتعارف در جمهوری اسلامی به حساب می‌آید. البته این اولین بار نیست که آقای احمدی نژاد تقابل یا دست کم مقاومت خود در برابر نظر و دستور رهبر جمهوری اسلامی را به نمایش می‌گذارد، اما در آن هنگام او در مقام رئیس جمهوری بود و باور همگانی این بود که از حمایت بی چون و چرای آیت‌الله خامنه‌ای برخوردار است. اولین واکنش‌ها به ثبت نام محمود احمدی‌نژاد از سوی اصولگرایان نشان می‌دهد که این وضعیت اکنون تغییر کرده است، اما آیا آقای احمدی‌نژاد هنوز از پشتوانه‌هایی در درون ساختار قدرت برخوردار است که بتواند او را به عبور از گذرگاه پرخطری که در پیش گرفته امیدوار سازد؟
بقایی و احمدی‌نژاد مسعود زریبافان، رئیس بنیاد شهید در دوره آقای احمدی‌نژاد نیز امروز صبح برای نامزدی ثبت نام کرد.
 
پیشتر گزارش‌هایی درباره ثبت نام اسفندیار رحیم مشایی هم منتشر شده بود اما آقای رحیم مشایی به خبرگزاری ایلنا گفت: "در انتخابات ثبت‌نام نکرده و نخواهم کرد."
 
آقایان بقایی، مشایی و احمدی‌نژاد در مقابل خبرنگاران دست یکدیگر را گرفتند و شعار دادند: "زنده باد بهار، زنده باد ایران."
 
آقای احمدی‌نژاد در انتخابات سال ۱۳۹۲ حامی اسفندیار رحیم مشایی بود اما صلاحیت آقای مشایی رد شد.
 مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای با نامزدی احمدی‌نژاد(۵ مهر ۱۳۹۵)
 به ملاحظه صلاح حال خود آن شخص و صلاح حال کشور به ایشان گفتم که شما در فلان قضیه شرکت نکنید. نگفتیم هم شرکت نکنید. گفتیم صلاح نمی‌دانیم شما شرکت کنید ....
 
با ملاحظه‌ حال مخاطب و اوضاع کشور به یک آقایی انسان توصیه می‌کند که آقا شما اگر توی این مقوله وارد شدید این دو قطبی در کشور ایجاد می‌شود. دو قطبی در کشور مضر است به حال کشور. من صلاح نمی‌دانم شما وارد بشوید. این چیز خیلی مهمی که نیست. خیلی طبیعی و ساده است. بله، ما این توصیه را به یکی از آقایان، به یکی از برادران کردیم. خب حالا این مایه اختلاف بشود بین برادران مومن، یکی بگوید فلانی گفته، یکی بگوید نگفته، یکی بگوید چرا پشت بلندگو نگفته؟ خب حالا این هم پشت بلندگو.
 
به رادیو فردا یا رادیو بی‌بی‌سی این قضیه چه ارتباطی دارد؟ می‌پردازند٬ بحث می‌کنند٬ تحلیل می‌کنند٬ علت چیست٬ چرا گفتند٬ این معنایش چیست؟ این معنایش این است که دشمن می‌خواهد استفاده کند. ما باید چه کار کنیم؟ باید نقطه مقابل دشمن حرکت کنیم.
 نامه احمدی‌نژاد به آیت‌الله خامنه‌ای (۶ مهر ۱۳۹۵)
 ...حضرت عالی توصیه فرمودید که در این دوره مصلحت نیست بنده در انتخابات شرکت نمایم و اینجانب نیز تبعیت خود را اعلام نمودم.
 
ضمن تشکر از بیانات مهم حضرتعالی در جلسه درس خارج فقه مورخ پنجم مهرماه جاری، به استحضار می‌رسانم که در عمل به منویات رهبر بزرگوار انقلاب، برنامه ای برای حضور در عرصه رقابت‌های انتخاباتی سال آینده ندارم.
 
به لطف خداوند متعال و با افتخار همواره به عنوان سرباز کوچک انقلاب و خادم مردم باقی خواهم ماند...
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
واى عجب آش شلم شوربایى شده این نام نویسى آن تخابات!! چه دهن کجى بدى کرد ، احمقى به سید چلاقعلى!! هر چند اولین بارش نبوده! داستان داره جالب میشه!
‌چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
۳۲
agha_ehsan - تهران، ایران
دمش گرم . هرچند که رییس جمهور تو این مملکت باندازه حاجی فیروز مصرف نداره . دیروز مصاحبشو دیدم خیلی رک و راست حرف میزد . می گفت آقا جان نه نیروی انتظامی و قوه قضاییه و زندانها و . که زیر نظر دولت و رییس جمهور نیس ! یعنی دلقکی بیش نیستیم ولی با این حال در این نمایش مضجک رییس جمهور بازی روی صحنه هستیم ! - حالا ببین همین بشر چقد رای بیاره . من خودم که تو عمرم رای ندادم به این مردک رای میدم . روحانی اومد چه غلطی کرد یا اصلا اجازشو داشت که بکنه . این بشر اقلا 8 سال اسباب خنده و دلشادی مسلمین جهان میشه . مخصوصا با این عملش که تو روی رهبری ایستاد واقعا محبوب ایرانی جماعت میشه
‌چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
حتما امروز یک کلیپ به زبان انگلیسى منتشر خواهد کرد بدین مضمون: آى ثبت نامد تو بیکام مموتى وان مور تایم!
‌چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
۴۹
haj hasan - مشهد، ایران
عنتر وارد می شود،عنتر. زد ولایت فقیه
‌چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
۶۳
sepahanofication - اصفهان، ایران
ایشون بر خلاف حرف رهبر در انتخابات شرکت کرد و با این کار اراء مخالفان رهبر را جمع خواهد کرد و مردم قافل از اینکه این یک نقشه از قبل طراحى شده بود . والا اقاى احمدى نژاد با این کار اصل ولایت مطلق فقیه نظام را زیر سوال برد . حتما این نقشه او براى راى اوردن است با دستور مستقیم رهبر
‌چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
۶۵
Gharibeh-Ashena - هانوفر، آلمان
[::agha_ehsan - تهران، ایران::]. دوست عزیز مثل اینکه یادت رفته همین میمون چه بلایی سر مردم و مملکت در هشت سال ناخدمتی خود آورد؟ همین امروز روزنامه ها اینجا نوشته اند که دیوانه تهران دوباره ثبت نام کرد. این همه سال رای ندادی و حالا میخوای به این دلقک رای بدی ؟؟ اون هم فقط محض خنده ؟؟؟
‌چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
۶۵
Gharibeh-Ashena - هانوفر، آلمان
هر کی به این دلقک رای بده هنوز نفهمیده که چقدر به فهم و شعورش بی احترامی شده.
‌چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
۴۴
DAADAA - تهران، ایران
بعد از چند ماه ناچارم نظر بدهم...واقعا دمت گرم محمود جان یعنی من که اصلا رأی دادن تو ذهنم نبود شک نکن با خانواده دم صندوق حاضرو به محمود رای میدهم ...بابا خدایی کسی اینجوری دوپا وسط نظررهبرنرفته بود ...
‌چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
۴۲
sama128 - شیراز، ایران
این بوزینه با حضور خودش و رفیق دزد تر از خودش یعنی بقایی به همراه اسی رحم فشاری در واقع به رهبر با زبون بی زبونی داره میگه حرافت را چیز هم حساب نمی کنم . واقعا رهبر جلوی این بوزینه کم اورده معلوم نیست چه آماری از رهبر داره اینقدر پررو شده.
‌چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
۴۶
koros_nl - امستردام، هلند
[::شب تاب - یوکوهاما، ژاپن::]. بابا برای خنده آمده , دیگه از عادله خانم الجبیر که بهتره !! حد اقل مسافرت خارجی میره نباید نگران باشیم شب ببرنش اتاق به اتاق بگردو ننش برای جهاد نکاح !!
‌چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
۳۲
agha_ehsan - تهران، ایران
[::Gharibeh-Ashena - هانوفر، آلمان::]. دوست عزیز شما هنوز ندونستی که ما اصلا چیزی به نام رییس جمهور و مجلس و نماینده نداریم و اینا همش یک تئاتر مضحکه که رژیم به غرب وانمود کنه که سیستم ایران هم یجوراییه دموکراسی وار و بر مبنای رای مردمه . بله من دقیقا بعد عمری به همین دلقک رای میدم . چون اولا رییس جمهور کاره ای نیس که شما داری میگی ایشون مسبب 8 سال بدبختی و کهریزک و دزدی و فلان بوده . دوما ایشون با تمام دلقکی باندازه ای عرضه داره که حتی تو روی رهبری می ایسته . سوما اسباب خنده و تفریح جهان میشه . البته مشخصه که تایید صلاحیت نخواهد شد متاسفانه
‌پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +561شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +443پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +341یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +254سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +241نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +235وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +235ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +193حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +166نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند