نماینده مجلس مالزی: ازدواج متجاوز با قربانی اشکالی ندارد

شابودین یحیی گفت که ازدواج متجاوز با قربانیش "کار اشتباهی" نیستیک نماینده مجلس مالزی گفت که تجاوزگران جنسی می‌توانند با قربانیانشان ازدواج کنند و بعضی از دخترهای ۱۲ ساله از نظر "جسمی و روحی" آمادگی ازدواج دارند.
 

شابودین یحیی، از ائتلاف جبهه ملی مالزی، در اظهاراتی در مجلس این کشور همچنین گفته است که ازدواج می‌تواند قربانیان را "به سوی زندگی بهتر" هدایت کند.

 
مالزی که کشوری با اکثریت مسلمان است اخیرا قانونی بر ضد آزار جنسی کودکان تصویب کرد، اما به رغم تلاش‌های احزاب مخالف این قانون ازدواج کودکان را ممنوع نکرد.
 
به این ترتیب ازدواج مسلمانان زیر ۱۶ سال با شرایط خاص در مالزی قانونی ماند.
'درمان مشکلات اجتماعی' بسیاری از مردم مالزی خشمشان را در شبکه‌های اجتماعی نشان دادند آقای شابودین طی نطق روز سه‌شنبه (۴ آوریل/۱۵ فروردین) خود در مجلس مالزی گفت با این که تجاوز به عنوان جرم شناخته می‌شود اما باید هم به متجاوز و هم به قربانی "شانس دیگری برای از نو آغاز کردن" داد.
 
او گفت: "شاید ازدواج آن‌ها (متجاوز و قربانی) را به سوی یک زندگی سالم‌تر و بهتر هدایت کند و شخصی که تجاوز کرده الزاما نباید آینده سیاهی داشته باشد. دختر دست‌کم می‌تواند یک شوهر داشته باشد و این شاید درمانی برای مشکلات رو به رشد اجتماعی باشد."
 
آقای شابونین بر مبنای تجربیاتش به عنوان یک قاضی پیشین شریعت، گفت که بعضی از بچه‌ها از نظر "ذهنی و روانی" برای ازدواج آماده بودند: "بعضی از دخترهای ۱۲ تا ۱۵ ساله بدنشان مانند زنان ۱۸ ساله است."
 
او سپس به خبرگزاری رویترز گفت که حرف‌هایش خارج از موضوع نقل شده گرچه کماکان مخالف جرم دانستن ازدواج کودکان به عنوان بخشی از قوانین اسلام است.
''رویه‌ای خطرناک و نگران‌کننده ''
در مالزی طی سال‌های اخیر نشانه‌هایی از گسترش اسلام‌گرایی دیده شده است. شرمیلا سکاران، رئیس موسسه غیردولتی صدای کودکان گفت که حرف‌های این سیاستمدار نشان‌دهنده "روالی نگران‌کننده" برای دختران جوان است
 
خانم سکاران به بی‌بی‌سی گفت: "سیاستمدارانی مثل او وجود دارند که بیانیه‌هایی خطرناک و واپس‌گرایانه می‌دهند. این فقط موجب تقویت دیدگاهی می‌شود که عقیده دارد تجاوز اشکالی ندارد. دادگاه‌های شریعت سرشار از زوج‌های جوانی است که طلاق گرفته‌اند. میزان طلاق و ازدواج مجدد در مالزی خیلی خیلی زیاد است."
 
سخنان آقای شابودین خشم و انتقاد‌های زیادی را در مالزی برانگیخت. یک کاربر فیسبوک به نام جاشوا هونگ نوشت: "او به طرز وحشتناکی واپس‌گرا است و دیدگاه متحجرانه او جایی در جامعه مدرن ما ندارد." شمار دیگری از مالزیایی‌ها نیز او را یک "احمق درجه یک" نامیدند و بسیاری از کاربران هم سخنان او را به همراه تصویری شبیه شیطان در فیسبوک همرسانی کردند.
ازدواج کودکان در مالزی
  •     سن قانونی ازدواج مسلمانان مالزی برای دختران ۱۶ و برای پسران ۱۸ سال است.
  •     اما بچه‌های کمتر از ۱۶ سال می‌توانند با اجازه والدین یا دادگاه‌های مذهبی ازدواج کنند.
  •     طبق گزارش سازمان ملل تخمین زده می‌شود که بیش از ۹۰۰۰ مورد ازدواج کودکان طی ۵ سال گذشته در مالزی انجام شده است.
  •     به نظر می‌رسد که بیشتر ازدواج‌های کودکان در جوامع سنتی و روستایی انجام می‌شود.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
Dara20 - تهران، ایران
جانور بی‌ شرف مسلمان، مرتیکه احمق پست فطرت . همین شما دینداران شهوتران جهان را به ابتذال کشاندید. مسلمان‌ها فقط به شهوت، آدمکشی و دزدی فکر می‌‌کنند. پس بیا دختر ۱۲ ساله خود را در اختیار یه مسلمان متجاوز دیگر نظیر خودت قرار بده و پس از تجاوز آنان را با سنت پیامبر حشری خودتان به عقد یکدیگر در بیاور.
‌چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴
۴۲
Realman - ارواین، ایالات متحده امریکا

یعنی اول باید تجاوز کنن بعدش قانونی میتونن با دختره ازدواج کنن 😂😂😂
‌چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱
۱۰۷
DenaOslo - اسلو ، نروژ

نکبت و فرومایگی از سر و کله قوانین این کشور های اسلامی میبارد ! مالزی که یعنی یکی از پیشرفته ترین کشور های اسلامی ست اینطوری شوت و وحشی هستند پس وای به حال بقیه
‌چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷
۷۳
نازک بین - شفیلد، انگلستان

حوادث و اتفاقات در چهار گوشه دنیا ثابت کرده هر کجا که قوانین حقوقی ازدواج زیر سلطه و نفوذ دین بوده و از دستورات مذهبی نشأت گرفته بمراتب در آنجا جرم و جنایت خانوادگی و فساد و فحشا و تجاوز جنسی بیشتر بوده چون در این موارد هم رشد عقلی و هم اجبار خانواده و در تنگنا قرار گرفتن حاکم بوده نه درک و فهم درست از تشکیل خانواده و تمایل و عشق حقیقی به بلوغ فکری رسیدن.
‌چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +564شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +452پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +344یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +254سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +245نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +245ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +237وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +195حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +169نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند