حمله به پناهجوی کرد ایرانی در لندن؛ ۲۰ نفر شاهد کتک خوردن او بودند

این نوجوان ایرانی و دوستانش در ایستگاه اتوبوس هدف حمله قرار گرفتند مردم محله کرویدون در جنوب لندن می گویند یک گروه ۲۰ نفری شاهد حمله جمعی و کتک زدن نوجوان پناهجوی کرد ایرانی بوده‌اند.
 

این پناهجوی ۱۷ ساله که نام او اعلام نشده همراه دوستان خود مورد ضرب و شتم قرار گرفت. دو دوست او جراحت سطحی برداشتند، اما خودش در بیمارستان بستری است.

 
پلیس لندن شش نفر را به ظن تلاش برای قتل این پناهجو در جنوب شهر بازداشت کرده است.
 
بازداشت‌شدگان چهار مرد و دو زن هستند که همه بین ۲۰ تا ۲۴ سال دارند.
 
شهردار لندن، این اتفاق را محکوم کرده و نماینده منطقه کرویدون در پارلمان حمله‌کنندگان را "آشغال" توصیف کرده است.
ماجرا چطور اتفاق افتاد؟
پناهجوی کرد ایرانی در ایستگاه اتوبوس با دوستانش منتظر بود که ساعت ۱۱ و ۴۰ دقیقه جمعه شب ۳۱ مارس حمله اتفاق افتاد.
 
گفته می شود حمله‌کنندگان پیش از کتک زدن از او پرسیده‌‍اند که اهل کجاست. بعد دنبالش کرده‌اند و بارها در خیابان به او مشت و لگد زده‌اند تا زمانی که روی زمین افتاده است.
 
پلیس مشغول تحقیق درباره این موضوع است که آیا مهاجمان در میکده سر خیابان مشروب نوشیده بودند یا نهوضعیت پناهجوی ایرانی چگونه است؟
به گفته مقام‌های پلیس او آسیب "جدی" دیده اما وضعیتش در بیمارستان "پایدار" است.
 
جمجمه این پناهجوی ۱۷ ساله شکسته و خون در مغزش لخته شده است.
 
پلیس به دنبال آن است که درباره این اتفاق به خانواده این پناهجو اطلاع بدهد.
 
رییس پلیس منطقه کرویدون از مردم محلی خواسته هر چه درباره این واقعه می‌دانند با پلیس در میان بگذارند.
 
شاهدان چه می‌گویند؟
یکی از ساکنان خیابانی که حمله در آن اتفاق افتاده این‌طور تعریف می‌کند: "جمعیت زیادی از میکده سر کوچه بیرون آمدند. نمی‌توانستیم ببینیم چه کسی دارد چه کسی را کتک می‌زند. فقط یک نفر بود که به شدت کتک می‌خورد و با مشت و لگد به صورتش می‌کوبیدند. او همان پسری بود که کارش به بیمارستان کشید."
 
"هرکس می‌رسید به او یک مشت و لگد می‌زد. حدودا ۱۰ نفر بودند که کتک می‌زدند و بقیه، جمعیتی حدود ۱۰ تا ۲۰ نفر، ایستاده بودند و نگاه می‌کردند. وقتی صدای آژیر آمد، فرار کردند."
 
"مردمی که آن اطراف بودند نمی‌توانستند دخالت بکنند چون کسی نمی‌توانست جلوی یک جمع ۳۰ نفری را بگیرد. منتظر شدند تا همه متفرق شدند و بعد به کمک جوان رفتند. همان زمان که پلیس و آمبولانس رسید و ماجرا تمام شد."
 
کانا واراتان، شاهد دیگری که همان نزدیک زندگی می‌کند می‌گوید: "با شنیدن صدای فریاد قربانی متوجه ماجرا شدم. معمولا جمعه شب‌ها بعد از خروج از میخانه از این سر و صداها زیاد است. از پنجره که نگاه کردم دیدم یک گروهی دارند یک نفر را کتک می‌زنند."
 
"اصلا تصور نمی‌کردم که این یک حمله نژادپرستانه یا شبیه آن باشد. تعجب کردم چون از این اتفاق‌ها اینجا نمی‌افتاد."
واکنش‌ها چه بوده است؟ صادق خان گفته مهاجمان باید محاکمه شوند صادق خان، شهردار لندن، حمله به نوجوان ایرانی کرد را محکوم کرده و گفته این شهر جای جرایم نژادپرستانه نیست.
 
آقای خان گفته است که عاملان حمله جمعه شب محاکمه خواهند شد.
 
شهردار لندن این حمله را اقدامی "بی‌رحمانه" و "نژادپرستانه" توصیف کرده و گفته است که لندن، بریتانیا یا نقاط دیگر جای جرایم نژادپرستانه نیست و هر کسی که شاهد چنین رفتارهایی بود باید آن را سریع به پلیس گزارش بدهد چون این اقدامات به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست.
 
جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، حزب اصلی مخالف دولت گفته است: "از شنیدن خبر حمله به پناهجوی کردی که در جستجوی امنیت به اینجا آمده بود بهت زده‌ام. برایش آرزوی سلامت کامل دارم".
 
گوین بارول، نمایندگان کرویدن در پارلمان هم می‌گوید: "فکر می‌کنم بسیاری از مردم کرویدن همانند من تحت تاثیر این حادثه قرار گرفتند. ظاهرا آن‌چه که اتفاق افتاده این است که یک مرد جوان در جستجوی یافتن محلی امن به این کشور آمده و ظاهرا به خاطر پیشینه نژادی‌اش هدف قرار گرفته است. این جرمی تاسف‌آور است و امیدوارم کسانی که مسئول این حادثه هستند به زودی دستگیر و عدالت در مورد آن‌ها اجرا شود."
نماینده کرویدون در توییترش مهاجمان را "فرومایه" توصیف کرده و از مردم خواسته که هر اطلاعاتی دارند تماس بگیرند
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
karkas - اصفهان، ایران
ببینم این تخم و ترکه هاى کمونیست که تقى به توقى مى خوره صداشون در میاد! حرفى واسه گفتن دارند
یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱
۵۵
toghrol59 - گنت، بلژیک
دادرسی عادلانه برای خارجی ها،،؟تو تمام اروپا،حتی ریک قاضی خارجی وجود نداره،ولی نصف زندانیها خارجی‌ هستند :o
یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶
۷۳
نازک بین - شفیلد، انگلستان
در پاسخ به آن هموطن که همه را با یک دید و تفکر می بیند و فکر میکند اگر شخصی در این سایت منتقد و یا نظریه میدهد .حتما" کمونیست یا چپی و غیره مباشد. در حالیکه اکثرا" مانند من نه کمونیست هستند و نه به جناح یا گروه اسمی و رسمی وابسته و بلند گوی آنها تعلق دارند . بلکه آدمهای معمولی و نظریه پرداز هستند. و بس آن هم نظریه درجهت بهبودی مملکت و انتقاد از عمل کردهای غلط و اشتباه. باید عرض کنم من هم مانند بقیه هموطنان از این عمل بشدت زشت و نژاد پرستانه عمیقا" متأسف شدم که امیدارم مسئولین بشدت با عاملین برخورد مناسب انجام دهند. و خود منهم حدود 18 سال پیش 2-3 نوبت مورد توهین و آزار زبانی افراد کم سن یا تینیجر قرار گرفته ام که این عمل را بحساب نادانی بچه های کم سن گذاشتم و گذشتم. و در این مدت به ندرت چنین اتفاقی افتاده و شاید هم اولین بار باشد که گروهی مرتکب شده اند.
یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹
۷۳
نازک بین - شفیلد، انگلستان
حالا نمی شد دروغ سیزده را معکوس عنوان میگردند مثلا" میگفتند آقای جنتی تجدیدفراش کردند و با یک دختر خانم تپلی مپلی 12 - 10 ساله پای سفره عقد نشستند.
یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
۷۳
نازک بین - شفیلد، انگلستان
ببخشید کامنت مربوط به آقای جنتی اشتباها" در این قسمت قرار گرفته.
یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳
۴۲
paksan - ایران، ایران
این چیز جدید در انگلیس نیست . ولی الان سیستم تبلیغاتی برای ترساندن مردم برای پناهنده شدن طوری هستش که کوچکترین اخبار برخورد رو پوشش جهانی میدن. البته این کار دو حسن داره یکی به نفع پناهجویان و دیگری برای جلوگیری از تصمیم مردم در ممالک پناهنده خیز برای آمدن به انگلیس و اروپا. من منچستر بود و بارها داستان دوستانم رو شنیدم که با انگلیسا بخصوص در شبها که کمی مست هم هستند رو شنیدم و کتک خورده بودند یا زده بودند. آمارش کم نبود بخصوص واسه کسایی که شب کار و پیتزایی کار میکردن و یا کسایی که شبها میزدند بیرون و می رفتند بار واسه دختر بازی یا خلاصه عشق و حال و گرفتار اینا میشدن. البته بیشتر این برخوردها برعلیه پاکستانی هاست و متاسفانه بیشتر اینا فک میکنند ایرانی ها یا کردها و بقیه اقوام ایرانی پاکستانی هستند و خیلی مواقع اینا مثلا داشتند فارسی یا کردی با هم حرف میزدند و اینا بدون اینکه بپرسن وارد بحث و جدل بیخودی شدن و تو زدوخورد متوجه شدند اینا دارن به پاکستانی ها فحش میدن ولی دیگه تو اون مشت و لگ و طرف و خودتم مست نمیشه گفت بابا اشتباه گرفتی . بیشتر داستانهای درگیری دوستای ما اینطوری بود
دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۷
۵۸
Ahmad1345 - گوتنبرگ، سوئد
عجب بساطی راه انداختیم! در یک سایت اینترنتی, بطور ناشناس باید هزار بار هر کسی قسم بخورد که کمونیست یا مجاهد و و و نیست! و ما ادعای آزادی عقیده داریم!
دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۵
۷۶
hassan5 - تهران، ایران
احمد سوید...ما وقتی راحت میشویم که در کشور ما تمام نظر ها محترم باشد
دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +565شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +459پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +344یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +254سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +246ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +245نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +237وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +195حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +171عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم