پیام نوروزی شاهزاده رضا پهلوی: نگذاریم تجربه‌های تلخ گذشته برای فرزندانمان تکرار شود + ویدیو

صدای آمریکا : شاهزاده رضا پهلوی، فرزند آخرین شاه ایران، در آستانه نوروز پیام تبریکی خطاب به ملت ایران صادر کرد.
 

در بخشی از این پیام ویدیویی که نسخه ای از آن در اختیار بخش فارسی صدای آمریکا قرار گرفت، او نوروز را جلوه گر پاکی ها و راستی های زندگانی شاد و سازنده عنوان کرد و نمایانگر تمدنی دانست که صلح و دوستی را در احترام متقابل تجربه کرده است.

 
متن کامل پیام شاهزاده رضا پهلوی در پی می‌آید:
 
هم میهنان عزیز
 
نوروز چشن ملی ما ایرانیان است که نیاکان ما آن را بنا نهادند و نمودار صلح و دوستی و بیانگر پاکدلی‌هاست.
 
نوروز نقطه عطف تداوم تاریخ و فرهنگ و همبستگی و همدلی مردم ایران در پایداری و ماندگاری این سرزمین کهن می‌باشد؛ سرزمینی که همواره مردمانش در صلح و صفا و برخوردار از زندگی امن و آرام، زیستی شرافتمندانه داشته‌اند.
 
از دیرزمانی مردمان ما در این سرزمین پاک و اهورایی از هر قوم و تبار و باورهای دینی و سنتی گوناگون، پیوسته معرف فرهنگی غنی، پایدار و پویا و مردم شمول بوده‌اند و آرمان‌های بشردوستانه و حکیمانه آنها سرمشقی برای ملل جهان است.
 
نوروز ما ایرانیان به عنوان مشعل‌داران تمدن انسانی از ویژگی‌هایی نیز برخوردار است که پاکی‌ها و راستی‌های زندگانی شاد و سازنده را جلوه‌گر می‌سازد و نمایانگر فرهنگ و تمدنی است که همواره پیام صلح و دوستی و همزیستی مسالمت آمیز را در احترام متقابل تجربه کرده است. به راستی که نوروز بر چنین مردمانی شاد و فرخنده باد.

 هم میهنان گرامی ام
 
آنچه در این سالهای شوم بر ما گذشته است تجربه ای بسی تلخ و دردناک در تاریخ میهن ماست و نباید اجازه دهیم برای فرزندانمان تکرار شود.
 
باید بدانیم که بی تفاوتی نسبت به آنچه می‌گذرد و نادیده انگاشتن زمان و فرصتها و همه چیز را به سرنوشت و تقدیر واگذار کردن، خسارات جبران ناپذیری را موجب می‌شود که خود به خوبی شاهد آن بوده و تجربه کرده‌ایم. بنابراین، حوادث و پیشامدهای زمان را باید جدی گرفت و با کمک عقل و خرد پرسشگر با قاطعیت با این رویدادها مواجه شویم تا به راه حلی معقول و منطقی برسیم و بدانیم که حاکمیت بر سرنوشت فقط و تنها به دست توانای خودمان رقم می خورد و بس.
 
و شما، به ویژه در سالی که گذشت به خوبی نشان دادید که در راه کسب حقوق طبیعی خود به نحو چشمگیری موفق بوده اید و به راستی که راه رستگاری نیز چنین است و سعادت و خوشبختی فرزندانمان و پایداری و سربلندی ایران و ایرانی در گرو تفاهم ملی و وحدت، یعنی یک ملت در لوای یک پرچم، امکان‌پذیر است.
 
پس راهمان مشخص و اراده مان در تحقق این خواسته‌های ملی روشن است. بیاییم در این نوروز باستانی با گرامیداشت این جشن ملی بار دیگر گوشه ای از فرهنگ پربار و پرارج خویش را به نمایش بگذاریم و توجه جهانیان را به این فرهنگ، و انگیزه و فلسفه این جشن بزرگ جهان معطوف داریم.
 
نوروزتان خجسته و پیروز باد
 
پاینده ایران
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۸
Ghooloo - آبادان، ایران

ای جانم عزیزم سال نو تو هم مبارک! امسال دیگه سال خروسه ببینم چه میکنی! طرفدارانش مثل اون اسمارت که میگویند خیلی رزمنده هستی سبک عقل خودمان هم که اینجا مثل خروس جنگی همش داره به این و اون نوک میزنه بکنش فرمانده لشکر بقیه مرغ و خروسها را هم جمع کن دستور حمله بده ببینیم چه میکنید و چند تا تخم میگذارید ;) ای جانم قدقد قدقدا :)
‌سه شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
۴۸
Ghooloo - آبادان، ایران

بخدا اگر کسی به این صفحه و طرفدارانش اینجا منفی بده عاقش میکنم! الهی که سبکبال بره زیر تریلی 18 چرخ اگر منفی بدبد :) بذارید شب عیدی دل این عزیزان هم خوش باشه و ذوقی کنند! ایشالا که چند سال دیگه خودش را سیاه میکنه میاد بیشتر مورد توجه هم قرار میگیره! حاجی فیروزه سالی یه روزه ;)
‌سه شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
۷۳
نازک بین - شفیلد، انگلستان

درود بر شاهزاده توانا . مرد سیاست .مرد تدبیر و خرد .سال نو برشما خاندان خوشنام پهلوی امید ملت ایران مبارک باد.
‌سه شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
۳۹
HELLBOY0049 - برلین، آلمان

جاوید رضا شاه دوم
‌سه شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
۴۴
kiyanzx1 - استکهلم، سوئد
با افکاررضا پهلوى موافقم اماااااا ایشون در صحنه مدیا بسیار کمرنگ هستند و در تفکر رهبرى یک جنبش بزرگ براى سرنگونى رژیم فاسد، متزلزل هستند ! سخنان و مصاحبه هاى ایشون کاملا درست و عقلانى در جهت برقرارى دموکراسى در ایران است اماااا خالى از رهبرى و توتالیت رهبرى است ( البته ایشون ادعایی هم براى رهبرى ندارند ) !! اما طرفداران ایشون خواستار بیشتر از اینها هستند ! صحبتهاى ایشون بیشتر در کلاس هاى درس جامعه شناسى بدرد میخوره تا راهبرى یک جنبش عظیم !!
‌سه شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
۶۴
حقیقت زندگی - تورونتو، کانادا
آخرین روزهای شاه به روایت زاهدی . دارایی‌های اعلیحضرت نزدیک به 40 میلیارد دلار تخمین زده می‌شد
‌سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +567شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +475پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +351یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +263ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +257سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +248نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +244وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +198حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +194عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم